Advertenties


Gaat dit passen??

Gestart door R.Wiemer, 12 januari 2006, 17:47:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

R.Wiemer

Ik kan een leuk setje velgen overnemen voor een redelijk prijsje, het gaat om een setje TSW evo R, de velgen komen onder een VW golf 3 vandaan en nu is mijn vraag weet iemand of ze onder een Megane Coupe passen???

De maten die bekend zijn zijn:

205 - 40 zr 17
7J
ET = onbekend

Iemand???

BVD Rinze

Jan van Heteren

de et-waarde is nu net het belangrijkst

voor de rest past het wel... :)
Meganomaniac

elmar

Als je steek 4x 100 is en er zitten centreer ringen bij heb je kans dat ze passen.

De ring van de naaf van een vw golf is namelijk kleiner, zitten die er niet op dan passen ze niet.

De et waarde van een golf 3 ligt ook rond de 35 dus dat zal geen probleem geven.

grt Elmar

Erik22

die centreerringen kun je er zo ergens bij kopen als ze er niet bijzitten

elmar

wat ik bedoel, als er geen centeerring in zit passen ze waarschijnlijk niet.

Je hebt je velg, en daar zit een gat in het midden, deze heeft bij vw een kleinere diameter dan bij renault.
Wanneer er dus geen centreerring in zit is het een vaste maat en kan hij er bij jou niet op
Heb je er 1 met wel een centreerring kun je deze er uit halen en passen ze misschien wel.

suc6 Elmar

Erik22

ik heb weer eens met mijn ogen dicht gekeken. :). ik snap het nu helemaal, je hebt gelijk :D

Roeland

ik heb mijn velgen ook gekocht van iemand met een golf 3. et is dezelfde, past goed, alleen even kijken naar die centreerringen.
ik had OZ gekocht, en hier heb ik nieuw centreerringen ingezet. ongeveer 40euro voor een set (4 stuks)

groeten

Niels Nederlof

Mochten er toch geen centreerringen in zitten (hoogstwaarschijnlijk is dit wel het geval) dan is het nog geen probleem. Het centergat van een golf is namelijk 57,1mm en dit kan je prima af laten draaien naar 60,1mm (voor de megane). Kosten ca 45 euro.
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

R.Wiemer

Dus als ik het goed begrijp worden normaal gesproken bijna alle nieuwe velgen gemonteerd met een centreerring voor de desbetreffende auto? Ik zal dan de ring voor (in dit geval) de golf weg kunnen halen en een ring voor een renault kunnen plaatsen?

Correct me if I'm wrong!

Thanks

Niels Nederlof

" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

R.Wiemer

Ik heb reactie van de eigenaar en die vertelde me dat er geen centreer ringen in de velg zitten, de ET waarde is wel 35. Is de enig optie dan het gat laten afdraaien tot de juiste afmeting? :-\

Zijn er hier meer mensen die ervaring hiermee hebben?

bvd

MB82

#11
Mijn velgen waren ook voor een golf 3 besteld maar ik heb ze dus gekocht voor de megane omdat de golf ze niet meer wilde hebben. Uiteraard pastte dit niet goed en heb ik een set van 4 centreerringen besteld van Oz (40 euro totaal) zodat de velgen goed op de naaf aansluiten. Werkt prima :D geen last van trillingen iig. Maar als de diameter van het gat van de velg kleiner is dan de naaf van de megane dan moet je uitdraaien idd. En laat ik daar nou geen ervaring mee hebben...

R.Wiemer

Iemand anders hier wel ervaring mee, ben namelijk benieuwd of je hier iets van merkt in je rijeigenschappen o.i.d.
We hebben het gat opgemeten en het is idd 57.1 dus mocht ik de velgen overnamen dan zullen ze aangepast moeten worden.

Niels Nederlof

Uitdraaien is echt geen enkel probleem. Misschien is het zelfs wel beter als de plastic centreerringen. Ik laat het regelmatig doen omdat ik een beetje handel in 2 en 3 delige velgjes. De plaatselijke bandenboer heeft hiervoor vast een adresje.
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

R.Wiemer

Ok thanks ga eens even rondvragen hiero!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev