Advertenties


Distributieriem loopt op 't kantje

Gestart door Johan L, 3 december 2005, 21:11:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Johan L

Ik heb na een koprevisie (1.6e 1998) een nieuwe distributieriem en spanrol gemonteerd. De riem loopt echter op het uiterste kantje van de getande-wielen, zie foto's

 

De oude riem liep keurig in 't midden van de getande-wielen. Ik vraag me af of dit kwaad kan en of het instelbaar is. Heeft iemand een idee?

bas1984

geeen idee.....

zou maar ff stoppen met rijden tot je het goede antwoord weet....

geen pretje voor je als de riem eraf zou lopen!!!!!

Remco_B

moet je ze wel ff goed uitlijnen lijkt mij. Is dus wel instelbaar......

Johan L

Bedankt voor jullie reacties.

Remko_B
Kun je ook aangeven hoe het een en ander uitgelijnd kan worden. Voor zover mij bekend kan dit nergens ingesteld worden.

Remko de W
Ik had de riem in het midden aangebracht maar hij loopt vanzelf naar het randje. Vervolgens wil de riem eraflopen maar kan dat niet omdat op het krukastandwiel een metalen montageblokje is aangebrackt waarop de v-snaar poelies zijn vastgeschroefd, zie foto's

 

Op de linker foto kun je zien dat het montageblokje is afgeschuind waardoor de riem teruggedrukt wordt op het tandwiel. Op de rechter foto is aan het glimmend metaal te zien dat de riem er constant tegenaan loopt. Dat lijkt me uitermate slecht voor de levensduur van de riem.

Op de foto's waarmee ik dit topic opende zijn het montageblokje met de daarop bevestigde poelies al verwijderd.


Stefan

heeft het niet iets te maken met de spanning van de riem.
Dus dat je m extra moet spannen zodat hij niet meer "wegloopt"... ???
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Zit de spanrol goed gemonteerd? (dus niet scheef)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Johan L

Ben ik met je eens, ik ga checken of de spanrol goed zit.

Johan L

#7
Paul,

1). Spanrol eraf gehad, alles nogmaals schoongemaakt op het contactvlak met het blok en weer gemonteerd. Resultaat: Riem loopt nog steeds scheef
2). Oude spanrol gemonteerd. Resultaat: Riem loopt nog steeds scheef
3). Oude spanrol en oude riem gemonteerd. Resultaat: Riem loopt keurig in 't midden.

Mag ik concluderen dat de nieuwe riem een productie foutje heeft?

Nieuwe riem: Dayco 095SP170H - 94211
Oude riem: Gates Power Grip HTD 5192XS - 58095 x17 mm HSN

ForeverYoung

oude riem op nieuwe spanrol ook geprobeerd? zomaar een suggestie hoor, omdat ik dat er niet tussen zag staan.

Johan L

#9
Nee die combinatie heb ik even niet geprobeerd. Ik heb net m'n handen weer schoon en geniet van 'n welverdiend pilsje. ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev