Advertenties


storing sinds lexusachterlichten

Gestart door Sjors, 8 januari 2006, 23:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjors

Sinds vandaag heb ik black look lexusachterlichten op mijn auto. Na de montage even wezen rijden en niks aan de hand

Toen ik een aantal uren later wilde starten gaf de auto een electrische storing aan. hij wilde ook niet starten.
ik heb beide sleutels geprobeerd overigens! na enkele malen proberen starte hij eindelijk. tijdens het rijden deed de achterruitenwisser het niet, wanneer ik deze aan wilde zetten ging er een rood lampje van de startonderbreker branden!

ook wanneer het contact aan stond en de motor gewoon liep ging bij het openen van de deur het alarmpje af van de lichten!

eenmaal thuis haalde ik de sleutels uit het contact en bleef me derde remlicht branden en als ik de rem intrapte gingen alle lampjes op[ mijn dashboard  branden. en dit terwijl de sleutel eruit was!

Wat kan het zijn? moet de computer opnieuw worden gereset?

hopenlijk helpen jullie experts mij :P
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Timo Zuiderduin

ik heb een soortgelijk probleem gehad toen ik bij mijn Tigra de Lexuslampen gemonteerd had.
ben ook wel benieuwd wat dat nou precies zou kunnen zijn.

Sjors

@Timo.

Bleef jij er last van hebben of is het toen opgelost bij een garage ?
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Timo Zuiderduin

bij mij is het vanzelf weggegaan alleen bleef het 3e remlicht wel kuren vertonen!
ik heb de wagen kort daarop weggedaan dus weet niet of het ooit opgelost is.

maar de enige tip die ik je kan geven is dat je even bij de garage langsrijdt.
als je er zelf niet uitkomt kan je het beter aan de Prof's overlaten.

maar bij jou klinkt het alsof er ergens een kortsluitinkje is ontstaan in de kabelboom. daar zou ik dus eerst even naar kijken!!

Birt

Zelfde soort verschijnselen gehad in mijn 19. Hier was een los geraakte plus kabel van een van de versterkers een probleem. 1 strengetje was uit de aansluiting gekomen en maakte contact met de massa draad. Hier door werd het een en ander kort gesloten wat verieerde in het spontaan gaan knipperen van de knipperlichten tot het afgaan van alarm en startblokkering. Dus ik zou ook alle draaden in de kofferbak ff na lopen en gelijk ook alle draaden die je zelf ooit in de auto gemonteerd had. Ik kwam er achter door alle audio compleet los te koppelen. toen was het probleem over. dus toen ben ik in die draaden gaan zoeken en toen kwam ik dit vanzelf tegen.

probeer dus eerst dingen uit te sluiten en dan verder te zoeken. bv lamp units loskoppelen en dan kijken of het nog gebeurd. enz.

suc6
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Sjors

Nou ik ben vanochtend naar de Renault Dealer geweest en daar heeft hij drie uurtjes gestaan.

Toen ik hem op ging halen hebben ze kabels achterin de auto vervangen en een lampje. Het probleem met het derde remlicht was verholpen en ?134.00 armer  :o

Toen ik instapte en hem wilde starte ( je raad het al) starte hij niet en bleef het lampje van de startonderbreker branden en het lampje van de electronische storing!

De chef van de werkplaats snapte er niks van en nu gaan ze vandaag en morgen weer verder zoeken!

Hopenlijk morgen beter nieuws
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Timo Zuiderduin

hebben ze hem niet even gereset en uitgelezen?

dan hadden ze het volgens mij kunnen weten!! of had het al verholpen kunnen zijn!

wel een beetje jammer van de toch nog hoge kosten!! dit had volgens mij wel wat minder kunnen zijn als ze de boel even hadden doorgemeten en de juiste draadjes gerepareerd dmv wat krimpkous o.i.d.

Sjors

Ze hebben de computer eraan gehangen maar die gaf een motorstoring aan  ???

ze hebben de problemen aan de achterkant bij de lampen verholpen alleen hun computer geeft niks aan wat met de startonderbreker te maken kan hebben. Ze gaan dus morgen een aantal kabels doormeten en testen en dan zien we wel weer !

Ik vroeg ook s?chtens gelijk of reseten het probleem zou verhelpen alleen zeiden hun van niet dat het waarschijnlijk een knik inde massakabel was.

Al met al hoor ik morgne wel weer wat de schade is, en ik raak er een beetje aan gewend dat er bij mijn auto niks in een keer goed kan gaan op de aankoop na dan :P
Monte Carlo!! aan de Maas!!

elmar

Beste sjors,

Het probleem is zoals ik lees niet direct na het monteren van je achterlichten gebeurt toch?
Ik ben zelf een monteur bij renault en de storing die jij opgeeft zijn naar mijn weten niet de makkelijkste.
Het probleem in je achterlichten zullen ze vast goed hebben gerepareerd maar het niet starten probleem zal een andere klus worden, en het is gewoon stom toeval denk ik dat je motor het niet meer doet na het monteren van je achterlichten.

Wat hebben ze eigenlijk met de storing in je inspuiting gedaan?

Nou succes grt Elmar

Paul

Als de zekering van de achterruitenwisser  stuk is, kan het ook zijn dat hij niet meer start.
Anders denk ik een probleem met de uch.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Sjors

@ Elmar

Ja het moet wel heel stom toeval zijn dat zij de chef van de garage ook. Ik had tot de bewuste zondag totaal geen problemen alles functioneerde prima! Achter zijn de problemen verholpen alleen de ruitenwisser dan nog en het starten!

@ Paul van Dijk

Ik hoop dat je gelijk hebt en dta ze me morgen al snel met goed nieuws kunnen bellen.
Monte Carlo!! aan de Maas!!

elmar

He sjors, nog ff een vraagje wat voor megane is het?

Sjors

Megane 1 fase 1 uit 1999

1.6 e monte carlo!
Monte Carlo!! aan de Maas!!

elmar

Heb je er 1 met een fm afstand bediening of met infra rood (met deze sleutel moet je richten).

Knippert je startvergr lampje snel of blijft hij branden of gaat hij uit?


Sjors

heb er een die op afstand opent hoef niet te richten!

als je instapt blijft hij knipperen zoals hij altijd doet als hij niet van de vergrendeling is!

en als ik sleutel in het contact doet dan gaat lampje van de technische storing knipperen
Monte Carlo!! aan de Maas!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev