Advertenties


Verloop toeren van 3000 naar stationair

Gestart door Johan L, 3 december 2005, 20:46:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Johan L

Ik heb vandaag een nieuwe stappenmotor gemonteerd. Het toeren verloop is daardoor gewijzigd.

Als ik de motor (1.6e 1998) b.v. even op 3000 rpm laat lopen en vervolgens het gas loslaat zakt het toerental eerst naar ongeveer 1500 rpm en na een paar seconden naar 750 rpm. Met de oude stappenmotor ging het toerental in 1 keer terug van 3000 rpm naar 750 rpm.

Kan mij iemand vertellen of het toerental even op ongeveer 1500 rpm dient te blijven hangen?

don_mega

Ik weet niet of het zo hoort, ik weet wel wat het bij mij ook zo is.
Nu is het wel zo dat er bij mij ook een nieuwe stappenmotor inzit.
Ik denk zelf dat het niet zo hoort, tenminste kan niets bedenken waarvoor het nut heeft, maar ik heb er ook geen last van.

Johan L

Ik heb naast de Megane een Subaru Forester en die blijft ook even op een hoger toerental hangen. Hoogstwaarschijnlijk is dit nodig om aan de milieu eisen te voldoen. Ik vroeg me af of dat bij de Megane ook zo hoorde te zijn, blijkbaar is dat zo.
Bedankt voor je reactie.

Meganez

Dit is idd voor de milieu-eisen gedaan..

Bij inspuiting heb je te maken met het zogenaamde WallWetting-effect. Bij de inspuiting van de benziene voor de inlaatklep krijg je dat er een laagje benziene achter blijft tegen de wand van het inlaat kanaal. Dit zijn de zwaardere deeltjes van de brandstof.

Als je je gas loslaat en je toeren zouden in een keer rond de 750 gaan hangen zou door onderdruk deze laag brandstof snel naar binnen gezogen worden zonder de juiste hoeveelheid lucht (want je gasklep is al "dicht") met als gevolg een onvolledige verbranding en een uitstoot met te veel schadelijke deeltjes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev