Advertenties


Alles in en om mn auto trilt

Gestart door Suykerbuyk, 29 december 2005, 16:04:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Suykerbuyk

Hallo, wie kan mij helpen?
Ik heb vorige week een grote beurt en apk laten doen bij een auto garage,
en 2 dagen erna bij een andere garage verlagingveren er weer onder laten zetten.
Nu stond op de dag dat ik die veren heb laten doen 's avonds stil met lopende motor.
Opeens uit het niets begint mn wagen flink te trillen. Op de motor lijkt het wel. Nu als ik rij blijft hij flink trillen.
En als ik onder het rijden de koppeling intrap hoor ik een heel vaag geluid, het lijkt alsof dat geluid bepaald word door mn toerental. een soort gezoem ofzo. Alles in mn dashboard hoor ik trillen, echt flink irritant!
Als ik mn gas los laat doet ook mn toerenteler heel vreemd, dan schiet hij omhoog en omlaag met een verschil van ongeveer 1000 toeren.
dit doet hij alleen maar op de terugslag van de motor. verder niet
En het lijkt alsof mn motor meer geluid produceert nu. Ook lijkt het alsof hij moeilijker in zn 1 gaat, maar dat kan misschien ook wel aan mij liggen.
Wel als ik mn wagen in zn 1 flink doortrek, hoor ik heel hard een soort gerommel, net of mn uitlaat over de grond schuift ofzo, terwijl die 100% in orde is. Dat hoor ik alleen maar met zo'n 5500 toeren in zn 1. verder hoor ik het nooit
Maar het ergste probleem is toch al dat getril en de rammeltjes die je daardoor hoort.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn?? en of ik dat eventueel zelf kan repareren?
Het gaat om een megane coupe uit 96 1.6e lpg
alvast bedankt.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Suykerbuyk

Zat ik ook aan te denken.
Maar nu is het probleem nog vager geworden.
al die problemen die ik omschreef zijn er in 1 keer mee opgehouden.
Niks trilt meer!
Maar nu als ik mn auto start, zodra de motor aanslaat hoor ik een tik.
iedere keer doet ie dat nu. zodra de motor aanslaat weer die tik, enkel die tik, en verder niks vreemds aan de hand.
ook onder het rijden niks van een tik, alleen als ik em start.
en die tik lijkt te komen van onder mn auto, ter hoogte van onder mn schakelaars van de achterruitjes ongeveer.
kan die dan nog steeds de motorsteun zijn?? Of is dit weer wat anders??

Suykerbuyk

kan dat ook door verkeerde bougies komen??
die zijn er pas ook ingezet

Suykerbuyk


Suykerbuyk

Het was achteraf toch de motor steun. In elk geval bedankt. Kosten waren 155 euro bij de renault dealer.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev