Advertenties


Bijvullen ruitenwisservloeistof

Gestart door Stefan84, 13 januari 2006, 17:02:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Stefan84

Hoi mensen,

Een van jullie weet vast wel hoe je je ruitenwisservloeistof bij moet vullen. Ik weet inmiddels wel waar het in moet  :-[ maar kan iemand mij ook vertellen wat er in moet? Wat de beste combinatie is? Water met anti-vries zeker, maar welke verhouding dan? Ik kan nl niet zien hoeveel er in kan...

Ik hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!

Groeten,
Stefan.

Meganez

Wat dacht je van gewoon ruitensproeiervloeistof  ;D :D

te koop bij ieder tankstation en automaterialen zaak.

Als hij helemaal leeg is moet je er wel ff voor zorgen dat je minimaal 3 liter koopt, en let er idd ff op dat er op staat dat het bestemd is voor winterse temperaturen. En aanmengen met water moet je NIET doen want dan kan het juist weer wel gaan bevriezen.

Jeroen

Kant en klaar kopen of geconcentreerd waarop staat hoe de mengverhoudingen zijn.
Dan vullen en dan zie je vanzelf wel wanneer het genoeg is  :D

Stefan

Je ruitensproeier reservoir bijvullen lijkt me nou ook niet meteen het meest ingewikkelde idd........ :) ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Fungoid

maarja , sommige mensen willen zeker van de zaak zijn bij de eerste keer........in mijn ogen bestaan domme vragen niet .

Zo leert men

Stefan

er is niemand die zie dat het een domme vraag was..... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

bas1984

mijne laats ook bijgevult.... ding liep gewoon over  :o





toen ben ik ma gestopt  :)

ForeverYoung

ik koop altijd kant-en-klaar, geen gedoe met mengen e.d.

in de winter is enkel water niet heel handig....

wat mij goed bevalt: Sonax, en momenteel gebruik ik van Valma, omdat er iets op de verpakking stond 'met glycol, dus tegen herbevriezing'

want als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel dat je de wiswas installatie gebruikt en het bevriest direct weer op je ruit, ik blijf niet bezig :P

en meestal koop ik 5 liter, bij m'n M?gane phase 1 gaat er *precies* de helft in.

renault

#8
bier of whisky in combinatie met ruitensproeiervloeistof door de alcohol kan dat niet bevriezen en kun je altijd je ruiten schoon maken, een verhouding van 1 op 3? ?hahahahaha? ??;D ;D

cody0906

Nog eens iets.... Ik heb de mijne laatst bijgevuld, de vloeistof was op, en het reservoir leeg.... nu doet het pompje het wel nog, maar er komt geen vloeistof uit de sproeiers op de motorkap. Iemand tips???

cody0906

#10
Ik heb achter wel vloeistof op het raam... ik verwacht dat hetzelfde motortje de vloeistof naar het voor- en achterraam brengt.
Ik ga het proberen door de sproeiertjes door te blazen / prikken...

Thanks alvast.

Malt

laat maar even weten of het gelukt is want bij mij zit er ook geen druk op de sproeiers voor. Links geeft wel goeie druk maar rechts niet.

matthew

Als voor het niet doet en achter wel wordt het motortje wel aangestuurd om te sproeien voor voor maar net wat remco zegt door een inwendig defect keert het motortje niet van draairichting en zodoende sproeid hij dus niet meer.Dit is wel een vaker voorkomend probleem bij renault.
En zo'n pompje kost de kop ook niet ik geloof nog geen 25 euro bij de dealer.
Succes ermee in ieder geval.
Gr. Matthew

ForeverYoung

16.31 meen ik ;)

het zou allebei kunnen, een verstopt slangetje of sproeikopje, of een defect motortje.

cody0906

Heb net geprobeerd, maar er komt niets uit de slangetjes die ik los heb gehaald van de sproeiers op de motorkap.
ik las in een ander topic dat het motortje "gemakkelijk" te vervangen is. misschien moet ik dat overwegen, eerst nogchecken of er wel vloeistof uit het gaatje in de spatbordkap waar het hoofdslangetje op aangesloten zit. dat heb ik nog niet geprobeerd.

Wordt vervolgd.
Cody

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev