Advertenties


Afdekkap

Gestart door bas1984, 30 december 2005, 13:47:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bas1984

past deze zilvere kap ook op mijn motertje?



mijn blokkie zonder kap  :-[


Reinier Goorden

Deze kap zit er bij ook niet meer op. Onze GOEROE heeft mij ooit eens verteld dat dat niet voor niets is. Het zaakje zou met de kap te warm worden of de warmte niet goed kwijt kunnen en zodoende wordt bij de dealer bij een van de eerste beurten de kap er al af gelaten.
Misschien dat de goeroe er zelf wat meer over kan vertellen. ::)

Timo Zuiderduin

bij mij zit ie er helaas ook niet meer op.
vind het er wel beter uitzien met de kap!!

Remco-x

Deze kap past er gewoon op ,meer dan een sierkap is het niet.
Heeft dus niks te maken dat het tegen/voor de warmte is.

Reinier Goorden


Stefan

bij mij zat ie er ook niet meer op toen idd...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Remco-x

Of die kap er nou wel of niet op zit,die bobines gaan toch wel stuk ;D.

bas1984

hmmmm dan toch maar eraf laten.......

was leuk projectje geweest om te spuiten ofzo......

ForeverYoung

precies ongeveer wat ik me bij m'n (phase 1) 1.6e blokkie ook afvraag (durfde er niet echt een vraag op het forum over te stellen eigenlijk ;D laat staan een nieuw topic, maar deze misbruiken kan natuurlijk ook :))

ik heb op meetings wel eens dezelfde blokjes gezien met een soort kap, en bij mijn blok zit dat niet, vind het wel wat mooier als die kap er nog op zou zitten, en ik zie ook iets van bevestigingsgaten (althans dat denk ik dan)

voor de duidelijkheid: heb eens foto's gemaakt van het blok, toen ik de auto net had:





kan helaas even geen vergelijkingsmateriaal vinden, na 2 pagina's wie is wie/voorstellen was ik het wel een beetje zat ;) maar sommigen van jullie weten vast wat ik bedoel (en anders zoek ik gewoon wat verder :D)

mijn vraag dus: is bij de 1.6e net zoiets aan de hand, dat de dealer die kappen eraf gesloopt heeft, of zijn ze bij Renault op een gegeven moment de kappen vergeten te monteren ;D of zijn dat andere blokken zelfs, zodat de kap bij mij er helemaal niet oppast?

bij voorbaat dank!

Paul

Jawel, maar alleen op de eerste types.
Toen zaten er andere bobines op, en de bougiekabels zaten in een kunststof geklemd die aan het kleppendeksel vastgeschroefd zat.
Die kleppendeksels zijn ook zwart van kleur.Latere zijn gewoon alu. kleur
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

bas1984

dus als ik verstandig ben laat ik die kap maar eraf  :-X

ForeverYoung

Citaat van: Remko de W. op 31 december 2005, 09:34:33
dit is de 8-klepper, en wij hebben het over de 16-klepper... ;)

duh!, maar dit leek me beter dan een apart topic over de 'kap' op de 1.6e 8klepper te openen. begint met een L en eindigt op 'ezen' ;)

maar als ik het goed begrijp heb ik dus niks aan zo'n kap?

mocht ik 'm ooit op de sloop tegenkomen (bij Holtrop in Oudehaske staan regelmatig Coup?tjes, veelal met 1.6e motor) dan gaat dat dus gewoon niet passen?

Joost-cabrio

mm bij mij zit hij er nog gewoon op, (nog steeds geen problemen mee)

Timo Zuiderduin

doe mij zo'n blokkie!!
kan ik ook weer een afdekkapje plaatsen .

(zonder afdekkap wil ik hem ook wel  :) )

Greencabrio

En kan je niet onder de afdekkap een op de plaats boven de bobine een gat maken en dit afwerken met gaas??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev