Advertenties


Lak

Gestart door RaymondTroost, 1 december 2005, 19:26:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RaymondTroost

Hello.. Ik had vorige maand me velgen gemonteerd. En bij een harde hobbel raakte mijn band de wielkast.. Ik dacht nja kan nog wel fftjes.. Magoed gister voelde ik aan de rand.. En nu was er al een stukje lak af! Echt dom natuurlijk.. Hoe kan ik dit het beste behandelen.. en moet ik het na het omrollen doen of ervoor?


Ferdi

als je lak daar nu bladdert, raad ik je niet aan om je wielkassen te rollen....  :D

RaymondTroost

hmm oke.. Maar zo blijven rijden wordt alleen maar erger.. Want het gaat op de duur ook roesten natuurlijk... Plamuur?

Michel Cijs

met de brede velgen die je hebt is het zeker wel een aanrader om het te rollen

echter heb je kans dat de lak springt en dan betekent het direct behoorlijk wat spuitwerk; das zeker een risico.....bij mij sprong de lak maar iets en daarna is ie compleet in de tectyl gezet aan de binnenkant voor bescherming; maar heb nu ruimte zat; voor mijn 'huidige' wielen zelfs te veel achter


RaymondTroost

oke juist michel.. hier heb ik wat aan.. Kan je het tectiel zelf kopen? of moet het door een bedrijf gedaan worden..? En waar heb je het laten doen?

thx raymond

Michel Cijs

pff, tis al lang geleden :)..........

uhm, het rollen is gedaan door reedijk bandenservice in strijen, maar mcc (onze clubsponsor) kan dit ook (mits geen roest anders begint frank er niet aan)

het tectiel zetten kan jezelf; moet je enkel niet nu ff buiten doen met deze kou, maar ff netjes doen en afplakken; ik denk dat dit in overleg ook gedaan kan worden door mcc (is niet heel bijzonder maar is gewoon extra protectie tegen roesten)

als je lak zover springt dat het af gaat bladeren en je op je achterscherm komt ben je verder van huis natuurlijk en zal de prof. spuiter er aan te pas moeten komen uiteindelijk, maar meestal begint mcc er dan dus niet eens aan als ze dat vermoeden

wat je in zo'n geval kan doen, is de binnenkant van de wielkast ff bijtippen (waar de lak af is), of toch voor de zekerheid daar al tectiel zetten (pak dan gelijk je hele wielkast mee naar grondig schoonmaken je bent toch bezig). en dan tegen het aanlopen stugger achterdempers monteren, niels had onder zijn cabrio in hardheid instelbare koni's dat kan al schelen....... :D

Ferdi

Citaat van: Michel Cijs op  1 december 2005, 23:24:20
met de brede velgen die je hebt is het zeker wel een aanrader om het te rollen

echter heb je kans dat de lak springt en dan betekent het direct behoorlijk wat spuitwerk; das zeker een risico.....


ja dat bedoel ik dus... wat is goedkoper? de halve auto laten spuiten, of andere velgen kopen  ;)

dus volgende keer ff wat beter opletten met de ET waarde van je velg  ;)

RaymondTroost

ja oke is wist ervan.. opzich geen probleem want met rollen is het weg alst goed is.. Maar heb er gewoon te lang mee gereden.. Ok michel bedankt voor de info  :D Ga morge meteen bellen naar reedijk.. En dat tectiel kan je gewoon bij de bouwmarkt halen ofnie?

iig bedankt!

Patrick

Tectyl kan je in iedere automaterialenzaak kopen.

RaymondTroost

Oke ik heb vandaag al een busje tectyl gekocht.. Tegen roest en is overspuitbaar.. ik hen het er al op gedaan.. want ze hadden maandag pas tijd bij reedijk.. Dus tot die tijd kan er geen roest opkomen.. en dan rollen maar!

RaymondTroost

Nou vandaag, zijn me kassen omgerold, er zat iet wat roest onder. En dat was duidelijk ook nadat die gerold was.. De lak sprong er gelukkig niet af boven het  achterscherm.. Daarna gelijk met zwarte tectyl erover en je ziet er niks van! Het loopt trouwens ok niet meer aan :P

Hij kon jou nog wel michel ;) En bedankt voor de info :D

Michel Cijs

grappig, is al lang terug  ;D

Stefan

Michel maakt nog ens indruk op mensen....... :P
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RaymondTroost

ja, zo'n kleurtje zie je neit hedendaags denk ik :P

en op slot! :D

Michel Cijs

die zat er toen nog op ;)

nog net op de valreep ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev