Advertenties


Benzine verbruik

Gestart door Fungoid, 12 januari 2006, 19:31:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ForeverYoung

Citaat van: Michel Veltman op  2 februari 2006, 17:35:13
auto komst pas op gang bij 2500+ toeren....(althans de 1.6e..)

hangt ervanaf in welke versnelling je zit natuurlijk.

in de 2 ben je bij 2500 toeren al aardig op gang, in de 5 is het niet echt iets om over naar huis te schrijven..

Michel Veltman

mja in elke versnelling is het niet geweldig...je merkt in de 2 en 3 een merkbaar acceleratietoename rond de 3000-3500 toeren ;)
maargoed het is ook een 1.6e en geen bom op wielen ;D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Paul

Heb er vandaag op gelet, als ik kwart gas rijdt trekt hij best vlot op en door.
Zo zou ik best wel een stuk zuiniger kunnen rijden.
Maar af en toe volgas tot 6800rpm vindt ik toch leuker  :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

ronaldm

Waarom is het eigenlijk zo dat als de benzine meter op de helft staat hij ineens veel sneller zakt

totdat de meter op de helft staat kan ik ongeveer 300/350 km rijden daarna nog maar 200/250km

waarom is dat zo  ???

ForeverYoung

die brandstofmeter is nooit echt betrouwbaar, eigenlijk alleen de eerste 100 km maar daarna moet je er niet al te veel op afgaan.

Djuroen

Citaat van: Erik F. op  2 februari 2006, 17:51:29
en het mooiste geluid begint bij mij tussen de 3 en 4 duizend toeren ;D Dan maar iets meer bezine tanken.....

Precies!!! Zo denk ik er ook over! Die 50 kilometer meer die ik (maximaal) meer zou kunnen rijden, weegt niet op tegen het oh zo fijne geluid wat er uit het vooronder komt als je gas geeft tussen de 3- en 4duizend toeren.
Zo'n K&N-filter zet je er niet voor nix op natuurlijk. Ik heb hem in ieder geval voor het mooie geluid genomen! :)

ForeverYoung

Citaat van: Jeroen Baars op  3 februari 2006, 12:49:28
Die 50 kilometer meer die ik (maximaal) meer zou kunnen rijden

het hangt natuurlijk af van het soort wegen waarop je rijdt, maar het kan wel meer schelen als 50 km..

m'n record met de 1.6e is 790 km op 1 tank! veel lange stukken, weinig kleine eindjes.

normaal doe ik zo rond de 600, 650 km. ;D

Meganez

Mijn minimale record is rond de 200km op 1 tank gas (40 liter)  :o (en dan is het wel normaler dat de auto "iets" meer verbruikt op gas) Mijn zuinigst weet ik niet.. ben nu bezig met een hele tank zuinig rijden.

Heb trouwens vandaag is uitgeprobeerd volgas tot 2500 toeren te rijden, en dan te schakelen...
Niet te doen gewoon (2.0L 8v), sowieso moet je niet in zn 1 beginen met volgas, want dan krijg je hem nooit voor 2500 toeren geschakeld. Maar ook vanaf zn twee trekt de auto veels te snel op om vol gas te geven (bij de 2000 toeren waar hij in terug gezakt is) en dan voor de 2500 nog op te schakelen. Gaat veels te snel en kan me niet voorstellen dat 't zuinig is  ;D (Die lage toeren uiteraard wel, maar dat volgas niet..)

Timo Zuiderduin

volgens mij moet je bij de megane gewoon tot 3000 doortrekken.
kan mij ook inderdaad niet voorstellen dat het met die 2500 toeren zuiniger is. als je dan namelijk doorschakelt heeft ie veel teveel moeite om op gang te komen en dan verbruik je toch echt meer benzine!!

Bal

Ik zit nog maar aan de 2e tankbeurt met m'n 1.6e, maar nu had ik toch 675km gereden en maar 46 liter kunnen tanken. Toch wel een redelijk beperkt verbruik denk ik zo.

Stefan

lijkt mij persoonlijk nogal zenuwachtig rijden om volgas tot een bepaald toerental te trekken...
je zit de hele tijd van voor naar achteren te schokken tijdens het schakelen... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Moet dit weekend tanken zal eens kijken wat hij nu verbruikt.
Ik heb redelijk sportief gereden ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Wouter

Record verbruik: 1:8 (volgas door Duitsland)
Andere uitertste: 1:13 (heel rustig richting ardennen en terug)

Gem. haal ik 1:10 (als ik rustig rijd)
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Paul

Citaat van: Paul v Dijk op  3 februari 2006, 19:58:33
Moet dit weekend tanken zal eens kijken wat hij nu verbruikt.
Ik heb redelijk sportief gereden ;)
Net getankt en het verbruik was 1 op 8,3
Daarbij zitten ook rustige stukken, dus sportief gemiddeld verbruik zeg maar.
Het is een 2.016v op lpg
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Fungoid

Hehe , moet je nagaan met een 1.6E dat ik 1 op 10 rijd gemiddeld  :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev