Advertenties


Mijn APK rapport

Gestart door Wesley, 25 januari 2006, 15:27:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Beste mensen,

Vandaag ben ik even naar een APK garage geweest voor de vernieuwing van mn APK.
Nu dacht ik dat mn coupe wel eventjes zo door de APK heen zou komen maar ze kwamen met de volgende punten.

- Motorafstelling
- Fuseekogel ( LO )
- Remmen voor vast
- Banden LA+RA
- Remkracht verdeler vast


Uitlaatgas samenstelling :
CO Corr : 0.5 % vol
HC : 25 p.p.m vol
CO : 0.50 % vol
CO2 : 13.81 % vol
O2 : 0.98 % vol
Loodvrij : 1.03

Nu moet ik dit natuurlijk laten fixen, helaas ben ik nog student dus je raad het al :D
Anyway ik snap een aantal dingen niet wat ze zijn, Fuseekogel ? Remmen voor vast ? Remkrachtverdeler ?
Wat zijn deze 3 dingen ?

En motorafstelling heeft zeker met het CO2 te maken ? Hoeveel is wettelijk toegestaan voor de APK ?

Birt

#1
- Fusee kogel is het draaipunt van de draagarm naar het bewegende deel (remschijf wielophanging e.d.) zodat je kan sturen
- Motorafstelling zal idd wel met de waarden te maken die gemeten worden, maar kan ook zijn dat er bv kleppengesteld moeten worden.
- Remmen vast, lijkt mij redelijk gevaarlijk, maar kan zijn dat er gewoon wat schoongemaakt moet worden.
- remkrachtverdeler regeld de remdruk voor en achter. als je harder remt dan komt de achterzijde omhoog, dus minder weerstand op de weg dus kan er minder remkracht daarheen en moet er meer naar voor. maar volgens mij zit er op de coupe alleen een standaard instelling.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Patrick

Remdruk regelaar regeld de remdruk naar de achterwielen,
hoe zwaarder je hem belaad hoe meer remdruk naar de achterwielen.
De remdruk regelaar zit met een stangetje aan de achteras vast.
Een beetje kruipolie op het scharnierpunt van de regelaar en een paar keer heen en weer halen doet wonderen. :D

Fuse kogel is idd het draaipunt waar je wiel op draait, en zit aan je draagarm vast.

Remmen vast, meestal zitten de remblokken vast in de remklauw.
blokken er uit halen schoonmaken en met kopervet weer monteren.

Motorafstelling ( viergasmeting ) deze waarden zijn bij stationair toerental goed,
als dit de waarden zijn bij 3000 rpm dan is het co te hoog mag dan maar 0,3 % zijn.
Dit kan verschillende oorzaken hebben.

Stefan

die uitlaatgas test kan ook iets te maken hebben met de temp van de motor toch?

Ik heb wel eens gehoord van iemand dat de auto was afgekeurd op de uitlaatgassen en dat hij enkele dagen later weer opnieuw gekeurd werd nadat hij de motor heel erg goed warm had gereden( in tegenstelling tot de 1e x) 2e keuring was het hartstikke prima...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Patrick

Motor moet idd op bedrijfstemperatuur zijn.

Stefan

ok,
scheelt namelijk wel ja :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev