Advertenties


Zekeringkast

Gestart door RMCMichiel, 28 januari 2006, 18:39:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RMCMichiel

Hey RMC's

Ik geloof dat meerdere personen hier last van hebben/gehad hebben:

De bedrading die mijn blower aanstuurt is ingebrand en totaal gesmolten in mijn zekeringkastje. Ook zit er een fout in of nog een gesmolten stuk van mijn achterruitverwarming. Gevolg: Beiden functioneren niet. Nu denk ik erover om een totaal nieuwe zekeringkast te plaatsen om voortaan van dit euvel af te zijn.

Daarnaast hou ik 2ehands aanbiedingen in gedachten.

-  Heeft of weet iemand ergens een 2e hands zekeringkast die in goede staat is en te koop?

-  Weet iemand wat de nieuwprijs is van een zekeringkast?

-  Hoeveel van jullie kennen dit probleem?


:D


RaymondTroost

Jah ik heb het ook gehad.. Ik vind renault zeer gevoelig kwa electronica.. Ik bouwde me rario in en maakte heel ff sluiting.. zzzzztttt alles rot heel me zekeringe kast afgefikt.. nja bijna alles.. Bij vd tol in oud beierland een 2dehands gehaald en door me oom in laten bouwen..

0186-613366 das het nr van hun...

veel succes!

RMCMichiel

Citaat van: RaymondTroost op 28 januari 2006, 19:18:22
Jah ik heb het ook gehad.. Ik vind renault zeer gevoelig kwa electronica.. Ik bouwde me rario in en maakte heel ff sluiting.. zzzzztttt alles rot heel me zekeringe kast afgefikt.. nja bijna alles.. Bij vd tol in oud beierland een 2dehands gehaald en door me oom in laten bouwen..

0186-613366 das het nr van hun...

veel succes!

:-\ Erg gevoelig dan wel ja.. Bij mij is het door ouderdom gekomen gok ik, heb verder nergens aangezeten. Maar zit nu al meer dan 2 weken zonder blower ?n achterruitverwarming, en met dit weer is dat geen pretje. In de file staan met das en handschoenen aan omdat je met het raampje open moet gaan zitten zodat de boel niet beslaat.. :'(

Iemand anders nog suggesties??

wess

mijn zekering kast was ook verrot....... en er is een nieuwe in gegaan van maar 650,= :-\

RMCMichiel

 :o Ik heb vandaag ook het een en ander ge?nformeerd en ik hoor ook dergelijke aanzienlijke bedragen. Dit komt omdat de startonderbreking, en alle codes in de zekeringkast verwerkt zijn. Hierdoor is het ook niet een kwestie van simpelweg andere zekeringkast inbouwen en wegrijden -> want je komt niet weg... Toch heb ik weinig zin om 6 tot 700 Etjes neer te leggen.

Voor de blower is het makkelijk, daar kan ik een simpele bypass voor maken, gewoon draadje doorleiden.
Maar voor de achterruitverwarming is het wat moeilijker aangezien daar een relais tussen zit. Heeft iemand ervaring hoe dit wel gemaakt kan worden, dan hoor ik het graag en kan ik misschien met mn broer aan de slag.

Greetz...

Een kleumende rmc-rijder... :-X

Robin

Ook bypasen. Nieuwe zekering ergens wegwerken en een nieuw relais. Je zal dan dus de punten van het oude relais naar het nieuwe moeten leiden.

M.V.G

ThE-BaKeR

Ze hebben onlangs bij mij ook een bypass aangelegd. Als je het knopje van de achterruitverwarming indrukt, hoor je dan ook een klik in de buurt van je zekeringenkast?

RMCMichiel

Ja je hoort het relais gewoon klikken zoals het hoort...

Citaat van: Robin op 30 januari 2006, 14:55:25
Ook bypasen. Nieuwe zekering ergens wegwerken en een nieuw relais. Je zal dan dus de punten van het oude relais naar het nieuwe moeten leiden.

M.V.G

Klinkt vrij gemakkelijk hoewel ik geen idee heb hoe een relais eruit ziet en wat het kost. Heb je dat dan los naast je zekeringkastje hangen ofzo?

RMCMichiel

Waarschijnlijk ga ik aanstaande zaterdag met mijn broer aan de gang, we maken vanaf de accu 2 bypasses voor de blower en de arv. Zal blij zijn als we ervanaf zijn. (M'n broer is ingenieur, weet wat meer van de electronics dan ik).

Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het gegaan is.

RMCMichiel

 :D vandaag aan de gang geweest en voeding rechtstreeks vanaf de accu gehaald, relais ertussen die door het contact geschakeld worden, en zo de originele verwarming en blower weer gevoedt..

alles werkt weer super.  :D

RogierBusch

zit bij een megane cabrio uit 97 ook codes ed. in de zekeringkast?


RMCMichiel

Ik zou het niet met 100% zekerheid durven zeggen maar lijkt me wel... Ook al problemen met zoiets dergelijks? Ik moet wel erbij zeggen, het is nu 3 kwart jaar terug en heb er nooit meer problemen mee gehad sinds die oplossing.

Roeland

er zit inderdaad 1 code in de zekeringkast (de vaste code)
deze is wel programmeerbaar bij renault hebben ze mij daar laten weten.

ik heb er nog eentje liggen voor de coupe (1.6e 1997)

Malt

Bij mijn megane is het ook doorgebrand. Ben nu weer een hoop €€ kwijt :-(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev