Advertenties


Bestuurdersstoel instellen

Gestart door Inge, 25 december 2005, 00:16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inge

Sinds deze week heb ik een megane coupe dti sport van 1999 (type 2). Maar nu ik er een tijdje in rij zit ik er toch niet zo super in, ik vind dat de stoel te hoog staat. Maar wat ik ook probeer ik krijg hem niet lager dus zal het zo horen. Ik ben een MR2 gewend en die zit natuurlijk super laag maar ik heb nu het gevoel dat ik op mijn stoel zit ipv erin zoals eigenlijk wel hoort bij een sportieve auto.
Maar wat kan ik doen en is dit alleen zo bij de sportstoelen misschien zodat ik andere type stoelen kan gaan zoeken. Ik heb niet zoveel zin om met tairips aan de gang te gaan om de vering naar beneden te halen en de kans is dan groot dat het zitcomfort helemaal nu komma nul is.
Maar wie herkent dit of heeft andere tips voor mij?


Groetjes

Inge



nico

Hallo Inge,

Ik neem aan dat je het al geprobeerd hebt. ;D
Aan de linkerzijde van de zitting, zit de handel waarmee je de stoel op hoogte kan stellen.
Bij het naar omlaag stellen gaat de stoel tegelijkertijd naar achteren, dus dan moet je hem eerst zover mogelijk naar voren schuiven.
Succes  :D  Nico

Inge

Hoi Nico,

Ja dat heb ik geprobeerd te doen maar het kan mij eigenlijk niet laag genoeg zijn hoor, mag graag op de bodem zitten zeg maar. Misschien moet ik er gewoon aan wennen of een andere stoel kopen (denk dat het dat wel gaat worden ben ik bang). Ik ben ook niet zo groot 1.72 m dus ik ben dan ook zeer benieuwd hoe mensen er in zitten die langer zijn dan mij.


Groetjes
en bedankt

Inge

LVD

Ik ben zelf ook rond  de 1.70, en ik moet ook zeggen, ik zit helemaal op zn laagste stand en ik vindt ook dat je niet echt superlaag in de auto zit, ik had het ook ietsjes lager wel gewilt in het begin, maar geloof me, na een tijdje raak je eraan gewent en dan bevalt het prima!  :D ;D

Inge

#4
Ja zou het wennen denk je? Ik ben de laatste tijd alleen maar celica's en mr2's gewend en die zitten echt tot op de grond (kan amper over het dasboard heekijken hahahahaha maar dat vind ik juist super). Deze auto heb ik gekocht voor de winterperiode want ik ga mijn mr2 blok reviseren en de versnellingsbak ook want die kraakt in de 2 en ik heb nog een oldtimer die binnen staat. Dus ik wilde eens wat anders en dit model van Renault vind ik persoonlijk echt leuk, hij heeft alles mee (behalve dan die stoel), heb eerst een 306 xtdt geprobeerd, zit en rijdt wel super en ook nog snel maar toch wel een beetje een standaard type autootje.
Neem dus nu maar aan dat de stoel in de laagste stand staat maar ik heb ergens nog een sportstoel (Recaro) staan in de schuur, misschien kan ik daar nog wat mee beginnen. Maar dank jullie voor de antwoorden en gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft.


Groetjes

Inge

Ferdi

haha, ik heb kuipstoeltjes, en kom net mijn kop boven het stuur uit...  :embarassed: ik zie bijna mijn eigen neus niet, maar ik kan je zeggen... het went  8)

Inge

Wat voor soort kuipstoeltjes zijn dat dan Ferdi? Standaard dingen of wel speciaal van een Megane?


Groetjes

Inge

Patchup

ik denk dat je gewoon moet wennen. Ik heb hiervoor een clio rs gehad en rijd nu een MC en vind juist dat ik er laag zit. Ik ben 1.90 lang.
Dus ik denk dat je gewoon ff die mr2 niet moet vergelijken!!

Inge

Nou ja zit er niet om te springen om zo bekrompen in een auto te zitten en heb heel veel auto's gehad maar dit is voor het eerst (en een x een mercedes die een bijrijdersstoel had ipv bestuurdersstoel. Ga wel op zoek naar andere stoelen, hou er niet van om met mn hoofd zo dicht bij het dak te zitten eigenlijk.

Ferdi

Citaat van: Inge op 25 december 2005, 14:01:34
Wat voor soort kuipstoeltjes zijn dat dan Ferdi? Standaard dingen of wel speciaal van een Megane?


Groetjes

Inge
zijn Sparco?s Inge? :D maar daarvoor heb je dus frames waar je de stoelen dus op kunt monteren, en die moeten dus passend zijn voor de megane? ;)

Inge

Pfff ben met die Megane naar Berlijn gereden vice versa, maar zowel ik als mijn man kwamen totaal gebroken aan.
Dit valt me echt heel erg tegen. Ik ga denk ik direct maar 1 van mijn andere auto's (heb er nogal wat in de schorsing en stalling staan ivm winter), want dit is echt niks.
En dan dringend op zoek naar fatsoenlijke stoelen. Ik vindt het heel bijzonder dat mensen hier aan kunnen wennen, ook vooral het naast zitten is een verschrikking (mijn man had het verschrikkelijk in de nek en rug en zat klem tegen het dak als bijrijder, hij is 1.85 m).
Ik baal hier echt van, wij hebben 5 auto's nu van allerlei pluimage en wij wisselen ontzettend vaak van auto (alleen heel bijzondere bewaren we lange tijd), dus we zijn wel heel wat gewend. Jammer hoor want verder is het een hartstikke leuke auto, wel wat aan de kleine kant, maar erg leuk voor de winterperiode.
Ik ga of stoelen zoeken (maar ja een dure aangelegenheid voor een winterauto) of ga hem maar weer verkopen (is al wel snel na krap 3 weken natuurlijk en de winter is nog niet voorbij) :(.

Helaas dus, ben er wel wat sneu van...... :'(


Groetjuz

Inge


Stefan

nou, ik vind het maar een raar probleem hoor.
Ik heb hier verder echt nog nooit iemand op deze manier over horen klagen.
Het lijkt wel alsof de stoel nog in de "omhoog" stand staat, maar zo te lezen is het dat dus niet.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Inge

#12
Nee, hij staat in de laagste stand volgens het boekje en de hendel die je kon verstellen.
Maar heb niet zoveel Renault's gehad (alleen een 5 van 1980 en een 19) en die zaten wel heel oke.
Ook heb ik nogal moeite met de hoofdsteun, in tweeen gedeeld waarvan je de voorste helft naar voren kunt klappen, maar er tegen aan leunen is niet aan de orde want dan gaat ie weer naar achteren...pffff wat een vreemd systeem. Een hoofdsteun moet een goede ondersteuning geven aan je hoofd/nek (Ik heb er echt de balen van en heb mijn 420 SEL nu maar even van stal gehaald (de Diplomat van 71 vindt ik echt te zonde in dit weer..... :-[).
Ik ben al ff aan het surfen naar redelijk betaaldbare sportstoelen........
De stoelen van de Megane zijn ook erg dik vindt ik, niet sportief omdat je er niet echt in zit, maar meer erop.
Had ik tijdens mijn proefritje maar even langer gereden maar dat heb ik niet gedaan, ondanks dat ie voor heel weinig was met heel weinig kilometers (NAP nagetrokken en alle boekjes erbij) had ik hem toch laten staan als ik dit had geweten..... :'(



Inge

Stefan

tsja, het blijft apart, maargoed, je hebt keus genoeg lees ik.... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Inge

Ja wel keuze genoeg......maar ben wel zuinig op die oude auto's......en die vinden pekel niet zo leuk >:(

Inge

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev