Advertenties


Aansluitschema Neon

Gestart door Arno, 15 december 2005, 19:39:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Colin

Ik was even nieuwsgierig en heb mijn lampje er even uitgehaald. Voor zover ik kon zien het volgende:

Rood en zwart zijn twee draadje bij waarvan van elk eentje doorloopt naar het kaartlees lampje. Dit is dus plus en min
De witte zal voor het signaal deur open zijn. Meet het nog even na zou ik zeggen maar zo heb je een referentie !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Remy P

thnx dat je dat ff na hebt gekeken!
ik heb het idee dat wat bij jou rood en zwart is, is bij mij rood en wit...aansluitingen zijn hetzelfde ga ik van uit ;)

Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Remy P

thnx Benjamin!! dit topic had ik nog niet gevonden (waarschijnlijk met mijn neus gekeken:P)

Benjamin Renon

No prob! ;) Mocht je er niet uitkomen kan ik van het weekend misschien wel even kijken voor je.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Colin

Alleen heb jij geen schakelaar + lampje en zul je dus toch nog even moeten vogelen waar welk draadje voor is !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Remy P

Citaat van: colima op 25 januari 2011, 20:49:52
Alleen heb jij geen schakelaar + lampje en zul je dus toch nog even moeten vogelen waar welk draadje voor is !-!

precies..als ik weet vanaf welk draadje ik kan aftappen naar de nieuwe schakelaars, is het zo gedaan ;) denk dat ik er nu wel uit kom. Morgen allemaal proberen en anders horen jullie me vanzelf wel weer op dit topic haha

Remy P

bij deze de beloofde foto's:






ik heb het als volgt gedaan:
- bij de a-stijl aan bestuurderskant heb ik de draadjes gevonden, hier kwam ik 1 rode, 1 witte en 1 zwarte kabel tegen.
- vrij snel duidelijk dat de zwarte de signaalkabel is en de rode en witte de voeding
- deze voeding heb ik afgetapt en de zwarte heb ik door laten lopen (niks mee gedaan)

ik heb me alleen net zitten te bedenken dat het printplaatje nu dus géén voeding krijgt (heb immers de kabels eerder al afgeknipt en afgetapt), dus volgens mij gaat er nu niks gebeuren wanneer ik de deuren open en dicht doe.
Of ik moet deze kabels alsnog combineren.

Remy P

Nou...alles aangesloten....lampjes gaan fijn aan en dimmen in combinatie met deuren, maarrrr....
dit doen ze gek genoeg in de 'uit'-stand ipv 'aan'-stand :S
en in beide 'aan'-standen doet ie helemaal niks :S
heb kabeltjes aan omgewisseld, maar niks werkt. Kan iemand me op weg helpen?? heb geen idee waar het aan kan liggen

Benjamin Renon

Dus als de deuren dicht zijn gaan ze aan? En als ze open zijn gaat het uit? Of je moet de kabeltje van je neon eens om wisselen met de verschillende draadjes. Je kunt ze misschien ook eens doormeten, dan weet je het zeker.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Remy P

ze gaan aan en ze dimmen netjes in combinatie met de deuren zoals het hoort ;)
alleen de schakelaar heeft twee aan-standen en 1 uit-stand.....en in de uit-stand (waarbij het de bedoeling is dat niks aangaat dus) gaan ze juist aan. En in beide aan-standen (waar het de bedoeling is dat ze aangaan), gaat er niks aan

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Citaat van: Remy P op 31 januari 2011, 20:31:02
ze gaan aan en ze dimmen netjes in combinatie met de deuren zoals het hoort ;)
alleen de schakelaar heeft twee aan-standen en 1 uit-stand.....en in de uit-stand (waarbij het de bedoeling is dat niks aangaat dus) gaan ze juist aan. En in beide aan-standen (waar het de bedoeling is dat ze aangaan), gaat er niks aan

Hmmmm... als je van dat schakelaartje de draadjes omwisselt, moet het over zijn lijkt mij....  :huh:
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Remy P

Heb ik ook al geprobeerd :S
heb ook de plussen en minnen omgedraaid...zekering gecheckt...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev