Advertenties


Benzine verbruik

Gestart door Fungoid, 12 januari 2006, 19:31:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Fungoid

Hey mensen ,


Ik heb een Renault megane coupe 1.6 monte carlo en heb een tijdje terug een Green open luchtfilter en een 110mm dikke uitlaat erop gezet.

Nu rijd mijn auto een kleine 1 op 10 !!

Is dit normaal ? of is er iets anders aan de hand ?

Alvast bedankt voor de reactie .


Stefan

1 op hoeveel reed hij daarvoor dan
1 op 10 is nog niet een schrikbarend verbruik volgens mij, kan zuiniger, dat wel, ligt er ook aan waar je rijd
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Sjors

Niet stiekem voor het geluid je gas wat langer intrappen he  ;D

kan verlijdelijk zijn natuurlijk

Succes ermee verder  :D
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Timo Zuiderduin

bij mij verbruikt de wagen ook een stuk meer sinds ik een open luchtfilter heb!
ik ga weer een standaard luchtfilter monteren. helaas heb ik er alleen geen meer liggen? :-\

Fungoid

ja ik denk dat ik ook de standaard luchtfilter erop zet.......eerder reed die 1 op 14 / 15 en als je heel rustig op trekt misschien 16? maar dat weet ik niet zeker maar 1 op 14 sowiezo.......en ja , het is leuk maar zoveel voegt het niet toe ....... iets sneller optrekken en een beetje meer uitlaat sound .


Marco K

Benzineverbruik hangt ook af van de temperatuur, het weer, winter- of zomerbanden en dat soort zaken. Luchtfilter kan wel wat schelen, maar geen 25% lijkt mij. Misschien dat je toch regelmatig per ongeluk het gaspedaal wat verder intrapt om van de sound te genieten? ;)

Fungoid

Ja ik rijd wel vlot....maar dat deed ik voor die tijd ook wel.....


Is het trouwens erg slecht voor je auto om bij 3 / 4000 of te schakelen?


Doe ik niet altijd maar is wel lekker op ze tijd :P


Michel Cijs

met een goed open luchtfilter (wat green is) dan heb je juist minder weerstand, dus theoretisch gezien een minder verbruik

ikzelf rijd met normaal gebruik ook rond de 1 op 10, dus voor een 1.6e is dit wel weer vrij veel.......rechtervoetje miss ;)

en op lange wegen gewoon lekker 1 versnelling hoger gaan zitten, 60 in de 4, 80 in de 5 etc dat scheelt wel wat

Fungoid

hmm oke , dan zal ik eens een maandje heel rustig optrekken en eerder overschakelen.......kijken of dat helpt....bedankt voor de reacties...

Meganez

Citaat van: Michel Cijs op 12 januari 2006, 23:36:28
met een goed open luchtfilter (wat green is) dan heb je juist minder weerstand, dus theoretisch gezien een minder verbruik

???

Je hebt minder aanzuigweerstand, dus door deze mindere weerstand zuig je dus meer lucht aan..

De "juiste" lucht/brandstof verhouding (voor een volledige verbranding) is 1:14,7 ; Dit betekend dus op 14,7 gram lucht, 1 gram benziene ..

Je hebt een lambda sonde in je uitlaat zitten die dit controleerd.. (door te kijken naar stoffen die overblijven na je verbranding)

Komt er meer lucht, zal je in eerste instantie een onvoledige verbranding krijgen (te weinig brandstof dus), dit krijgt jou ecu (computer) door van de lambda sonde.

Je ecu reageerd hier op door meer brandstof in te spuiten, net zo lang totdat jou lambda ziet dat je verbranding wel volledig is verlopen.

Meer lucht, is dus meer brandstof.. (is dus meer vermogen)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even mijn verhaal afmaken om onnodige reacties te krijgen dat een luchtfilter niet meer vermogen opleverd..

...

Komt er meer lucht, zal je in eerste instantie een onvoledige verbranding krijgen (te weinig brandstof dus), dit krijgt jou ecu (computer) door van de lambda sonde.

Je ecu reageerd hier op door meer brandstof in te spuiten, net zo lang totdat jou lambda ziet dat je verbranding wel volledig is verlopen.

Stel dat jou inspuit systeem nou maximaal inspuit, en de luchtbrandstof verhouding is nog steeds niet goed, heb je dus een onvoledige verbranding en dus vermogensverlies..

ff een reken voorbeeld.

- Stel jouw cilinder wordt met 1 gram benziene en 14,7 gram lucht gevuld als je standaard rijdt.

- Je zet er een openluchtfilter op die 2 keer zoveel lucht aan kan zuigen (en stel nou dat je inspuit systeem dit aan kan)
Dan wordt je cilinder met 2 gram benziene en 29,4 gram lucht gevuld, bij de ontbranding ontstaat nu dus 2 keer zoveel energie (is dus meer vermogen)

- Stel dat je twee keer zo veel lucht aan zuigt maar je brandstof injectie kan maximaal 1,5 gram inspuiten
Dan wordt je cilinder gevuld met 1,5 gram benziene en 29,4 gram lucht.

- Je verhouding is nu niet meer 1:14,7 ; dit geeft een hoop vermogensverlies plus een flinke schadelijke uitstoot voor het millieu.

----------------------------------------------

en duidelijker kan ik het niet uitleggen, hoop dat er nu wat meer mensen zijn die dit verhaal snappen  :D ;D

R.Wiemer

Ik hou nu al geruime tijd mijn verbruik bij en ik kom met een standaard 1.6 op 1:12, moet er wel bij zeggen dat ik weinig lange afstanden rij, doe ik dit wel dan schiet het gebruik naar 1:14

Birt

Heb ooit op lange einden op 100 km wegen (2 km aanloop, dan de 100 km weg op, stuk met 80 ertussen, dan weer 100 km weg. en dan 4 km na het werk, enkele reis = 105 km) een verbruik gemeten van 1 op 17,5. en dat wel 3 tanken achter elkaar. dit was met std filter en uitlaat.

De lange einden zijn er niet meer, maar rijd nu met 17 inch velgen en green openlucht filter en remus einddemper 1 op 13. gemiddeld en das van alles wat. zeg maar gecombineerd verbruik. varieerd van 12,5 tot 13,8. en ik luister graag naar het geluid. Heb tot nu toe (1,5 jr) een uitschieter gehad van 1 op 11.

Rij ook een 1.6e.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Erik22

Ik heb zelf ook ander luchtfilter, verbruikt wel wat meer, vooral als je aardig gas geeft, maar ik rijd zeker 1:12  1:13

Greencabrio

Same here andere luchtfilter verbruik 1:13 1.6e 8v

dbt20

Toch vreemd, ik rijd nu 8 maanden mijn 1.6e, en doe toch redelijk rustig aan, en ook gecombineerd verbruik, maar alleen bij echt ''rustig'' rijden, haal ik de 1 op 12, bij doorrijden 1 op 10.

Zou het aan de benzinefilter kunnen liggen op den duur dat je verbruik omhoog gaat?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev