Advertenties


Hij wil niet starten

Gestart door Pinkelmans, 18 oktober 2004, 18:32:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

EyesOnly

Nee zelfs met het gas vol open niet

En zoals ik al zei, na een half uur wachten doet ie het weer perfect  :-\

Ik heb voor morgen een afspraakt gemaakt bij de dealer

Pinkelmans

Ok, maar mocht die BDP sensor nou echt beetje moe aan het worden zijn,

Merk je dat dan niet tijdens het rijden?
Of doet die sensor alleen zijn werk tijdens het starten?

Las namelijk dat die sensor bepaalt in welke cilinder de inspuiting plaats moet vinden!
Als die sensor niet meer zoveel zin heeft en hij spuit tijdens het rijden ook in de verkeerde cilinder dan moet je het toch ook tijdens het rijden merken??

Of zit ik nou weer hele gekke dingen te zeggen??


Grtzzzz


Jeroen

Tuned

toen het bij mij de bdp was was het alleen met starten, de ene keer wel dan weer nie enz
werd er gek van heb de megane toen ook wat niet lieve woordjes toegeroepen eenmaal vervangen en nooit meer problemen gehad

Pinkelmans

Nou het heeft even geduurd,

Ik heb de BDP sensor eraf gehaald.. beetje ingespoten en schoongemaakt!!!
goed erop gezet!!!

en gewoon weer prima starten.. heb er al een paar maanden geen last van gehad!!
dussehh


Toppie mensen !!!!!! bedankt!!!!!

Remco

Citaat van: Pinkelmans op  7 maart 2005, 10:36:43
Nou het heeft even geduurd,

Ik heb de BDP sensor eraf gehaald.. beetje ingespoten en schoongemaakt!!!
goed erop gezet!!!

en gewoon weer prima starten.. heb er al een paar maanden geen last van gehad!!
dussehh


Toppie mensen !!!!!! bedankt!!!!!

Vraagje, kun je mij vertellen waar die sensor nu precies zit, want ik heb precies hetzelfde probleem! Mogelijk een piccie, zou je me erg mee helpen! Alsvast bedankt.

Anton

waar staat BDP-sensor voor?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Meestal start hij gewoon als een zonnetje maar soms dat start hij wel maar slaat hij niet aan. Meestal is het dan een 20 min wachten en dan weer proberen, en dan voila dan start hij weer als nieuw.

Ik dacht zelf dat het aan het kontakt slot lag maar ik ga morgen wel ff langs de dealer om te vragen hoe of wat?

Verder nog iemand suggesties???????

groetjes Anton

Paul

de Bovenste Dode punt sensor registreerd de stand van de zuiger van de 1e cilinder, waardoor hij weet wanneer hij moet inspuiten en ontsteken.
Nieuw sensortje erin en het is over, kost iets van 23 euro
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

undies4u

nou ik heb dus het zelfde probleem gister dus 2 keer achter elkaar werd er gek van wou net de anwb bellen springt ie weer aan alsof ie het weet.
maar ben er dus 100% van overtuigt dat het de BDP is maar net overal gezocht maar kan um niet vinden.
is ie soms alleen te bereiken van de onderkant of ook heel erg goed vanaf de bovenkant. vanaf de bovenkant zie ik niks wat met 2 boutjes vast zit.
nu denk ik zelf aan de onderkant dan zou ie dus op een brug moeten.
het is een 1.6 16V uit 99

gr. rogier

undies4u

dat had ik ook al gelezen maar het probleem is daar zitten zoveel slangen en zo dat ik um niet zie moet mss de luchtfilter eraf?

undies4u

dat is goed ik had hier al een foto gezien maar kan um nog nergens vinden op die foto was ook geen luchtfilter te zien als ik naar het blok kijk zie ik het luchtfilter en een hoop slangen en daardoor kan ik weinig zien helaas.

hij rijd op gas en heeft airco mss heeft dat er mee te maken dat er weinig ruimte onder de kap is.

of is er ook een foto hier ergens van een 1.6 16V blok

gr. rogier

undies4u

#25
ik ga morgen direct maar weer eens kijken nu weet ik al weer meer en als het zelf is te doen dan doe ik het zelf spaart weer kosten.
je hoort weer van me

update 28-8-2006 17:07

helaas niet kunnen vinden vanaf de bovenkant kan ik niks vinden zie wel een wit draadje lopen naar de achterkant maar kan niet zien waar het vandaan komt. er lopen wel 4 dikke slangen naast het blok boven de versnellingsbak dit belemmerd het zicht.

gr. rogier

reljel

ik had het ook en bij mij is toen het sensor op een vliegerwiel ofzo iets vervangen en probleem op gelost!



Birt





vliegwielsensor = BDP sensor

De foto is van een 1.6e motor. de 8-klepper dus.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Kj

Volgens mij heb ik ook een slechte bdp sensor als ik dit zo lees. 9 van de 10 keer start en loopt hij probleemloos, maar de 10e keer start hij niet. Startmotor draait vrolijk zijn rondjes, maar je ruikt bijvoorbeeld ook geen brandstof bij de uitlaat als je start. De zekering eruit en erin doen van de startblokkering werkt soms, ook soms om een paar keer de auto van en op slot zetten. Heel irritant. Begin ook een beetje de balen te krijgen, dit is het zoveelste probleem met mijn auto, na LPG-problemen, bobine, en weet ik al niet wat voor dingen die ik uit mijn geheugen probeer te verdrijven. En dat voor een auto uit 2001....

Nou ja, ga morgen maar zo'n sensor kopen. Moeten er na het vervangen van deze sensor nog andere dingen gedaan worden, of is het puur vervangen en wegrijden? Maakt het nog wat uit dat ik op LPG rijd?

Greetz,
Kj

Kj

Ik zie dat ik nog niet gemeld had dat het inderdaad de BDP was. Tuft al weer een tijdje als vanouds  !-! !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev