Advertenties


Auto die redelijk hard kraakt

Gestart door Koolaid, 22 december 2005, 18:43:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koolaid

Nu weet ik dat de kou etc je auto wat meer kan laten kraken of dat hij er wat meer moeite mee heeft.... maar... ik vind het wel ERG hard. Het is puur alleen bij het optrekken in de eerste versnelling en bij het afremmen vanaf 20kmpu -> 0kmpu. Verder eigenlijk totaal niet. Wie weet hoef ik me nergens zorgen over te maken, maar ik denk laat ik het toch eens vragen of zoiets gezond is.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roy

motorsteun of een veer mischien?

groeten roy

Koolaid

Citaat van: Roy op 22 december 2005, 21:47:55
motorsteun of een veer mischien?

groeten roy
Is dit ergens anders ook aan te merken?

Koolaid

Citaat van: Paul v Dijk op 22 december 2005, 18:58:38
stabilisatorrubbers droog??
Dat zei een vriend van me ook al.. bij het parkeren doet het me haast pijn om te horen hoe mn megane aan het kraken is :D Overigens, als ik dus het stuur draai en dan dus langzaam achteruit of vooruit rij is het het hardste.. volgens een vriend van me was het dan dus overduidelijk de stabilisatorrubbers..

Denk dat ik dinsdag maar ff langs de garage rij en hopelijk kunnen ze het dan voor vrijdag klaar hebben want ik heb mn auto maar wat hard nodig......

Koolaid

Langs geweest. Zijn idd de rubbers... maar we kwamen ook nog op iets anders leuks.. de kat is defect... en dit geintje gaat volgens hem minimaal 250 euro kosten. Nu kan ik hier gewoon mee door rijden tot de apk keuring, dus dat ga ik dan ook maar doen.. Maar goed, baal wel even.. alweer het zoveelste wat er defect is. Weet er iemand wat een kat ongeveer kost?

Robert yellowDevil

Daar heb ik dus ook last van,

dat krakend geluid bij optrekken als je stuur gedraaid staat, voor de rest merk ik helemaal niets aan de auto, alleen maar bij optrekken en dan ook alleen maar als me stuur gedraaid is.

Dus zou dat het ook kunnen zijn bij mij?

Kost dat, om dat geintje op te lossen?

Ben benieuwd, of je het ook zelf kan doen?

Rmc_Jelluh

j ekat is defect heb je een megane op gas dan kan je de kat leeg halen dichtlassen en er weer onder hij moet er nl onder zitten voor de apk keuring maar hoeft niet te werken bij een auto op gas...

bovendien heb ik ook div auto's laten keuren met lege kat die op benzine reden... ligt aan de uitstoot... dus wie weet spaar je jezelf 250 eurie uit.. ;)

Koolaid

Citaat van: Rmc_Jelluh op 27 december 2005, 17:44:14
j ekat is defect heb je een megane op gas dan kan je de kat leeg halen dichtlassen en er weer onder hij moet er nl onder zitten voor de apk keuring maar hoeft niet te werken bij een auto op gas...

bovendien heb ik ook div auto's laten keuren met lege kat die op benzine reden... ligt aan de uitstoot... dus wie weet spaar je jezelf 250 eurie uit.. ;)
Tis een 1.6e dus helaas geen gas.... dus moet toch op zoek naar een "volle" ;)

Rmc_Jelluh

ik heb ook 1.6e gehad was ook met g3 inst...  das wel jammer dat je opzoek naar een volle moet ik heb er hier nog een in de schuur liggen alhoewel ik eerst ff zou moeten kijken of die wel perfect is..
heb nu nl een cat vervanger maar voor de keuring moet ik een andere hebben maak nieh uit of die het doet maar moet er wel onder zitten uiterraard .. ik wil wel ff voor je kijken of ie goed is en dan kunnen we er vast wel uit komen .. ;)

Greencabrio

Maar wat kosten die rubbers nou? En het vervangen daarvan?

Koolaid

#11
Tegen mij vertelde de man ongeveer 30-40 euro... maar ja, het gaat meer om arbeidskosten dan om rubber kosten , dus ik denk dat dit overal anders zal zijn.

Robert yellowDevil

thanx, ga binnenkort ff informeren.

Is dit handig om te doen bij de renault dealer of kan dit overal goed gedaan worden, iemand?

Meganez

Een garage is een garage, alleen een Renault garage rekend 2 keer zoveel per uur als de gemiddelde universele garage en ze doen precies 't zelfde..

Greencabrio

Ben ik even blij met mijn universele "renault" garage in Schalkwijk!!! Alle kennis en onderdelen alleen geen renault logo op de deur! Scheelt wel enorm in de prijs!!! VB. Torsie verlagen+voorveren vervangen(intrax)= 100 europa's

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev