Advertenties


kop verwisselen

Gestart door a-technisch, 24 november 2005, 13:42:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

a-technisch

Heej mensen met mooie autos!! FF een (domme) vraag...
ik heb een megane 1.6e. kan ik daar de kop van een 1.6 16v opzetten zonder al teveel te veranderen??? En zou dit leiden tot meer vermogen????
Bij voorbaat dank!!

ForeverYoung

volgens mij is dat een NEE.

een 1.6 16v heeft twee nokkenassen, waar een gewone 1.6e (8v) er maar 1 heeft.

de tweede nokkenas bij de 1.6 16v is om de 8 extra kleppen aan te drijven

betekent dus ook dat je nu 1 distributieriem hebt, en daar 2 moeten komen te zitten.

Jesse

2? 1 langere gewoon toch.

ForeverYoung

van de riemen weet ik niet zeker. komt vanzelf wel iemand langs dit topic die het wel weet.

wat ik wel denk te weten, is dat het waarschijnlijk goedkoper en makkelijker is om een 1.6 16v in je M?gane te lepelen.

Remco_B

Waarom zou je een 16V willen????? 8 kleppertje trekt lekkerder weg.

bas1984

tsja.... zullen we het maar op 1 distri riem houden..... lijkt me handiger  :D

tsja... 16v of een 8 v.... is ma wat jezelf wel... 16 v heeft wel wat meer pktjes en is meteen van een jonger bouwjaar...

Jeroen

tsja...of je leest het topic eens goed door  :D

Stefan

Citaat van: Remco_B op 25 november 2005, 07:19:01
Waarom zou je een 16V willen????? 8 kleppertje trekt lekkerder weg.

hoe kom je daar dan bij......... ???
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ForeverYoung

8v heeft onderin meer koppel. 16v koppel komt pas vrij bij hogere toerentallen.

Stefan

Ik denk dat jullie maar eens een 1,6-16klepper en een 1,6-8klepper naast elkaar moeten zien en dan het verschil bekijken....
Ik had dus zelf een 1,6-16v fase 2 en regelmatig samen met 1,6e uitvoeringen gereden of erachter gehangen, maar zo'n 16 klepper trekt toch nog wel ff een stukkie vlotter door hoor, gewoon in z'n 5 uiteraard... ;)

Maargoed, laten we weer back on topic gaan h?...... ;) ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

steffin

was het zelf ook van plan toen ik tog mijn kop er af had liggen maar ik heb het tog maar niet gedaan.

de distributieriem van een orginele 16 v zal wel niet gaan passen dus moet je weer op zoek gaan naar een speciale riem.

de spruitstukken zitten andersom bij een 8v aan de voorkant en bij een 16v aan de achterkant het zou wel mogelijk moeten zijn.

maar je heb er een hele berg werk aan  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev