Advertenties


Benzine verbruik

Gestart door Fungoid, 12 januari 2006, 19:31:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Inge

Hey Guys,

Jullie kunnen wel een V8 gaan rijden, mijn benz 420 SEL rijdt 1:5 op gas gemiddeld!! Duzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz als ik dit zo lees van een 1.6 E die gemiddeld 1:8,3 rijdt nou nou nou ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Mijn dieseltje rijdt 1:20 ongeveer :angel:


Groetjes

Inge

Wouter

aub goed lezen: de1.6e haalde 1 op 10,

1: 8,3 was een 2.0 16v :D
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

EyesOnly

Citaat van: Wouter op  5 februari 2006, 14:53:13
aub goed lezen: de1.6e haalde 1 op 10,
Nee hoor...1 op 15-16 :D

Inge

#78
Ok ok...een 2.0 dan 1:8,3.....dat in verhouding met een 4,2 liter 1:5 allebei op gas...........(en ik trap toch behoorlijk want die 230 pk is zooooooooooooo verleidelijk :P)
Had het inderdaad niet goed gelezen..................zorryyyyy :-X


Inge


Wouter

@ Inge: kan gebeuren he ;) Maare heb je ook een pic van die v8 van je want ben wel benieuwd waar jij je stoplichtsprintjes mee wint :)
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Inge

#80
Ja heb ik wel, het is een 420 SEL en in de zomer een Diplomat, een 5.4.........

Komen ze:


Dit is de Diplomat van 1971, een kruizing tussen een Opel en een Corvette......tis wel een Opel maar met een Corvette blok, ook een V8. Ik ben er erg zuining op want ze zijn erg zeldzaam! We gaan er vaak mee naar meetings en winnen soms een prijsje :laugh:


Dit is de Mercedes 420 SEL, iets verlengd dus en in nette staat! Maar de houderschapsbelasting liegt er niet om hoor pfffffff >:(....maar ja hobby he ::)


Nou en hier word ik nu wat verdrietig van :'(, dit is mijn MR2 die in de revisie moet......gaat allemaal goedkomen al doet de foto het niet vermoeden he! En de MR2 rijdt op gas en denk dat ik de enige in Nederland ben.


Groetjes

Inge

Stefan

tsja, da's allemal weer eens heel wat anders hier op het forum...
Maar volgens mij dwalen we met z'n allen langzaam een beetje af van het onderwerp hier...... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


MB82

Vandaag weer getankt en moet zeggen dat sinds de katvervanger eronder zit dat het verbruik is toegenomen. Ik rij de tank niet helemaal kurkdroog maar haalde nu 550 km waar ik met originele katalysator 600 km haalde. Het kan ook aan mijn rechtervoet liggen want die gaat wat vaker naar beneden nu natuurlijk ;)

vdwaldennis

Ik rijd met mijn 2.0 8v van deventer naar breda en terug (zo'n 320 km) ongeveer driekwart tank leeg. Dit is bijna alleen maar snelwegkilometers en ongeveer 140 km/h.
Is dit onzuinig of normaal?

EyesOnly

1:8? Behoorlijk onzuinig op de snelweg

ForeverYoung

Als je continu 200 rijdt, dan is het vast normaal. :D
Maar anders zit er echt ergens iets niet lekker.

Meganez

Eeen 2.0L 8v is gewoon heel onzuinig volgens mij. Ik heb de laatste tijd een beetje bijgehouden wat mijn verbruik is op gas: Dit zijn de laatste tankbeurten:

1:8,1
1:7,5
1:7,7
1:5,7   8)7
1:7,5
1:7,6
1:7,3
1:9,2  (toen heb ik echt heeeel erg mijn best gedaan super zijnig te rijden. Schakelen bij 2 a 2500 toeren en op de snelweg nooit harder als 100)
1:6,8

En vervolgens ter vergelijking ff op benzine gekeken, hier haal ik 1:9,8 en 1:10 mee.

Op gas dus gemiddeld zo'n 1:7,5  Dit is dus vrij duur. Dan moet ik er wel bij vermelden dat ik meestal voor 75% binnen de bebouwde kom rij. Die 1:9,8 en 1:10 op benzine heb ik trouwens ook wel aardig mijn best voor moeten doen. Hierbij heb ik hem ook nooit over de 4000 toeren gehad.

vdwaldennis

Citaat van: Edward (ForeverYoung) op  6 augustus 2006, 23:06:01
Als je continu 200 rijdt, dan is het vast normaal. :D
Maar anders zit er echt ergens iets niet lekker.

Ja maar wat zou er niet lekker zitten dan?
Er zit een green filter in, misschien heeft het daar iets mee te maken.
Verder weet ik van mezelf dat ik met op - en doortrekken niet zuinig rijd want ik trek hem wel door naar ong. 4000 toeren voor ik schakel.
Dit verbruikt natuurlijk ook meer en bovendien heb ik veel de ramen los staan.

ForeverYoung

#89
Wat weet ik helaas ook niet, maar zie het regelmatig dat auto's duurder gaan lopen dan normaal (op diverse fora) zonder duidelijk aanwijsbare reden..

Een open filter heeft wel wat extra verbruik, maar dan gaat ie 1:11 ipv 1:12. Van bijvoorbeeld 1:12 naar 1:8 is toch echt te gek voor woorden 8)7
Ook in een andere uitlaatlijn moet je dit niet zoeken.
Denk zelfs dat je met een mega vliegtuigspoiler zo'n verschil niet snel haalt 8)

Ik heb dan een 1.6e, maar doe nu toch gemiddeld 1:12/1:13, ook vaak ramen los staan en trek 'm nog wel ff verder dan 4000 toeren soms ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev