Advertenties


Grote Beurt Vragen

Gestart door Wesley, 5 januari 2006, 14:56:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Meganez

ohoh.. je mag niet quoten op een voorgaand bericht  :police: :P ;D :D

- Motorisch word er bijna nergens naar gekeken bij een grote beurt.. ze vervangen alleen standaard de bougies en kabels..
- Valt de uitlaat er bijna onderuit komt dit als aandachtspunt op je keuringsbewijs.. (bij mij wel in ieder geval vorig jaar)
- De auto gaat op de rembank, en als je auto nog maar net genoeg remt, komt dit er ook op als aandachtspunt. Bovendien voel je zelf het beste of je auto slechter gaat remmen en weet je zelf ook wel wanneer je remmen voor het laatst vervangen zijn..
- De meeste megane rijders weten gewoon, dat elke week probleemloos rijden.. weer een week een meevaller is. Laat staan een jaar  :)

Meganez

Daar heb je ook wel gelijk in, alleen komt dat meestal omdat mensen het gewoon eng vinden om het te proberen. Zoals mijn opa en oma het eng vinden om op de aan/uit knop van hun computer te drukken terwijl er niks kapot kan gaan. Dit betekend nog niet dat ze het niet kunnen.. Ik weet namelijk zeker dat iedereen hier zn eigen bougies kan vervangen maar toch laat meer dan 50 % het hier door de garage doen.. (als voorbeeld) en dan zijn wij nog echte autoliefhebbers hier op 't forum..  hiermee kan je gewoon zoveel geld besparen..

Bartjuhh

En stel je wilt het zelf vervangen is het dan gewoon een kwestie van de benodigde onderdelen bij de renault-dealer bestellen? Of moet je die ergens anders vandaan halen?

Meganez

Ook deze zijn bij een universele auto-onderdelen shop goedkoper. Dit komt vaak ook omdat je dan "niet"-orginele renault onderdelen krijgt. Maar bij bougies(kabels) of een olie/interieur filter maakt dit natuurlijk geen moer uit..

Reinier Goorden

Ik kreeg van de week een folder van de dealer in de bus. Hierin stond een tabelletje met wat prijzen.
Er stond genoemd
Grote beurt ? 174,-
Luchtfilter vervangen ?29,-
Pollenfilter vervangen ?28,-
Bougies vervangen ?31,-
Brandstoffilter vervangen ?36,-
Koelvloeistof verversen ?66,-
Remvloeistof vervangen ?39,-
Maar als ik jullie zo hoor in dit topic horen al deze dingen toch bij de grote beurt ???
Zou het een lokkertje zijn?

Stefan

volgens mij horen die dingen idd allemaal bij een grote beurt ja, dus ik snap het ook niet helemaal.
misschien als je het apart laat doen?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Reinier Goorden

Ja maar dan is de grote beurt wel erg goedkoop ???

Stefan

#22
alles in 1 prijs maakt het goedkoper... ???
zovan: 6 halen 5 betalen....
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Reinier Goorden

Maar de olie verversen en oliefilter vervangen staat er dan weer niet bij. :-\ Vond het een vreemde opsomming en daarom heb ik maar besloten bij een andere garage een afspraak te maken voor een grote beurt met APK. Woensdag is ze aan de beurt. Hier gaat het ongeveer ? 300,- kosten. :o

Stefan

tsja, het kost je altijd net teveel van het goede uiteindelijk...... :-\
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

San

De 174euro is alleen arb.loon daar komen de onderdelen nog bij,
afhankelijk van wat nodig is bij 60000km is dat anders dan 120000km.
Overigens als je auto in de garantieperiode niet dealer onderhouden is,
en er komt een probleem aan het licht dan kunnen de gevolgen m.b.t.
een garantiegeval nogal onvoordelig uitpakken!! :o

Bartjuhh

Nou ik heb dus zelf de olie ververst, oliefilter vervangen, bougies etc etc, maar nu zit ik met een probleempje, er lekt nog wat olie uit mn cartergat, het zijn druppels maar een heel jaar druppelen is toch een hoop olie ;) ik heb er wel netjes een nieuwe carterplug ingedraaid! Heeft iemand een trucje om dit dichter te krijgen? of het is normaal dat het in het begin btje druppelt?

Timo Zuiderduin

pakking ertussen? tenminste, dit moest altijd bij de brommertjes, ik heb geen idee hoe het precies bij auto's zit!

Bartjuhh

Ja koperen ring zit er ook tussen idd! Moet de plug extreem strak worden aangedraaid? Heb em nu goed stevig vastgezet, maar niet alle middelen in de strijd gegooid  ;D

Meganez

Misschien heb je em juist te strak vast gezet en de ring scheef of verrot gedraaid.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev