Advertenties


turbo voor de fase 1

Gestart door Patrick, 18 oktober 2004, 23:49:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Patrick

Ik las in `t forum bij "aangeboden onderdelen" dat er `n turbo te verkrijgen is voor de fase 1.
Is dit voor de 2.0 16V ?????

Dit zou bij Elia te halen zijn maar wat kost zo`n turbo dan???
Ik kan em zelf wel monteren...

En zij ?er nog veel nadelen???

Ik hoop dat er hier iemand wat meer informatie hierhover heeft...

Met vriendelijke groet Patrick


Broekie

dit zou ik ook graag willen weten.... :D

Ferdi

reken er maar op dat je dan diep in portemonnee moet graven

het enige nadeel wat ik me zou bedenken is dat de motor een kortere levensduur heeft  :D

Decepticon#1

He,

Toevallig heb ik dezelfde vraag ook eens gesteld aan de heren van Elia op de motorshow in Essen in 2001. Die gaf toen een prijs van ongeveer 5000 euro voor een turbo op een 2.0 16V. Had je ongeveer 195 pk. Mijn lieve 2.0 8V kon worden opgekieteld naar 135 pk...het leven is niet eerlijk... :'(

Hoop dat je er wat aan hebt!

Greetz,

Peter

Michel Cijs

staat ook wat over op de site bij de FAQ.........

maar idd elia levert dit pakket, een zogenoemde bolt-on kit

rombartus

voor die 5000 euro zijn er ook andere manieren om aan die 195 pk te komen.

Michel Cijs

turbo is natuurlijk wel dik, met geluid etc

en je kan met een turbo sneller door na 220 + pk........

maar idd voor ong. 4000 euro moet je al rond de 195 pk zitten + reviseren

Bob

Kan iemand mij uitleggen.... of weet iemand een site waar ik het kan vinden... hoe dat zit met turbo's enzo. Wat ik me dus zit af te vragen: moet een turbo speciaal gemaakt zijn voor een type motorblok? M.a.w....kan er op mijn m?gane 2.0 16v ook een turbo die is bestemd voor een eclips (ik noem maar wat  ;)). De turbo zal wel als het ware universeel zijn denk ik...maar hoe zit het met bijvoorbeeld de bevestiging.. en de wastegate... de intercooler..
Dus wie kan mij in deze helpen  ???

Tuned

ik weet het niet heel zeker, maar volgens mij is het niet alleen een turbo die je aanschaf, intercooler, chip en motormanagement worden volgens mij ook gewijzigd, maare bob goessssssssssss turbo ?

Bob

Ik ben me een beetje aan het orienteren Dave ( ;)). Maar ik ben al aardig wat Turbo-kits tegengekomen... en je kan ook als het ware een starterskit ( ;D) nemen. Dan hoef je volgens mij nog niet alles gelijk te vervangen. Later kan je die starterskit upgraden en er zo nog veel meer PK's uitpersen...

Maar daarom vraag ik ook aan iedereen hier of zij er iets vanaf weten... ik ben namelijk een beetje A-technisch  :-\

Jeetjew

Turbo is natuurlijk wel ernstig wreed ,maar ik denk dat je beter je auto'tje bij achterberg motorsport kan achterlaten zodat deze vakmensen eventjes grondig met je motor bezig kunnen gaan.
Ik heb bij hun geinformeerd en ze konden voor ongeveer 2000 euries een 2.0 16v voorzien van een kleine 190/195 pk.
Ook is er ergens in zeeland dacht ik bij ?? "Michri autosport" (forgive me i've a im wrong) een bedrijfje wat ook het een en ander aan pk's kan veranderen. Deze kwam ook iets van 1200 euro maar het aantal pk blijft rond de 170/175 pk hangen.


Bob

Er zijn ook vakmensen op het gebied van turbo's  :D

Al die andere barbie-spulletjes kunnen voor mij persoonlijk nooit op tegen een turbo met z'n kippenvel-opwekkende gefluit...  ;D

Jeetjew

Citaat van: Bob op 19 oktober 2004, 20:30:20
Er zijn ook vakmensen op het gebied van turbo's :D

Al die andere barbie-spulletjes kunnen voor mij persoonlijk nooit op tegen een turbo met z'n kippenvel-opwekkende gefluit... ;D

Als je zo erg van dat kippenvel-opwekkende gefluit houd dan heb ik nog wel een cd'tje met geluidjes voor je :)

Jeroen

Informeer eens bij JL Tuning [ www.jltuning.nl ]

Daar zijn ze met meerdere turbo ontwikkelingen bezig, o.a. injectie op een 5 GT Turbo motor en een Turbo op een 1.6 16v.


Michel Cijs

Citaat van: Bob op 19 oktober 2004, 19:25:59
Kan iemand mij uitleggen.... of weet iemand een site waar ik het kan vinden... hoe dat zit met turbo's enzo. Wat ik me dus zit af te vragen: moet een turbo speciaal gemaakt zijn voor een type motorblok? M.a.w....kan er op mijn m?gane 2.0 16v ook een turbo die is bestemd voor een eclips (ik noem maar wat ;)). De turbo zal wel als het ware universeel zijn denk ik...maar hoe zit het met bijvoorbeeld de bevestiging.. en de wastegate... de intercooler..
Dus wie kan mij in deze helpen ???

er zijn meerdere manieren;

zelf een kit gaan samen stellen, dus uitproberen en idd delen pakken van verschillende type auto's

of een standaardkit nemen, een zogenoemde bolt-on kit die al is samengesteld door bijv elia

beiden kosten geld, beiden vereisen technische kennis, 2e wat minder dan de 1e

pers. zou ik eerst het blok geheel laten reviseren, en dan alles pk klaar maken, dus betere koppeling, ander vliegwiel, nokkenassen, dikkere pakkingen etc. Dan de bolt-on kit erop met dumpvalve ;) en het motormanagement erop aanpassen, zowiezo naar euro98

220 pk here we come, dus dan ook je remmerij gaan verbeteren........

een kostenplaatje waar je dus U tegen gaat zeggen :D maar je hebt dan wel wat

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev