Advertenties


demontage binnenruim (kunststof delen)

Gestart door Tuned, 28 november 2005, 09:18:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuned

aangezien ik volgend seizoen  alle aandacht wil gaan besteden aan de binnenzijde van de auto(spuiten enz) wil ik de megane van binnen gaan strippen, te denken aan dorpels, stijlen dashboard, achter panelen enz.

het dashboard, de A-stijlen en de dorpels krijg ik wel los,
maar nu ik ook het dak bekleding eruit wil hebben stuit ik op het probleem het kunststof, binnenverlichting en alarm sencor geval die wil nie los
ook wil ik graag weten hoe de achter stijlen, zij panelen achter en de plastieke behuizingen om de gordels te demonteren zodat dit alles spuit klaar gemaakt kan worden..

kan iemand mij verder helpen?

peterachterop

dave volgens mij is t gewoon eropgeklikt. de plastic delen dan he. waar de gordels uit komen heb ik er ook afgehad met de audio instal. daarna zal t plaffond wel duidelijk worden denk ik.
lampje en sensor zitten onder t stoffen deel van t plafond vast geklikt.

Tuned

zit behoorlijk vast ook het dopje vande zonneklep(waar je de klep in en uit kan klikken, dus de dop naast de binnenverlichting krijg ik niet los)


Remco v.K.

Zover ik het me kan herinneren uit mijn sleuteltijden bij de dealert :

houder zonneklep: torxboutje losdraaien, voorzichtig kleine schroevendraaier eronder en eruit wippen. Zit namelijk geklemd.
plastic middenstijl: verwijder eerst het plastic scherm bij de achterbank. Nu zie je een torxschroef welke het bovenste plastic vastzet. Tevens zit dit gedeelte vastgeklikt naar boven toe. Wel dien je het bevestigingspunt van je gordel eerst los te maken.
binnenverlichting: dit zijn 2/3 delen. Eerst schuif je een plat plastic kapje van het andere gedeelte af. Hieronder zitten 2 torx schroeven waarmee je de binnenverlichting unit kan losmaken van het dak. Pas wel op, hier zitten enkele stekkers voor de verlichting en je centrale deurvergrendeling (mits je die hebt  ;D)

Verder is het een kwestie van goed kijken en "voorzichtig" geweld gebruiken om de panelen los te krijgen. Succes!

Tuned

bedankt ga me er van het weekend eens 2 dagen over buigen :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev