Advertenties


Spuiten interieur

Gestart door mickeynox, 3 januari 2006, 13:32:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickeynox

Ziet er echt super uit Edgar. Ik had er het geduld nie voor omdat te doen. en ik kreeg ook nie alles uit de auto. Maar het is wel strak zo  :D

peterachterop

@ popke daar ben ik onderhand ook achter (heb een lichte vorm van rsi) haha.

mn bovenkant is ook geheel geplamuurd en gespoten.

Edgar

Bovenkant heb ik een beetje structuur in gelaten zodat het nog overeenkwam met de zonnekleppen. En dan heb ik een excuus om de rest van het interieur niet te gaan ontdoen vn dat structuurtje...  ;)

mickeynox

je heb helemaal gelijk is allemaal veel te veel werk

V.

hoe krijg je het dashboard er volledig uit?
heb al geprobeerd, maar lukt me dus niet.
kan je effe de bevestigingspunten opnoemen of is dat teveel werk+?

Edgar

ff opnoemen is er niet bij...

Bovenkant: 2 schroefjes  onder de speakerkapjes
Middendeel: 4 schroefjes achter de asbak, wat klik verbindingen. (en stekkers en 2 kabels van de verwarming)
Klokje: 3 schroefjes (en stekkers)
Tellerunit: 3 schroefjes (en stekkers)
Grote deel inclusief kastje: 4 moertjes (en de gehele kabelboom met klemmen eraan vast)
Stuur: 3 schroefjes onder het kapje, 1 grote torx-schroef achter de claxon. (en een stekker van de claxon)
Stuurhendels: 1 boutje die een metalen klem aandraait om de stuuras. (en 2 stekkers)

Verder nog een heleboel smeltverbindingen, wat klikverbindingen, en vast nog wel wat schroefjes die ik vergeet te beschrijven.

Tip: trek voorzichtig (met wel wat kracht, het is niet zomaar stuk) aan je dashboard en kijk waar die nog niet lekker loskomt. Ga vervolgens zoeken hoe die daar nog vast zit.

Tip2: de kabelboom is echt een stug ding en zit overal doorheen geregen vergt nogal wat geduld en gepuzzel om alles los te krijgen.

Terugzetten zal overigens wel makkelijker gaan, je hebt het immers allemaal al eens gezien.0

Hoop dat je er wat aan hebt....

V.

thx, helpt al veel. hoe heb je de airbag verwijderd?
en de kabels losgemaakt van de kabelboom?

mickeynox

Citaat van: Edgar op 10 maart 2006, 21:50:25

Terugzetten zal overigens wel makkelijker gaan, je hebt het immers allemaal al eens gezien.0


:) :) dies lache . ben ik lang mee bezig geweest. stekkertjes die je vergeet lampjes die allemaal ineens kapot gaan enz enz. en dan heb ik nie eens heel het dash losgemaakt. maarja ik ben ook nie echt handig.

Maar die lampjes was echt kl@te. gingen stuk of 6 kapot was da bij jullie ook zo ????

V.

yep, heb momenteel geen licht bij men tellerplaten, lol
best leuk als de politie je tegenhoud voor controle :-s

Edgar

Ik heb geen plofzak...

En de kabelboom is een gepruts van jewelste maar is te doen... Zitten allemaal kabelklemmen in je dashboard vast gemaakt en daar worden de kabels in geklikt ls het ware deze kun je losmaken met een schroevendraaier en als je er goed bij komt lukt he met de hand ook wel . Verder een paar rubberen kabelbinders eveneens vast in je dashboard.

Edgar

Mis ook een paar lampjes in de teller. Maar komen nog witte platen in dus dan wordt toch alles vervangen door blauwe ledjes...

V.

ja, maar ik wil zeggen om het dashboard uit de wagen te krijgen. die kabels zullen toch ergens aan de wegen bevestigd zijn h?
aja, voor blauwe tellers moet je even kijken onder het topic van blauwe tellers. engl heeft daar een goed voorstel voor maar 80euri ;-)
ga dat wss ook laten doen. met ledjes ga je heel lang bezig zijn en krijg je geen zuper resultaat.
heb dat al gezien bij sommigen en is echt niet de moeite

Edgar

Enige wat in de wagen achteblijft is de kabelboom en je zekeringkast voor de rest zijn het allemaal stekkers die in je dashboard vastzitten op verschillende plaatsen. Ook bovenop je dashboardkastje zitten er een paar (waarschijnlijk voor de plofzak als je die hebt). En een op het kleine bakje links van het stuur welke eigenlijk gewoon 2 draadjes met elkaar verbindt zodat je dashboardverlichting dempt als je je lampen aanzet. Zet je deze er niet weer op dan gaat alles uit binnen zodra je de verlichting aanzet....

V.

ok, thx. moest het zijn dat we tijdens de werken effe vast zitten, dan contacteer ik je wel effe ;-)
alvast bedankt

Edgar

Is goed hoor succes met demonteren. Geduld is een vereiste..  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev