Advertenties


ratelend geluid uit de.... aandrijving???

Gestart door Gerdjan, 13 december 2005, 21:53:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gerdjan

Hallo iedereen,

Ik heb sinds een week dat ik als ik achteruit rijd een ratelend geluid wat van rechts voor onder de motorkap vandaan komt. Ik vermoed dat het iets met de aandrijving is. Het was eerst alleen bij heel scherp sturen en rijden, maar nu ook terwijl ik nagenoeg stil sta(veel gas weinig koppeling) en minder bot stuur.
Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn??

Groet,

Gerdjan

Roy

veerpoot mischien stuk? als je stil staad en je stuur heen en weer beweegt?

motorsteun?  als je onder de kap kijkt, dan aan de linker kant kan je de motorsteun nog net zien zitten...

Birt

homokineet. of hoe je dat ook schrijft. kan ook een lager zijn. controleer ook de aandrijfas hoezen. die moeten allemaal heel zijn want die houden het vet op zijn plaats die het zaakje smeren. zonder vet gaan ze ook ratelen.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

MB82

Hmm dat kan ik ook wel eens hebben... scherp sturen naar rechts soort ratelgeluid.

Meganez

Citaat van: Gerdjan op 13 december 2005, 21:53:33
Hallo iedereen,

.... een ratelend geluid .....

Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn??


Eueuhh, ik denk een renault megane... die van mij heeft r ook een stuk of 10..



ik denk niet dat het je homokineet is want die hoor je dan bijna constant, het zou te maken kunnen hebben met je stuurstangen (te veel speling ofzo) maar dit kan je 't beste ff laten nakijken door de dealer

Gerdjan

Maar is het dan niet raar dat ik het geluid alleen hoor bij achteruit rijden en tegelijk scherp sturen. En dan is het ook nog zo dat ie het de ene keer wel doet en de andere keer niet of heel klein beetje.

Grt,

Gerdjan

Birt

Lager en homokineet als die stuk zijn is wel redelijk constant geluid. zou kunnen zijn dat het met verloop van de km's wat meer wordt. dan is het wel een lager ofmisschien de aandrijfas (homokineet).

Heb zelf net de aandrijfhoes laten vervangen en het zaakje begon wat te ratelen omdat het geen smering meer had. maar das nu weer over.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Meganez

Dat het alleen bij achteruit rijden is heb ik overheen gelezen.. maar dan zal het idd waarschijnlijk een wiellager zijn wat je hoort. Dit kan je wel ff testen door je megane op te krikken en ff een flinke draai aan je wiel te geven. Als 't klinkt of tie aanloopt zal die waarschijnlijk versleten zijn..

Stefan

hoor je een wiellager dan niet als je vooruit rijd.........?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Patrick

IK denk toch een homokineet,
een lager hoor je ook bij vooruitrijden.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Meganez

#11
Ik weet niet precies wat voor soort lager het is maar het kan zijn dat het lager zo versleten is dat hij alleen nog maar naar 1 kant op soepel draaid. Hier komt bij dat je een homokineet ook altijd hoort als deze versleten is.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RaymondTroost

te dikke wielen :D Hd ik int begin ook raakte net wel net niet me spatscherm.. ook alleen achteruit 8) maar dat zal het niet zijn..Mischien dat je spatscherm losgeschoten is.. kan ook... maar zou wel heel raar zijn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev