Advertenties


aandrijfashoes lek

Gestart door Birt, 7 december 2005, 20:35:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Birt

En zo komen we aan bij het volgende probleem. Velg werd laatste week snel smerig. D8 eerst dat dit door het weer kwam, maar nu blijkt de as hoes lek te zijn die in het wiel hangt (weet niet of er aan de andere kant ook een zit)

De zomer velgen zijn er nu onder weg, maar hoe krijg ik deze nu weer schoon? Graag tips.

Andere vraag: hoelang kan ik hiermee door rijden?
Nog een vraag: Wat gaat dit nu weer kosten en moet ik de andere kant ook gelijk vervangen?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

BirT
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

bas1984

zou er nie telang mee door rijden.... als al het vet eruit is word je lager nie meer gesmeert en das nie goed...
kosten van het rubber valt wel mee.... alleen eropzetten zal het geld zijn omdat je hele wielnaaf enzo eraf moet.....
en als de andere kant nog goed is lekker laten zitten

velgen kan je eerst een proberen met velgenreiniger... anders ff na autobedrijf gaan die hebben wat beter spul om de grootste zooi van  je velgen af te halen  :D

Birt

Hoge druk en water met spons zijn al geweest. Nu wil hem verder schoon hebben zodat ik weer de lak heb. Wil hem namelijk in de was zetten zodat ze volgend zomer weer makkelijk schoon te maken zijn.

@remko de W. Waarom een hele as? en wat kost dat wel niet.

Wel weer leuk van die dure reparaties voor de kerst dagen.  :embarassed:  >:(
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

ForeverYoung

heb op de 19 ook eens de aandrijfashoes lek gehad, vlak voordat ik 'm verkocht zou die vervangen gaan worden, en volgens die jongen bij de dealert was dat met een beetje moeite zelf best te doen. aandrijfashoesje moest dacht ik iets van 20 euro kosten? en dan nog een reparatiesetje wat je volgens mij nodig bent..

Birt

Al had ik het gereedschap ervoor, dan had ik nog geen tijd om hem zelf te vervangen. Dus het wordt wel laten doen.

Heb net een fles velgen reiniger gehaald. Kijken of het hier wel mee lukt. Volgens de gebruiksaanwijzing is het aardig aggressief.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Meganez

Daarom adviseerd een beetje velgenboer ook dat je NOOIT velgenreiniger moet gebruiken. Die dingen vreten je velgen echt op, ze tasten heel je lak aan. Die van Mequiars kan je wel gebruiken want dat is geen bijtende reiniger. Ik gebruik zelf altijd gewoon een sterke concentratie autoshampoo en doe ze altijd na met wat velgenwax.

Joost-cabrio

ik heb, helaas ook de as hoes lek gehad.
De velg gereinigt met ontvetter een spuitbus hij was zeer goed schoon en niets te zien op de crome velg.
En ik heb de ashoes wel zelf vervangen, is goed te doen als je GEEN haast hebt je moet er zelf bv wel een halve dag ofzo er voor uit trekken!!!


Birt

O.

ik heb nu velgen reiniger van MOTIP. en ik moet zeggen dattie nu weer aanridg schoon wordt. Lak is niet aangetast. staat duidelijk bij: na spoelen met veel water. en dat heb ik dan maar gedaan.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Tuned

van het zomer het zelfde probleem gehad
50 euro en het was verholpen, niet te lang mee door rijden ivm uitdrogen en vuil wat er bij gaat zitten dan gaat er nog meer kapot en zullen de kosten snel hoog oplopen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev