Advertenties


Schema Lexus type 2

Gestart door Remco_B, 10 december 2005, 16:28:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remco_B

Heren ff een vraagie.

Ik heb zojuist Lexus type 2 (met die 4 lampies) ontvangen. Alles erin geklust alleen klopt er ergens iets niet. Als ik mijn verlichting aanzet gaat mijn derde remlicht branden. Tevens branden dan de buitenste en de binnenste van de achterlichtunit.

Het zat zo aangesloten.

Linksachter                                     Rechtsachter

Lexus  ------- Auto                                   Lexus ----- Auto                           

zwart (2x)  -----  grijs (1x)                         zwart (2x)  -----  grijs(1x)
wit (2x)      -----  blauw (1x)                       rood (1x)   -----  bruin (1x)
rood (1x)    -----  bruin (1x)                        wit (2x)     -----  blauw (1x)
groen (1x)  -----  wit (1X)                           groen (1x) -----  wit (1x)
zwart (1x)  -----  grijs (1x)                          zwart (1x) -----  paars (1x) 
geel (1x)    -----  oranje (1x)                       geel (1x)  -----   beige (1x)

Mijn 3e remlicht zit op grijs-bruin van de auto aan de rechterzijde.

Misschien dat het bij een duitse coupe anders zit maar kan me niet voorstellen.

Graag hulp hierbij  :D

Patrick

bij mij branden ook het binnenste en het buitenste licht, dat hoort zo.
Kontroleer even of overal de juiste lampjes in zitten,
binnenste lampje 5 watt,
buitenste lampje 21/5 watt.

Remco_B

#2
Ja oke dat zou kunnen dat ze beide moeten branden. Maar het 3e remlicht moet niet branden als ik normaal rij. Knipperlicht was wel oke. Maar is het dan zo als ik ga remmen dat er dan alleen het 3e remlicht bijkomt en de verder niks bij de lexus lampies. Volgens mij moet die feller ofzo gaan branden.

RaymondTroost

ik had ook zo'n probleem.. Je moet ze goed vastknijpen en goed recht erin klemmen anders raakt die het andere draadje heel snel.. en maakt die verkeerd contact ?:D

Patrick

De buitenste lampjes moeten feller gaan branden als je rem,
als daar verkeerde lampjes in zitten werkt het remlicht niet,
en kan je derde remlicht gaan branden.
Het buitenste lampje moet een gecombineerd lampje zijn 12V  21/5W.
Als je een draadje verkeerd aangesloten hebt moet iets anders ook niet of niet goed werken.
Ik zal morgen eens kijken hoe het bij mij aangesloten is.
succes :D

Remco_B

hmm moet ik dat maar eens checken of die lamp wel goed is, als ik er geen lamp instop zou dan het 3e remlicht uitgaan?????

Patrick

Als je de lamp er uit haal moet het derde remlicht ook uit gaan,
dan moet je wel links en rechts eruit halen.

Remco_B

zo ff zitten spelen met de lampies. Nu is het zowat goed. Er zaten idd de verkeerd lampen in.

Alleen nu heb ik nog het volgende probleem.

Als ik licht aan doe, dan branden aan de linkse zijde de buitenste (5W/21W) en de binnenste (21W) en rechts alleen de buitenste (5W/21W) de binnenste (21) brandt niet, maar gaat wel aan als ik de rem intrap.

Waar zit dat nu weer in ??? ;D

Patrick

bij mijn achterlichten zaten 2 setjes bedrading,
1 set voor fase 1
1 set voor fase 2
bij een fase 2 zit er ook een mistlamp bij.
heb je de goede bedrading gebruikt?

Remco_B

#9
Ik heb ze 2e hands gekocht hier via het forum.

Ik heb maar 1 setje gehad en die was denk ik voor phase 1, maar het zou net zo goed phase 2 kunnen zijn. Ik weet niet of die stekkers hetzelfde zijn?

Maar als het goed is zou dus bij normaal licht alles op 5W zijn???? En bij rem gaat ie naar 21W althans dat doen de buitenste. Maar nu is alles 21W en alleen de buitenste 5W/21W.

Zal toch goed moeten zijn, lampen komen allemaal uit de standaard unit. Zal in de binnenste lampen ook maar eens 5W/21W lampen stoppen maybe that's the problem.

Het zijn? maar hersenspinsels zullen we maar zeggen ;D

Patrick

Ik heb jouw bedrading vergeleken met het schema van Renault,
alles zit goed aangesloten.
misschien zitten de lampjes op de verkeerde plek.

linker achterlicht:
buitenste lamp   21/5 watt              rood, zwart, wit  achterlicht en remlicht
binnenste lamp        5 watt            zwart, wit          achterlicht
bovenste lamp        21 watt           zwart, geel         richting
onderste lamp        21 watt           zwart, groen       achteruitrijlicht

rechter achterlicht:
buitenste lamp  21/5 watt             rood, zwart, wit    achterlicht en remlicht
binnenste lamp     5 watt              zwart, wit            achterlicht
bovenste lamp      21 watt             zwart, geel          richting
onderste lamp      21 watt             zwart, groen        achteruitrijlicht

ik hoop dat je er wat aan heb
succes :D

Remco_B

#11
Ja thanks Patrick, super. Ik zie het al die binnenste moeten 5W zijn en niet 21W zoals ik nu heb. Wel raar dat die ene kant wel de 21W doorgeeft en de andere kant niet. Als da maar goed gaat dan als ik er 5W instop.

Thankssssssssssss :D

zonnetje

#12
Net dezelfde lampen gemonteerd. Links was alles ok. Alleen rechts brande de binnenste veel feller en de buitenste brande niet. Bleek dat de aansluiting op de lampen niet geheel correct was. Heb ff de draden moeten wisselen. (Rood en Wit) Nu is alles ok en ben er erg blij mee? ;D

Het is een duitse cabrio dus wellicht dat het bij de duitse auto's toch iets anders is aangesloten maar kan het me niet voorstellen eigenlijk.


vinnie

bij mij brand de groot achterlicht al zet ik mijn lichten aan en al zet ik het uit en ik ga remmen dan brand mijn dashboard lichtjes  ???

Patrick


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev