Advertenties


Uitvallen motor

Gestart door Djuroen, 10 januari 2006, 15:23:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Djuroen

Hallo Mensen,

Ik rij al een tijdje in mijn Coup? 1.6e 8V van 1998 en heb last van een uitvallende motor.
Zoals ik al reeds gelezen heb kan dit met een aantal factoren te maken hebben, waaronder de stappenmotor.
Deze heb ik gedemonteerd, net zoals het huis waar hij in zit en deze beide goed schoongemaakt.
Nu leek het daarna zelfs wel erger geworden te zijn! ik weet ook dat ik een kleine scheur in mijn uitlaatspruitstuk heb. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Die scheur zit er in ieder geval al langer in en had tot voor kort geen last van dat de motor uit viel. Hij valt vooral met een koude motor uit bij het starten. Dan moet ik een tijdje een klein beetje gas geven en dan rustig terug laten komen. Dan blijft ie wel stationair draaien. En tijdens het rijden moet ik geen koppeling intrappen als het toerental boven de 2000 komt. Anders valt ie te ver terug en valt ie ook uit. En dat is bij een warme motor!
Zijn er mensen met idee?n? Alvast bedankt!

janwim

ik heb precies hetzelfde bij mijn megane coupe 2.0 16V  ???

Edgar

Bij een warme motor zet de scheur in je uitlaatspruitstuk uit dus mist ie een bepaalde tegendruk waarschijnlijk. En met de vrieskou van de afgelopen tijd zou je scheurtje wel eens erger/groter zijn geworden. Verder zou je ook nog even je mapsensor kunnen nakijken. En dat slangetje goed controleren op haarscheurtjes.

maartenp

heb ik ook last van gehad (1.6e) en ze hebben er gewoon een andere stappenmotor in moeten steken. probleem is nu wel volledig opgelost. was wel nie zo een heel dure rekening, gelukkig

elmar

Het zit waarschijnlijk wel in je stappenmotor, wat je even moet doen is de steker van je rekeneenheid inspuiting halen.
Zo komen de adaptieve waardes weer in de nul stand, helpt dit niet moet je hem toch laten resetten bij de dealer.

suc6 elmar

elmar

oja een paar minuten zal ik doen, de steker van je rekeneenheid.

Sjors

Heb hetzelfde gehad! ik heb hem toen bij Korpershoek gebracht hier in Rotterdam en die knul heeft een hele dag lopen zoeken ernaar een verschillende dingen gedaan zoals:

Bredere kabel naar me acu
Stappenmotor schoongemaakt
BDP sensor vervangen
Een kabel die langs me motor loop iets verlengt waardoor de motor hem niet meer strak kon trekken!

Verder alle stekkertjes nagelopen!

Succes
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Djuroen

Citaat van: elmar op 10 januari 2006, 17:56:10
Het zit waarschijnlijk wel in je stappenmotor, wat je even moet doen is de steker van je rekeneenheid inspuiting halen.
Zo komen de adaptieve waardes weer in de nul stand, helpt dit niet moet je hem toch laten resetten bij de dealer.
Ok.... Abacadabra... Rekeneenheid inspuiting??? Kun je me dan vertellen waar die zit? Is het de stekker van de stappenmotor zelf die je bedoeld? Tis altijd het proberen waard. Wil niet al te graag naar de garage vanwege de kosten. (tenzij het onvermijdelijk is natuurlijk) En vaak hebben ze daar een constatering waar ik het nogal eens niet mee eens kan zijn of waar ik m'n twijfels bij heb.

Djuroen

Citaat van: Edgar op 10 januari 2006, 16:08:01
Bij een warme motor zet de scheur in je uitlaatspruitstuk uit dus mist ie een bepaalde tegendruk waarschijnlijk. En met de vrieskou van de afgelopen tijd zou je scheurtje wel eens erger/groter zijn geworden. Verder zou je ook nog even je mapsensor kunnen nakijken. En dat slangetje goed controleren op haarscheurtjes.

Hier zit ook wel wat in natuurlijk... maar es even goed checken...

elmar

Je rekeneenheid zit als het goed rv aan je distr zijde tegen het binnenscherm aan.
Hij zit achter een zwart plastic bak die vast zit met een elastiek.
Deze haal je los en in die bak zit de computer.
Veertje aan de kant wippen en steker er af halen.
een paar minuutjes wachten en gaan met die banaan.

suc6 elmar

Djuroen

Thanx! Heb morgen een vrije dag genomen om eens flink aan m'n auto bezig te gaan. (Heb ondertussen ook een uitlaat die dienst weigert, en ruitenwissers die hetzelfde idee hebben, dus lekker een dagje klussen). Ben benieuwd of het werkt...

Djuroen

He mensen, hier weer even een vervolg.
Spruitstuk is weer dicht gelast en NOG steeds last van het uitvallen.
Het is vooral bij een koude motor. Toen ben ik aan het denken geraakt... Ik heb er een K&N 57-i kit op zitten.
Zou het zo kunnen zijn dat dit er iets mee te maken heeft? Heeft in het begin dat de kit erop zat in ieder geval geen problemen gegeven.
Heb de accu-polen er ook af gehad om de boel te resetten zeg maar. Weinig nut gehad...

Ondertussen is het storingslampje ook gaan branden. Garage heeft 31 januari pas tijd voor mijn auto, dus tot die tijd niet teveel rijden. Daar wordt ie uitgelezen en evt. ook gereset en gaan ze ook kijken wat de oorzaak is van het uitvallen.
Dacht zelf ook nog aan de lambda-sensor, maar dan zou ie ook uit moeten vallen bij een warme motor geloof ik...
Ben erg benieuwd dus! Ik hou jullie op de hoogte...



Wendy

Welk lampje gaat er branden dan???
/\/\/\/\ dit lampje misschien???


Rmc_Jelluh

mijne heeft het ook bij kou weer maar alleen op gas bij het starten had het eerst erger dus ik de stappenmotor schoongemaakt niet het huis ... en de instuiting van het gas gedeelte en de lucht inlaat slangen daar zat heel wat smerigheid in heb het nu bij - temperaturen en alleen nog maar op gas verder loopt ie gode dus start ik wel op benzine ..

oja en ik had nog een lambda sonde liggen ook vervangen maar denk niet dat het dat was..
dus je zou mischien ook even je gas inspuit stuk kunnen schoonmaken met remmenreiniger heb ik het gedaan met carbarateur reiniger ken het ook ...

Djuroen

Citaat van: Wendy op 23 januari 2006, 14:24:26
Welk lampje gaat er branden dan???
/\/\/\/\ dit lampje misschien???



ja, dat lampje is gaan branden idd... boekje erbij gepakt. Moet dus naar de dealer om uit te laten lezen... (wat ik er dan van in het "zakelijke" Duits van uit kon maken. haha!)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev