Advertenties

Kan dit?

Gestart door Arno, 8 januari 2006, 14:59:26

Vorige topic - Volgende topic

Arno

Hoi

Mijn auto is voor en achter 4 cm verlaagd. En tijdje terug zijn er me std velgen + banden onder gegaan.
Nu zei de monteur dat me huidige banden te groot waren en aanliepen waardoor me wiellagers kapot zijn gegaan.
De maat was 205/40/17

Kan dit echt daardoor komen? Want ik wil in de toekomst wel weer met deze maat banden gaan rijden op een andere velg maar ik heb geen zin in weer kapotte wiellagers.

Ik heb alleen gemerkt dat ie voor soms wat aanliep als ik diep ging over een drempel en dan stuurde...

En kunnen wiellagers stuk gaan als je de wielen niet laat uitlijnen na monteren?

Gr arno

elmar

De monteur heeft gedeeltelijk gelijk,
Door de bandenmaat kunnen je wiellagers niet harder gaan slijten, maar een verkeerde ET waarde wel.
De et waarde is de inpersdiepte van je velg, en zo kan de druk op je wiellager veranderen.

Arno

Kan dit me et waarde zijn?

BSA Phoenix 7 x 17

Dat staat er bij het type velgen wat ik heb.

http://www.all4yourcar.nl/index.asp?soort=18&merk=111&produkt=446&uitvoering=2142

Stefan

opzich is 205/40/17 wel de geschikte maat, maar het zal idd dan toch te maken hebben gehad met de ET idd.
Zoals je zelf al zegt liep het wat aan bij bochten etc. dus daar moet je het toch in zoeken.
ET is de mate waarin je wiel in je wielkast zakt zegmaar
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Arno

Kan je dit oplossen door de wielen wat na buiten te zetten? Dmv van spacers bijv?

Jesse

ja dat is op te lossen met spacers.

Stefan

ja, kleintjes,
ligt aan de ET waarde, dus:
Hoever (tever) vallen de wielen naar binnen in principe t.o.v. normaal.
maar dit moet je ff laten meten door iemand die er echt verstand van heeft.
misschien dat 10mm spacer al genoeg is. ???

Arno

Ik zal is naar de bandenboer gaan zsm :)

Thx voor de antwoorden!

Stefan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev