Advertenties


Herwerken originele voorbumper

Gestart door Kenny Mattheus, 28 november 2005, 20:36:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny Mattheus

Tijdens de wintermaanden ga ik de auto toch weer wat heraanpakken. Ben het een en ander toch wat moet gezien en ga ook al meer proberen in de richting te werken van een cleane wagen.
Nu vind ik nergens een mooie cleane voorbumper naar mijn smaak... Nu heb ik nog een originele voorbumper, maar zou hier graag de lijnen uit wegwerken en ook de onderlip mee eraan vast zetten zodat het een mooi, glad, strak geheel word. Nu is het dus wel zo dat bij abs - kunststof er makkelijk scheuren enzo optreden (bij het bijwerken met poly). Is er iemand die een gedacht heeft hoe ik deze gleufjes kan strak zetten, alsook de onderlip er mooi kan aan verwerken?  ???

mvg,

Kenny.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Timo Zuiderduin

probeer deze eens!
is volgens mij precies wat jij wilt.

http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=2713.0

en anders kan Wess je misschien wel helpen met jouw bumper!

Kenny Mattheus

Vraagprijs is mij net ietsjes te veel  ;D
Ik ben meer een doe-het-zelver  ;D er is namelijk nog maar weinig aan de auto gedaan dat niet door mij gebeurd is  :D
En ook in dit soort van dingen zou ik graag een beetje bijleren (tegen dat ik een nieuwe wagen koop  ;)) ;D

Toch bedankt alvast!
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

wess

en dan kan je uiteindelijk nog een nieuwe bumper kopen.

ik zeg je dat dit toch het werk blijft voor echte vakmensen. ik wil niemand afzeiken ofzo maar dat is wel een feit.

mvg

wess

Kenny Mattheus

Bwa, zo moeilijk kan het toch niet zijn  ;D
Heb hier toch een aantal maanden de tijd voor dus kan wel het 1en ander uit proberen  :D
Ik zal het wel zelf moeten proberen aangezien ik mijn keuze van voorbumper niet op maat gemaakt vind...
Ik weet ook zelf niet goed hoe hij er komt uit te zien, dus is het voor mij gewoon proberen en nog eens proberen en misschien nog eens, tot ik het goed vind  ;D
En dan gaat het verbouwen wel een noot kosten, als ik het laat doen  :D
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

bas1984

Citaat van: wess op 28 november 2005, 21:37:26
en dan kan je uiteindelijk nog een nieuwe bumper kopen.

ik zeg je dat dit toch het werk blijft voor echte vakmensen. ik wil niemand afzeiken ofzo maar dat is wel een feit.

mvg

wess

ben ik het absoluut niet mee eens.....

jongen van een ander forum heeft op zijn astra bumpertje een senic bumpertje geplakt en helemaal strak gemaakt en de hele shit.... dat is dus echt super profi gedaan, terwijl die jongen dat ook voor de hobby maar wat doet, zou ik in mijn ogen ook geen vakman voor nodig hebben.

als je er maar goed de tijd voor neemt en de goede materialen en apparatuur voor hebt en natuurlijk 2 rechterhanden

wess

#6
toch durf ik mijn werk naast dat van die gozer te leggen, en dan in het licht er langs kijken. moet jij eens opletten wat er dan gebeurd :'(

maargoed, terug on topic :D

Michel Cijs

dit is natuurlijk vrij serieus werk waar zelf een echte vakman moeite mee heeft om het helemaal top te krijgen

ik heb er destijds ook aan ged8, beste optie is denk ik plastic lassen maar ik ben er uiteindelijk niet aan begonnen; liever orgineel en strak dan een aanpassing en niet strak imo  :D

Ferdi

Citaat van: wess op 28 november 2005, 22:05:54
toch durf ik mijn werk naast dat van die gozer te leggen, en dan in het licht er langs kijken. moet jij eens opletten wat er dan gebeurd :'(

maargoed, terug on topic :D

ik vind niet dat jij ander werk nu allemaal moet gaan afzeiken wess, net of jij het enigste tuningsbedrijf hier in NL bent, heb genoeg mensen gezien die dit ook als hobby doen en ziet er allemaal gewoon strak uit! ook met licht erop... niet alles valt te maken met plamuur... mijn klep achter wordt ook strak... en niet met een kunstof plaatje en plamuur! dat weet ik zeker... mag jij raden waar wel mee.. en ik weet zeker dat jij daar de apparatuur niet voor hebt....

ik wil je niet aanvallen... maar iedereen een beetje in zijn waarde laten en respecteren en desnoods tips geven waar ze mee bezig zijn... en niet allemaal afkraken ?:D

wess

ik zei al "ik wil niemand afzezeiken"  maar strak maken is een vak appart.

en ik respecteer iedereen zijn werk, je heb mij nog nooit horen zeiken dat ik iemand zijn werk niet mooi vind. ik benadruk alleen een feit.

maargoed laten we erover op houden.

kenny succes met je projectje  :D

greetz

wess

Ferdi

#10
 :D

wess


Kenny Mattheus

Zoals ik al zei gaat het maar om een proefproject  ;D
Mij zal het niet zooveel schelen als er her en der een klein foutje in de bumper zit  ;)
Binnen dit en 2 jaar moet de auto toch weg, is maar juist voor veel uit te proberen zodat ik het bij mijn nieuwe wagen wel goed kan doen...
Natuurlijk zou het wel mooier zijn als deze echt helemaal strak is, maar ben dus niet van plan om hier 400? aan gaan uit te geven...
Aan elke auto zit er wel een foutje, of het nu door een vakman gedaan is, of door een 'toerist'  ;D
Van een vakman zal altijd wel beter zijn, maarja, ik heb ook zoiets van het is mijn eerste auto en hier kan ik veel van leren.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

wess

tja en uiteindelijk wordt je auto door een ander weer gesloopt  :'(

door bijv lieve kindertjes op van die onschuldige fietsjes >:(

Kenny Mattheus

Overlaatst nog een of andere smeerlap gehad die tegen de voorkant van men wagen geschuurd is, bij gevolg was de voorbumper helemaal gekrast.
Maar wagen stond op de parking en ik had het dus niet gezien. Hij heeft ook geen briefje achtergelaten ofzo, dus het gevolg was dat ik zelf de kosten kon dragen  >:(
Maar goed, ik denk dat we aan het afdwalen zijn, dus back on topic  :D
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev