Advertenties

Hij wil niet starten

Gestart door Pinkelmans, 18 oktober 2004, 18:32:10

Vorige topic - Volgende topic

Pinkelmans

Hee mensen,

Zit met een klein probleempje
Sinds een tijdje doet mijn megane coupe 1.6 16v  uit 2000 beetje vreemd!
Hij start soms gewoon niet... startmotor loopt wel, maar slaat niet aan!
Nou stond ik een x bij de BP toen had ik dat gezeik dus ook.. toen kwam er een man van vogelaar voorbij.. en die drukte ff op het knopje van de aanrijdingsschakelaar en hij lieg gelijk! dus hij zei dat ik die een x moest vervangen...
zo gezegd zo gedaan.. ook paar dagen goed gegaan.. daarna weer zelfde verhaal... maar nu werkt het oude trucje ook niet meer door er op te drukken!

dus vind het beetje raar verhaal..

Hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen!

Alvast bedankt,

Groetjes

Jeroen

ids

Dit heb ik nou dus ook afentoe! is al 2 keer bij de dealer geweest maar telkens dan breng ik hem erheen maar dan gewoon lopen he... dus geen oorzaak vinden.   heel erg iritant    verders loopt ie gewoon als een zonnetje!

Paul

BDP sensor  :D ik ben er bijna 100% zeker van
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

ids

Wat is dat voor sensor dan?

Paul

Die bepaald tijdens het starten bij welke cilinder hij moet beginnen met inspuiten en ontsteken.
Als hij geen of slecht signaal krijgt, dan kan hij bijv. inspuiten bij cilinder 3 terwijl het bij cil 1 nodig is en dan verzuipt hij en krijg je hem bijna niet meer aan de praat.
Die sensoren gaan wel vaker stuk en vooral bij de 1.6 16v motoren.

Clio 3 1.616v Initiale

Pinkelmans

"die sensor kost iets van 23 euro ex,
en zit met 2 boutjes vastgeschroefd"

Waar zit ie ergens?

is inderdaad dan het proberen waard!!!

Pinkelmans

nou dan gaat ik die eens opzoeken en vervangen..... wie weet helpt het!!!

in iedergeval harstikke bedankt!!!!

Groetjes!!

Pinkelmans

Vind altijd leuk om zelf beetje te sleutelen!!!

Zit ergens aan de rechter kant toch??
Kan je er van boven af bij? of moet het van onderen?

Alvast bedankt

ids

Hmmm die bleek mij mij dus al vervangen te zijn, was het eerste waar ze idd naar gekeken hadden ;D

Erix

ff zoeken waar tie zit... kabeltje volgen... stekker eruit snukken en doormeten.

Voor een GTT heeft een weerstand van 200 Ohm (+/- 50 Ohm). Wat voor waarde hij voor een Coupe dient te hebben zou ik niet weten maar zal er niet ver vanaf liggen. Als ie stuk is krijg je een oneindige weerstand of een super lage. Suc6 ermee :D
ZX-Audio · the finest audio products around

Paul

Citaat van: Erix op 20 oktober 2004, 12:00:06
ff zoeken waar tie zit... kabeltje volgen... stekker eruit snukken en doormeten.

Voor een GTT heeft een weerstand van 200 Ohm (+/- 50 Ohm). Wat voor waarde hij voor een Coupe dient te hebben zou ik niet weten maar zal er niet ver vanaf liggen. Als ie stuk is krijg je een oneindige weerstand of een super lage. Suc6 ermee :D
Klopt wat je zegt, alleen de bdp sensor waar wij het over hebben weigeren af en toe maar eventjes en das lastig meten helaas.

Clio 3 1.616v Initiale

EyesOnly

Heb ik er ook nog een voor jullie:

Zodra de koppeling ingetrapt wordt slaat ie af. Start daarna met geen mogelijkheid.
30 minuten later start ie weer en loopt ie meteen als een zonnetje.

Als het zover is, is dat natuurlijk ALTIJD midden in de stad, op het drukste punt van de dag, op een drukke kruissing  ::)  :o  :-\ Alsof ie het met opzet doet....

Tuned

dat betekend dan dat ie je toern niet vast houd toch?
dan denk ik meer richting vuile stappemotor

EyesOnly

ja ok dat van die toeren wel
maar dan zou ie daarna toch weer gewoon moeten starten ?

mich

start hij ook niet als je een beetje gas bijgeeft dan? ik heb het met warme motor ook weleens dat ie niet aanslaat en als je een beetje gas geeft wel..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev