Advertenties

Angeleyes deel 2

Gestart door Bob, 9 december 2005, 15:41:59

Vorige topic - Volgende topic

peterachterop

erik had een vraag over de oude units en daar zijn voor de ph1 2 versies van.

posten jullie maar even een foto van jullie eigen originele koplamp dan maak ik zo wel even 1 van de mijne.
daar zitten in 1 lampje voor de stadsverlichting, 1 lampje voor normaal licht en 1 lampje voor t groot licht.
groot licht lampje zat achter een schotje welke in principe 2 segmenten maakte in de koplamp.

1 deel was voor stadsverlichting en 1 deel voor t normale licht.
als je dan groot licht aan deed verlichte deze beide delen extra.

Paul

Kijk maar eens in mijn profiel, daar kun je het schotje in de koplamp goed zien :D

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dennis Postma

Als ik de foto's zo zie vind ik ze bij Meganez niet echt mooi zitten, maar dat kan ook komen door dat ik chroom icm geel niet echt mooi vind, ik vind ze bijvoorbeeld bij de zwarte coupe van Nielske al veel mooier staan en naar mijn id ook netter  ::)

Greencabrio

Ooooooo oke!! Met of zonder die schotjes zou toch niks uit moeten maken voor de montage...Meganez geeft al aan dat die van hem niet zo goed passen door een eerdere schade! Ik ga dr vanuit dat ze wel passen, maar je moet wel even goed opletten wat je doet uiteraard...

Trouwens wat is nu de bedoeling van het licht...

Buitenste lampen groot licht / dimlicht?
Of is het de buitenste dimlicht en de binnenste grootlicht en de ringen dan stadslicht?

Wat ik ook veel lees hier is dat de verlichting niet helemaal klopt met de verlichting die standaard op je auto zit? Heb net even gekeken bij mij is het grootlichtlampje en dimlichtlampje een lamp?

Erik22

Ik heb zelf niet zo'n schotje erin zitten.., maakt dat veel uit voor de montage?? kan dat problemen geven?? Zelf heb ik nl. erg weinig verstand van het aansluiten en electronica-gebeuren..

Nielske

Voor de montage zelf maakt t niets uit volgens mij. De lichtbakken hebben wel hetzelfde formaat denk ik.
Maar wellicht is de bedrading weer anders. Ik heb uit mn oude lichtunits de stekker nog uitgehaald en pas daarachter de bedrading van de nieuwe units aangesloten. Was wel t makkelijkst.

engl

nou voor degene die nog benieuwd waren naar een blauwe megane met de lampen !
mijn eind resultaat! na heel wat uurtjes en aanpassingen aan de lamp zitten ze er nu goed in!

Mrtijn

zo die zitte er zeer strak in

Michel Veltman

hmm nu begin ik ook weer te twijfelen ;D
netjes :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

2seemegane

zeker heb je mooi gedaan man ?:D

EbOoZ

Inderdaad! Echt netjes gedaan :D

peter achterop

dat bedoelde ik dus met t schotje.
ik weet niet hoe t met de lampen zit zonder schotje zit of die andere samenstelling van lampen hebben.
ik doelde dus eigenlijk meer op de aansluitingen.

engl, de lamp met de glazen bol ervoor is dimlicht de lamp daarnaast is grootlicht en de ringen worden t stadslicht.

Wat dave overkomen was dat er iets was afgebroken of dat hij iets moest afvijlen om de lamp te monteren kun je voorkomen door wel de bumper eraf te halen.

* haal de voorbumper eraf.
* dan t knippelicht losschroeven en rustig naar voren trekken.
* je haalt de "neusvleugels" en luchtroostertjes eraf.
* daarna de koplampen verwijderen.
* doordat de bumper eraf is kom je nu ook aan de onderkant waardoor je de bou ook los kunt halen van het metalen clipje waar de lamp in staat.
* als je de nieuwe lampen monteert klik je eerst dat clipje onderaan de lamp en dan schuif je de lamp op zn plaats. nu zet je dat clipje van onderaf weer vast en daarna de lamp zelf vast zetten in dat clipje.
* het terug monteren van de neusvleugels is even zoeken hoe dat t beste past. (bij mij benik van buitenaf begonnen onder t knipperlicht. dan langzaam naar binnen werken en t klikt vanzelf in t midden in de daarvoor bestemde plek.
* bumper weer op zn plaats en t zit weer als gegoten (hopen we dan maar).
* nu de bedrading aansluiten. ik heb de originele stekker uit de oude unit gehaald en daar de draden op door verbonden. (vragen over t aansluiten via pm).
* let wel op dat er waarschijnlijk een extra rubber bij de knipperlicht op moet aangezien hier extra ruimte tussen zat bijmij.
* !!!!! ga als het een beetje schemerig is eerst de lampen op een vlakke weg goed afstellen!!!! ze stonden bij mij richting de bovenkant vd bomen gericht.

Ik zal zo even wat fotos maken hoe ze er bij mij inzitten.
Aansluiting zal ik deze week ook even hier neerzetten.

EbOoZ

Ik ben erg benieuwd Peter hoe het er bij jou uitziet. Nadat ik ze bij meganez had gezien dacht ik dat het echt niet zou staan bij geel (aangezien het bij de blauwe en zwarte wel staat), maar misschien kan jij mijn mening omdraaien.

Anders is er een setje te koop :-X

Greencabrio

Ik denk dat je Michel V wel kan interesseren met een setje angeleyes  ;D Hahaha nou bij mij wil het vandaag niet angezien we hier een abonnement hebben op regen sneeuw en hagel....Dus weer eens uitgesteld...Ach ja weinig mensen die een groene cabrio hebben, en weinig die er een met die kleur willen zien!! ;D

Paul

De aansluitingen van met-en zonder schotje zijn hetzelfde.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev