Advertenties


turbo voor de fase 1

Gestart door Patrick, 18 oktober 2004, 23:49:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bob

Dan moeten we eerst maar het barbiespul monteren.... heb al een mailtje gestuurd naar Achterberg Motorsport  ;D

dennisvr

koop een 5 GTT voor erbij ;)
veel goedkoper :P
easy turbo fun ;)

Bob

Maar die mist alle charme van mijn coup?.... Er komt een dag dat ik het turbogeluidje vanonder mijn coup? motorkap hoor.  :D

dennisvr

Citaat van: Bob op 20 oktober 2004, 15:26:39
Maar die mist alle charme van mijn coup?.... Er komt een dag dat ik het turbogeluidje vanonder mijn coup? motorkap hoor. :D
whehehe, het zou zeker wel stoer zijn ;)

Christian de Vriend

Zelf ga ik er een 5 bij nemen

je hebt je turbo fun,je kan veel verder gaan,je doet de 5 toch 123 niet weg,en lekker ligt,gaat die kapot,gooi hem in de garage en kijkt er een keertje naar,geen geld,lekker laten staan.

als je een tub op een megane zet,wordt de motor zwaarder belast,eerder kans op storing,als die kapot gaat,kan je niet ff naar de dealer.
hij gaat zuipen,dus als je prive/zakelijk veel rijdt moet je eerder een andere kopen of laten reviceren,dan niet te beginnen over de benzine rekening,zeker tegenwoordig.

Maaaaarrr het zou wel wat nekken doen omdraaien als er een mc voorbij komt,als men onder de motorkap een turbo hoort fluiten en de dumpvalve hoort sissen. 8) :D
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Paul

Ik ben ook op zoek geweest naar een 5 GTT voor de sloop met goede motor.
Die bestaan alleen niet, of je moet er de hoofdprijs voor geven.
De bedoeling was eigenlijk de 1.7 uit mijn Baccara halen en een GTT motor inbouwen incl remmen en onderstel.
Ik heb pas nog voor iemand een GTT klaar gemaakt en er een groep A dumpvalve op gemonteerd, Super snel bakkie met een super mooi geluid. 8) 8). een goede heb je misschien wel voor minder als de prijs van een turbokitje :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Christian de Vriend

een goeie 5 heb je voor rond de 3000 euro.dan hoef je geen las werkzaamheden te verichten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

jeroen84

of een volvo 480 turbo blokkie op de kop zien te tikken

Christian de Vriend

ook leuk opzich

maar als ik de verhalen moet geloven,moet je veel aanpassen om met een hogere turbodruk te rijden,blijkt dat het blok alleen voor lage druk gebouwt is.

maar ik kan me vergissen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Jeroen

Om maar even een oud topic uit het stof te halen.

In het blad "Auto en Tuning" van deze maand is een reportage van de 5 Alpine van Jeroen van der Belt.
Hij heeft er nu een M?gane 1.6e blok in zitten met ongeveer 250pk.
Dit o.a. door het plaatsen van een Turbo.

Meer over deze Alpine kun je hier vinden:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=12405&postdays=0&postorder=asc&start=0

35 pagina's lang, met meerdere motoren.

MB82


EbOoZ

Het klinkt inderdaad echt gaaf. Nu ff geen tijd om het te lezen, maar dat ga ik zeker nog even doen :D

peterachterop

heb t atikel gisteravond op bed gelezen maar kan er niet echt een megane motor uithalen op de foto.

Jeroen

Nee, dat klopt.
Er is aardig wat aan veranderd.

Maar 250 pk uit een 1.6 8v  8)
Uit de Mini Cooper Works schijnen ze nu de laatste pk's uit de 1.6 16v gehaald te hebben, 218 pk.


peterachterop

 zoeken ze daar nog demo autos?  8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev