Advertenties


afslaan, backfie, stuiteren

Gestart door remvis, 5 januari 2006, 15:09:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remvis

Hey mensen,

ik ben net nieuw op het forum :P

Ik heb een megane coupe uit 2000 en rij op LPG-3
Ik heb continu problemen met aflsaan (koude motor), bokkig rijden en knallen van onder de motorkap.
ook loopt hij niet erg lekker stationair

Mijn garage zegt dat dit waarschijnlijk komt doordat de pakking bij het luchtinlaatsysteem niet goed is. (geen renault dealer btw)
zijn er hier mensen die denken dat dit idd het probleem kan zijn?

ik lees op het forum veel over mapsensor, bobines en kleppen?

Graag ontvang ik meningen/opinies van jullie experts ;D



Greencabrio

Mapsensor is het probleem waarschijnlijk! Kijk even bij de faq bovenin beeld en dan bij motorisch! Daar vind je de tips over dit megane kwaaltje! Succes :D

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rmc_Jelluh

zou ook nog eens verkeerde bougies kunnen zijn 4 vonks moeten erin zitten ;).. verder idd map sensor etc..
die knallen zijn waarschijnlijk backfire's.. wel mee uitkijken ken nog wel is wat kapot maken luchtslang etc..

succes..

Paul

Inlaatspruitstukpakking zou idd kunnen, alhoewel ik dit nog niet heb meegemaakt.
Verder zou het kunnen zijn: De bougies, verdamper, bobines, temperatuurzender, kleppen( niet te stellen ).
slangetje map-sensor verhaal en stappenmotor is eigenlijk alleen van toepassing op de 1.6e.
Hoe rijdt ie op benzine?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

remvis

bedankt voor jullie reacties :D

Op benzine loopt ie wel beter als op gas, maar niet zoals het helemaal hoort.
Als ik op benzine in z'n vrij gas geef, dan hoor je als het ware de druk wegvallen!

Hetzelfde verhaal ok nog een aan de Renault dealer voorgelegd.
Deze geeft aan dat het waarschijnlijk door de kleppen cq cilinderkop veroorzaakt wordt en dat deze wellicht gereviseerd dient
te worden. Maar zij kunnen hem pas 23/1 voor me uitlezen..........lekkere service!
daar kan ik dus niet  op wachten.

Ik zal de stappenmotor en de mapsensor eens controleren, wellicht lukt het me zelf om dit op te lossen.

had ik m'n Honda Civic nog maar ::)


Stefan

"cilinderkop te reviseren"...

Hoeveel km heeft jou auto nu gelopen??
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

remvis

ik heb nu 101.400 op de teller staan.
is niet veel voor een auto van bijna 6 jaar op gas toch?

Stefan

nee, daarom vindt ik het ook zo vroeg om de kop te laten reviseren.
ik had een fase 2 1,6-16v uit eind 1999 op G3 en toen ik m wegdeed had ie 171000 km op de teller, niet gereviseerd en liep prima verder.
Misschien heb je pech, dat kan natuurlijk, maar net 100000km en dan al een kop revisie is wel erg snel...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robert yellowDevil

#9
Ik had dit vroeger met mijn vorige auto ook, alleen bij koud weer trouwens.

Dat was wel geen megane, maar een triumph spitfire, met een dubbele weber carburator, electronische ontstekeing en k&n luchtfiltersysteem, spaghetti uitlaatspruitstuk en rvs uitlaatsysteem met zogoed als geen dempers, het bakkie was wel op re rollerbank bij ruud frederiks dynojet afgesteld, dus daar zou het niet aan hebben gelegen.

Ben er nooit achter gekomen wat de oorzaak was, maar het was alleen bij extreme kou, dus misschien ff wachten tot het weer wat warmer wordt, maar da's ook geen oplossing, juist nu de symptomen er zijn moet je de oorzaak zien te vinden.

Een heel verhaal zonder dat ik je kan helpen, maar het komt dus wel vaker voor en ligt niet alleen aan jouw auto, het enige wat ik kan bedenken is dat het aan je gas ligt, dat dus bij deze kou je verdamper bevriest en zo dus geen of te weinig gas kan leveren, maar dit zou door op benzine te gaan rijden verholpen moeten zijn, misschien schade aan je zuigerveren of pakkingen door te lang achter elkaar op gas te rijden?

Stefan

te lang achter elkaar op gas rijden lijkt me wel heel sterk dat het daar aan ligt met de moderne gasinstallaties van tegenwoordig.
Ik reed met mijn auto NOOIT op benzine (is natuurlijk veel te duur als je toch een G3 instal hebt.. ;D) en heb absoluut nooit problemen ondervonden die te maken hadden met het rijden op gas (tsja, misschien 1x x per jaar in het buitenland op vakantie wat km..)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robert yellowDevil

was maar een ideetje, er kan altijd wel wat kapot gaan :-[

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Meganez

Ik denk ook false lucht ergens in het inlaat traject

Paul

Als ie het op benzine ook niet goed doet, dan zou ik de 4 bobines maar eens goed nakijken, of ze niet doorgeslagen zijn.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev