Advertenties

Bestuurdersstoel instellen

Gestart door Inge, 25 december 2005, 00:16:59

Vorige topic - Volgende topic

Inge

Nou ik heb eens even wat onderzoek gedaan. Een aantal factoren spelen mee, allereerst heb ik een open dak, waardoor het dak natuurlijk iets lager komt te liggen. Ben even aan het sleutelen gegaan en onder de sledes zaten busjes en die er tussenuit gehaald, dat scheelt al een centimeter of 4 schat ik zo in.
Verder is het natuurlijk zo dat de stoelen keihard zijn en dik in de leuning omdat ze voorzien zijn van airbags. Ben even bij een andere dealer langs geweest en ook die beaamde dat het zit genot niet echt iets is waar je vrolijk van wordt en waar ik de sportstoelen besteld heb die man zei ook al dat dit niet kon (hij paste er zelf niet in).
Ik wacht nu nog op mijn sparco frames en zit nog even met die weerstand die niemand me wil leveren (niemand wil hier zijn vingers aan branden...pfff, dus iemand met tips hierover heel graag...). Heb ook nog even in een phase 1 coupe gezeten en die stoelen zaten een stuk beter en zachter moet ik zeggen.

Inge

solidsjakie

Citaat van: Inge op 21 januari 2006, 13:43:07
Nou ik heb eens even wat onderzoek gedaan. Een aantal factoren spelen mee, allereerst heb ik een open dak, waardoor het dak natuurlijk iets lager komt te liggen. Ben even aan het sleutelen gegaan en onder de sledes zaten busjes en die er tussenuit gehaald, dat scheelt al een centimeter of 4 schat ik zo in.
Verder is het natuurlijk zo dat de stoelen keihard zijn en dik in de leuning omdat ze voorzien zijn van airbags. Ben even bij een andere dealer langs geweest en ook die beaamde dat het zit genot niet echt iets is waar je vrolijk van wordt en waar ik de sportstoelen besteld heb die man zei ook al dat dit niet kon (hij paste er zelf niet in).
Ik wacht nu nog op mijn sparco frames en zit nog even met die weerstand die niemand me wil leveren (niemand wil hier zijn vingers aan branden...pfff, dus iemand met tips hierover heel graag...). Heb ook nog even in een phase 1 coupe gezeten en die stoelen zaten een stuk beter en zachter moet ik zeggen.

Inge

Ik heb ook een Megane Coup? 1.9 dTi Sport. Deze heeft nu 185.000 km gereden. De stoelen vind ik absoluut niet verkeerd. Rijd ook wel eens in een audi met 2,3 ton. Ik zit nog liever op beton dan op die stoelen.
Mn stoeltjes in mn Megane zitten daarintegen super, een ritje Roosendaal en terug is geen enkel probleem, zelfs niet mn "slechte" rug. (met die Audi heb ik er 2 dagen last van zegmaar). Na dit ritje Roosendaal kan ik ook nog wel naar Groningen en terug, zonder ergens last van te krijgen.

Misschien dat de vorige eigenaar een zeer volslank persoon was, die de stoelen goed geplet heeft?
Ik ben zelf ongeveer 1,85 / 1,90.

Inge

Zo zie je maar hoe verschillend mensen zijn ;D.
Heb je ook een open dakje erin trouwens? Want dat ik klem zat tegen het dak zowat is ook niet echt je van het.........
Mijn auto heeft nu 115.000 km gereden dus misschien zijn die van mij dan nog te "nieuw" zeg maar, ik heb ook gemerkt dat ik vooral geen steun in de schouders heb, dit veroorzaakt vooral nek problemen, ik zit als het ware op de stoel, ook met de rug terwijl je echt stevig IN een stoel moet zitten naar mijn idee.
Ik ben ongeveer 1.72 lang dus ik verbaas mij erover dat jij er goed in kan zitten met jouw lengte, maar ik ben ook gewend om heel laag in auto's te zitten (kan altijd net boven het stuur uitkijken).
Ben verder wel blij met de auto, maar het zitcomfort is me echt heel erg tegengevallen. Misschien zijn de renaults daarom ook wel zo goedkoop in aanschaf dacht ik, want dat is wel een groot voordeel hoor, ze kosten niet veel in aanschaf en onderdelen kosten ook weinig. Heb net mijn evo spoiler binnen en die koste maar 175 euro, bestel ik daarentegen een spoiler voor een celica, dan kost me dat direct zo'n 400 euro om van een diplomat onderdeel maar te zwijgen (spatbord tweedehands 500 ex BTW pffff).
Probeer nog die eco sportstoelen erin te prutsen en anders verkoop ik de auto weer :'(

solidsjakie

Nee, een strak stalen dak.

Maar een collega van 2,05 raakt net het dak bij mij in de auto, op de passagier stoel, die bij mij ongv 3 cm hoger staat dan de bestuurders stoel.

Zou het misschien niet ook kunnen zijn dat er een aangepaste stoel/bevestiging in zit? Misschien omdat er een inieminie persoon inzat? Is de vorige eigenaar te achterhalen en mogelijk om hiermee in contact te komen?

En ik zou wachten met het wegdoen. Zoals je zegt, andere stoel lost het wss op. En krijg maar weer eens zon onderhoudsarme diesel met zon laag verbruik ( 1: 20 kan ik halen bij sportief rijden, meer km's moet ook mogelijk zijn,maar dan moet je als een oude ### gaan rijden).

Timo Zuiderduin

Citaat van: solidsjakie op 21 januari 2006, 15:53:19
Zou het misschien niet ook kunnen zijn dat er een aangepaste stoel/bevestiging in zit? Misschien omdat er een inieminie persoon inzat? Is de vorige eigenaar te achterhalen en mogelijk om hiermee in contact te komen

hier d8 ik ook al aan ja!!

Inge

Ik ken de vorige eigenaresse, zij was langer dan ik ben. Volgens de dealer zit er een normale stoel in die erin hoort.
Maar een open dakje scheelt ook al gauw wat natuurlijk.

Inge

Greencabrio

Weet iemand afgelopen is met dit verhaal?? Ben nu toch wel benieuwd!!!  :D

Inge

Yep,

Ik had het in een ander topic geschreven wat over sportstoelen ging.
Ik heb de busjes die onder de slede zaten eerst verwijderd, dit scheelt toch gauw een cm of 3 a 4, dus dat is al wat beter. Er zit een open dakje in mijn auto wat natuurlijk ook een verlaging van het normale dak met zich mee brengt. Ook de dealer was het er mee eens dat je wel erg hoog zit.
Ik heb sportstoelen besteld en wacht nu nog op de bijbehorende sledes want ik vind persoonlijk ook niet dat de stoelen prettig zitten, te weinig steun en ik heb het gevoel er op te zitten ipv erin. Dus als ik die sportstoelen heb gaan ze ook heel snel uit. Zit alleen nog met de airbag die in de originele stoel zit, daar moet ik nog een weerstand o.i.d. voor regelen. De dealer wil zijn vingers er verder niet aan branden helaas, dus regel ik wat anders.

Groetjuz

Inge

chris

Ik ben het met deels met Inge eens (ik weet het een oud topic, maar ik heb er erg veel last van).

Ik ben 1.93m en ik heb nu 23 auto's gehad (voornamelijk Peugeot). Maar ik heb nog nooit zo hoog gezeten in een auto op de Opel zafira en Megane Scenic na.

Gelukkig heb ik geen schuifdak, dus ik zit niet tegen het plafond (overigens had ik dit met een 306 GTI-6 wel).

M'n stoelen hebben zij-airbags dus ik wil ze liever niet vervangen. Ik ga het bussen verhaal eens proberen, iemand daar ervaring mee?

chris

Volgens de dealer kunnen de bussen niet verwijderd worden....

Niemand ervaring hiermee?

Het zou toch zonde zijn dat ik de auto moet verkopen omdat ik er niet in pas......

Paul

Die kunnen d.m.v. een slijptol verwijderd worden.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

chris

Dat is nogal drastisch vind ik, toch maar weer verkopen dan..... :(

chris

hoe zit die stoel (rail) eigenlijk vast?
Moet je die via de onderkant van de auto losmaken of zo?

RaymondTroost

hehe lol

nee man.. zou nietzo handig zijn he :q

chris

waarom niet?
Volgens de dealer zouden ze wel eens vastgeroest kunnen zijn.

Overigens heb ik ongeveer 30x een interieur verwisseld van andere auto's. Dat was vier bouten los en klaar, maar ik heb werkelijk geen idee hoe deze vast zitten....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev