Advertenties


Stotterend stationair toerental, trillen auto

Gestart door Michel, 29 januari 2006, 17:02:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Michel

Hoi allemaal,

Dacht ik eindelijk van alle ellende af te zijn (koppakking vervangen (dit was al verwacht), uitlaatspruitstuk vervangen (onverwacht ?:( ?)) begint mijn megane 1.6e '96 weer gek te doen.

Bij stationair lopen schommelt het toerental wat, bij het instrappen van de koppeling na een stukje rijden zakt het toerental helemaal naar 500 en klimt daarna weer naar 750 (hij slaat vaak net niet af, maar soms ook wel). Bovendien trilt de auto bij stationair lopen, maar ook tijdens het rijden is dit te merken. Het is net of er 1 cilinder niet helemaal zuiver loopt. Je ziet de motor ook meetrillen dan. ?Stappenmotor is al schoon, mapsensor slangetje is ook heel. Bovendien is het verbruik de laatste tijd wat toegenomen: van 1 op 14 naar 1 op 12.

Heeft er iemand nog suggesties? want wij kunnen het zo langzamerhand niet meer vinden :(

Bvd,

Michel

Michel

Kleppen stellen is pas geleden gebeurt, bougies zijn nog niet echt slecht, net als de kabels. Compressiemeting is wel een goeie.

Het lijkt een beetje alsof de verbranding niet helemaal volledig is, de bougies zagen er nu wat zwarter uit dan 2 weken geleden, en het vebruik is ook toegenomen.

gerrie

heb ik ook de inspuiting van de twee middelste cilinders valt soms weg

gerrie

ik heb het in ieder geval gevonden onder het handschoenkastje zit de computer van de g3 daar zat een stekker los
:

mikey

Sinds kort heb ik een coupe 1.6 uit 1996 gekocht maar vind ik dat hij vrij hoog in zijn toeren loopt bij 120 km per uur (ongevoor 3500) is dit normaal zoals de garage mij verteld of toch te hoog zoals ik denk.

Ik hoop dat iemand een antwoord op mijn vraag heeft ?

EyesOnly

Bij 120 zit ik altijd precies op de 3000 toeren

mikey

Wat kan evt het probleem zijn dat hij zo hoog in zn toeren loopt  bij 120 km per .(het is alleen in zijn vijfde versnelling!!!)

Groeten Mike

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev