Advertenties


Waar zitten mijn bougies & oliefilter?

Gestart door Bartjuhh, 19 januari 2006, 20:48:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bartjuhh

Nou Bartjuhh gaat zijn eerste beurt geven aan z'n autootje, dus leuk spulletjes gekocht, in mijn prachtige vraagbaakboek gekeken, maar kon mooi niet vinden hoe ik de bougies moet vervangen (waar het zit enzo  :embarassed:) naja nog zoiets... de oliefilter waar moet die en hoe monteer ik dat ding  ::) Ach jah alles moet je voor het eerst leren laten we het daarop houden  :D alvast bedankt!

Stefan

als je zoiets nog nooit gedaan hebt en geen speciale verdere ervaring hebt zou ik het ook gewoon LATEN doen zoiets.
Niet denken van "ik zal mijn auto eens een keer ONGEVEER een beurt geven"
Maargoed, da's mijn mening natuurlijk ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Bartjuhh

Naja een beurt is een groot woord hoor? ::), ik wil de olieverversen en gelijk de oliefilter , de koelvloeistof verversen, en bougies vervangen. Kan nooit moeilijk zijn! Heb geen twee linkerhanden, weet alleen niet hoe het moet maar als iemand mij kan vertellen waar het zit is het verder geen probleem (hoop ik ;))

(en de olie lever ik netjes in natuurlijk  :laugh:)


Rmc_Jelluh

voor de bougies eerst ff met perslucht rondom btje schoon blazen valt er nix in je motor ;)

Bartjuhh

Sorry vergeten te vermelden! 1.6e idd!

peterachterop

Citaat van: Remko de W. op 19 januari 2006, 21:39:24
is het een 1.6e? ???

volg de bougiekabels, als je de goeie kant op gaat, vind je de bougies... ;)

Dat zijn de uitspraken waar ik ff 5 min dubbel van lig.

Zul je zien dat ze er nog niet uitkomen.

Bartjuhh

Whahaha shit moet ik er toch aan gaan geloven he  :angel: >:D
Ik ga op zoek naar een monteur mij kan vertellen waar alles zit :)

er rest nog olie + oliefilter
koelvloeistof en de bougies

stappenmotor gister schoongemaakt en loopt weer als een zonnetje, remvloeistof bijgevuld en luchtfilter vervangen dat was allemaal een eitje.
Ik laat nog wel weten of mijn avontuur lukt :D

ForeverYoung

Misschien kun je hier wat mee?



foto's van motorblokken zijn nogal moeilijk te vinden, deze van mij had ik gewoon online staan.

je ziet een heleboel grijs, en dan in het midden 4 zwarte dingen met kabels eraan. dit zijn je bougiedoppen, die kun je lostrekken en dan kun je de bougies losdraaien, met een speciale bougiesleutel of bougiedop (voor op de dopsleutel) even langs de automaterialenzaak/gereedschapswinkel als je niet iets passends hebt liggen.

dat opvallende blauwe ronde geval is het oliefilter. is los te halen met een speciaal stukje gereedschap (gister nog ergens een plaatje van gezien, werd aangeduid als een fietsketting aan een stokje oid.) ook las ik ergens iets over als het op die manier niet wil, kun je er altijd nog een schroevendraaier in rammen (niet de beste optie, als er in het filter iets loskomt en dat gaat je motorblok in........ ben je niet blij :-\)

Rmc_Jelluh

olie filter is mieschien wel met de hand los te maken vast zetten wel mat de hand en dan hand vast zo gezegt .. ;)

is iig nette foto motor ziet er netjes uit ..

ForeverYoung

thnx :D
had eerder een reactie verwacht op die draden bij de accu, die vind ik zelf nogal slordig ;)

is een beetje wazige foto, komt door de camera, heb helaas nog geen goede digitale.

Rmc_Jelluh

ja idd, ma ach kleinig heidje hou je toch ;) ik wou dat mijn motor ruimte er zo uit zag ;)

wess

das toch niet zo moeilijk, gewoon ff je blok reinigen


Rmc_Jelluh

heb er nog geen tijd in gestoken zo lang rijd ik deze meg ook nog nieh ..

Bartjuhh

Okay thx! Dis goede info! Ik ga zondag bij een vriend langs die een brug in zijn kas heeft staan! Ga ik es ff lkkr kloten met hem  ::) ik laat weten hoe erg de schade is ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev