Advertenties


vocht in kofferbak

Gestart door bennie, 8 december 2005, 16:04:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bennie

een paar dagen geleden had ik m'n megane coupe gewassen en nu kom ik er achter dat de kofferbak mat nogal vochtig is.
en nu dus lekker muf stinkt.
ik dacht zelf al misschien zijn er waterafvoer gaatjes verstopt of zoiets maar nu is mijn vraag weet iemand waar die allemaal zitten (als ze er zijn dan).
of zijn er meer mensen die dit hebben gehad? en wat kan ik er in het gevolg aan doen? iets mider fanatiek met de tuinslang?

Groeten,
Bennie

EbOoZ

Toevallig heb ik hetzelfde probleem! Bij mij is de linker hoek achter het achterlicht helemaal beschimmeld.
Ik dacht dat het bij m'n antenne vandaan kwam, maar ls het aan die waterafvoer gaatjes kan liggen ben ik ook wel benieuwd waar die zitten :D

Birt

Als ze er al zijn zullen ze in het ruim zitten waar je reserve wiel licht.

Als je door de was straat rijd, dan heb je je koffer ook vol met water. de achter klep is namelijk verre van water dicht, de phase 1 dan. Weet niet hoe het met phase 2 is gesteld aangezien deze een andere klep heeft.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

RaymondTroost

huh..? bij mij ligt er maar een heel klein beetje water als ik hem heb gewassen.. vaag ???

Stefan

bij mijn fase 2 lag er een heel klein beetje in de randen van de kofferbak, ook bij de achterlichten.
Maar met een doek kon je zo de hele boel in 1 keer droogmaken.
Echt IN de kofferbak heb ik nooit gehad, lijkt me idd ook niet de bedoeling.
Misschien dat het iets met het rubber te maken heeft...?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RaymondTroost

ja dat bedoel ik ook, in de randen... maar dat was ech nihil

Patrick

Heb ik ook gehad,
bij mijn auto zat het doorvoer rubber voor de bedrading naar de achterklep niet goed,
Ik heb de hoedenplank eruit gehaald en vanuit daar kon ik het zien en verhelpen.
Ben wel maanden aan het zoeken geweest, maar nu is hij weer kurkdroog.

Hurricane

Leuk probleem ik heb er ook last van. En ik ben nog aan het zoeken waar het zit eigenlijk. Het zit bij mijn alleen aan de rechterkant en het varieerd van veel tot weinig. Nu dacht ik eerst dat het via achterlicht kwam, maar dat was niets, toen langs de kofferbakbevestiging. Losgehaald opnieuw in de kit gelegt, maar ja toen nog steeds nog eens mooi afgekit en gedaan en dacht toen dat het dicht was. Tot een paar dagen geleden toen waren mijn kranten ineens waar nat. Ik voelen en nu komt het water echt helemaal vanuit de zijkant van boven het achterlicht en daar zit dan nog een unit die ik niet ken heb het gevoel zit echt bij de hoedenplank achterin het chassis. Maar nu lijkt het mijn gewoon logisch dat het rubber ofzo van de raam niet echt goed afdicht? Kweet niet of hier mensen al meer problemen mee hebben gehad met een phase II?

Patrick

Doorvoer rubber van de bedrading naar de achterklep,
dit was bij mij het probleem.
Ik heb wel een fase 1 maar bij een fase2 zit dat hetzelfde. :D

Hurricane

Ik zal daar morgen eens ff naar gaan kijken als ik dat teminste kan vinden want ik weet ff niet goed waar ik het zou moeten gaan zoeken, en anders maak ik wel even een paar fotos ervan ofzo? hoop dat je me kan helpen ermee

Hurricane

Nou ik ben wat aan het uitkleden geweest, maar ik kom er niet bij hoor! Ik wil dus eens graag weten hoe je dit het beste kan doen. Want ik denk dat ik het probleem heb dat ik het plastic niet zo goed eraf krijg aan de zijkanten waar ook nog door de achterruitverwarming door loopt

Patrick

Het probleem zat bij mij in het gedeelte dat uit de auto zelf komt,
als je de hoedenplank eruit haal zie je aan de linker kant ( bestuurders kant) het doorvoer rubber.
Bij mij zat het rubber niet goed, ik heb het rubber losgetrokken, schoongemaakt en met een beetje siliconenkit weer
gemonteerd.
succes  :D

Hurricane

Dus als ik de bekleding wegtrek en de boxen zie zeg maar dan zou ik het moeten kunnen zien zitten? Maar ik dan hoef ik dat plastic niet te verwijderen. Want daar was ik eigeniljk een beetje bang voor.

Patrick

Het bovenste stoffen gedeelte van de hoedenplank zit vast met klemmetjes die achter de rugleuning van de
achterbank zitten.
Als je die er uit heb kan je hem er zo uit trekken, het plastic kan je laten zitten.
Het monteren is een beetje lastig maar is wel te doen.
Succes.

Hurricane

jah die klemmetjes heb ik er al af dan haal ik morgen dat stof er weleens af en zal ik eens kijken wat het wordt bedankt iig

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev