Advertenties


Spuiten interieur

Gestart door mickeynox, 3 januari 2006, 13:32:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mickeynox

Ik ben van plan om m'n interieur te gaan spuiten, maar ik heb al een deel gedaan. Ik begon te schuren maar ik krijg het van z'n leven nooit meer mooi strak.
Dus heb ik daarna gespoten zonder te schuren, het ziet er erg mooi uit, maar het bladderd er erg makkelijk vanaf. Nu vertelde iemand me dat het met primer erop ook niet goed blijf zitten. Klopt dat.
Ik heb ook m'n spuiter gevraagd maar die doe het alleen als er geschuurd word en helemaal strak gemaakt word en dit gaat me ongeveer 600 eury kosten (wat ik een beetje veel te veel vin)

Hebben jullie hier misschien een oplossing voor  ???

Greetz Martijn

Andy

met schuren niet strak?
hoe bedoel je dat?
met welke korrel heb je geschuurd? het is belangrijk om niet te grof te schuren...

mickeynox

Nee daar kwam ik ook achter, maar al die hoekjes gaatjes en dingen het zag er niet uit. En eerlijk gezegd heb ik er ook geen geduld voor  :-\

Greencabrio

Sja als je het mooi strak wil dan zou ik het wel even geduldig doen. En ik zou wel een laagje primer gebruiken!! tegen het afbladeren.

mickeynox

Maar op zich vin ik het niet echt erg dat er nog een beetje structuur inzit. Maar dan pak het dus niet goed  ::)

peterachterop

popke heeft zn complete bovenkant van t dash geplamuurd.
hoeft ook maar een klein laagje dan zie je de structuur al niet meer.

mickeynox

maar blijf het dan wel goed zitten

Erik22

Als je eerst mooi fijn schuurt, dan goed heel goed ontvetten, dan in de primer, dan in de kleur en blanke lak eventueel erover. Dan moet het toch goedkomen?? ???

Andy

als je een goede hechting wilt, zul je ff moeten schuren, ontvetten, primeren, lichtjes opschuren en lakken....

Stefan

primer gebruiken is mogelijk ja,
primer is een spulletje waardoor de rest beter hecht, een "hechter" dus... ;)
Zeker op kunststof onderdelen (vaak glad) is dit aan te raden
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Jesse

Je moet zoiezo je dashboard goed ontvetten want als je het wel is schoongemaakt hebt met dashboardsprays etc. Dat spul trekt er dus echt in. Dan zou ik ook eerst een kunstof primer gebruiken (van motip is die kleurloos) en daarna een gewone primer. Je kan ook kijken of je met filler het strak krijgt. Daarna weer fijn schuren en spuiten. Verf uit een compressor is trouwens sterker dan lak uit spuitbussen.

Arno

Licht schuren, ontvetten, spuitplamuur. Eventueel nog een grondlaag en dan lakken.

En het is mooi strak :)

V.

is dat de manier om te werk te gaan als je je deurpanelen en dashboard en middenconsole mooi glad wil?
eerst ruw opschuren en stilaan fijnere korrel gebruiken tot het licht opgeschuurd is en dan spuitplamuur erop, is dat niet strakker dan?
ben er ook aan begonnen nu en het is een lang en stressy werkje.
ze hebben me wijsgemaakt dat ik nu het volledig opschuren spuitplamuur moet gebruiken en die dan met een 1000tje met water glad moet schuren om dan te spuiten.

Edgar

Ik ben dus net klaar met het strak maken van het dashboard. Is inderdaad een heel karwei en het is aan te raden om je gehele dashboard te demonteren zodat je overal goed bij kunt.

Allereerst heb ik alles geschuurd met een excentrische/roterende schuurmachine met korrel 60 papier.
(dit om de structuur compleet te verwijderen van het dash.)
Vervolgens met de hand geschuurd met een korrel 240
Om uiteindelijk te eindigen met korrel 400 eveneens met de hand
(was nu al een paar avonden schuren verder overigens...)
Vervolgens het gehele dashboard met een filler gespoten.
En uiteindelijk mat-zwart gespoten.

In de tussentijd een aantal losse delen hoogglans wit gespoten en een tft schermpje boven mijn dashboardkastje ingebouwd en strak gemaakt met de rest van het dashboard.


ppveenstra

Citaat van: peterachterop op  3 januari 2006, 14:27:04
popke heeft zn complete bovenkant van t dash geplamuurd.
hoeft ook maar een klein laagje dan zie je de structuur al niet meer.

Pas nadat je heel veel schuurwerk hebt verricht zie je het niet meer ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev