Advertenties


Jahoor we hebben er weer 1 : PROBLEEM met de Koppeling

Gestart door Wesley, 19 november 2005, 14:26:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Alsof het nog niet genoeg is, na mn kachel etc. heb ik nu een probleem met de koppeling :(

Helaas heb ik de laatste 4/5 weken alleen maar problemen met mn megane, de laatste tijd gaat elke week wel wat kapot.
Ik vind het onbegrijpelijk aangezien ik gewoon altijd rustig rij in mn megane, nouja bij elk probleem hoop ik weer dat het voorlopig even de laatste is.

Dit is het probleem,
Ik heb al eerder op dit forum eens een bericht geplaatst dat mijn koppeling weleens bleef hangen ( meestal 4de versnelling ).
Ik bedoel met hangen dat wanneer ik mijn koppeling intrapt en bijvoorbeeld naar 3 of 4 schakelt dat de koppeling niet meteen met mijn voet meekomt wanneer ik um los laat. Ik heb mn voet dus al van de koppeling en dan komt hij wat later terug in zijn positie, tevens hoor ik dan een veer lostlaten of juist aantrekken ?

Ik weet niet of dit te maken heb met mijn volgend probleem maar ik dacht laat ik het er even bijzetten misschien dat het met elkaar te maken heeft, tot mijn verbazing kan ik soms bijna niet meer schakelen, wanneer ik mijn koppeling intrapt om bijvoorbeeld naar zijn 2 te schakelen blokkeert hij, ik kan hem er dan wel met wat geweld in duwen maar ik denk niet dat dit goed is. Ik voel tevens ook ineens iets raars met mn koppeling wanneer ik deze indruk maar ik kan niet uitleggen wat voor gevoel dat is.

Anybody ?

ronaldm

Als de moter bij mij koud is schakelt ie ook moeilijk naar zn 2 en trug naar 1 gaat ook bijna niet maar dat is alleen als ie koud is, maar bij jou is t ook als de moter op temperatuur is dus..

Rmc_Jelluh

ik weet dat de versnellingsbak van de megane niet super is .. als je dat probleem heb is het verstandig om een revisie te geven voordat het te laat is..   revisie is iig niet zo durr als een 2e hands eronder die dan nog nagekeken moet worden ..

helaas spreek ik hierbij uit ervaring.. had ik maar gewoon gestopt en niet me bak aan gort gereden .. :S..

ik weet evt ook nog een goed adres voor versnellingsbakken is vlakbij den bosch ..

Wesley

Kan het niet iets zijn met de drukgroep ?
Ik weet eigenlijk niet eens wat een drukgroep doet maar ik hoorde het iemand zeggen :)

Rmc_Jelluh

druk groep is een deel van je koppeling ...  zit tussen de bak en de motor die zorgt dat je ken koppelen .. eenvoudig gezegt..


Paul

Het stelmechanisme van je koppelingskabel op je koppelingspedaal lijkt mij stuk te zijn....
Dat geeft met het loslaten van je pedaal een krakend geluid.
Als hij een beetje onderin zit ontkoppelt hij niet helemaal, waardoor je slecht of niet kunt schakelen
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

ForeverYoung

toen ik problemen met het stelmechanisme had (op m'n 19 weliswaar) kwam het koppelingspedaal wel lekker snel op  :D

helaas heeft elk voordeel een nadeel  >:( wat inhoudt dat schakelen nogal bemoeilijkt kan worden. ik heb de auto weggedaan (ingeruild op de M?gane dus) voordat ik het heb laten repareren, maar wel ff rondgevraagd (het stond op m'n to-do-lijstje, met nog wat andere dingen...  :P :-[ ) en het tandwieltje zou zo'n 20/25 euro moeten kosten, totale reparatie zou zo'n 70 a 80 euro gaan kosten.

bakolie op peil houden kan ook nooit kwaad overigens  :D

coupe-monte-carlo

Citaat van: Rmc_Jelluh op 19 november 2005, 15:37:54
ik weet dat de versnellingsbak van de megane niet super is .. als je dat probleem heb is het verstandig om een revisie te geven voordat het te laat is..?  revisie is iig niet zo durr als een 2e hands eronder die dan nog nagekeken moet worden ..

helaas spreek ik hierbij uit ervaring.. had ik maar gewoon gestopt en niet me bak aan gort gereden .. :S..

ik weet evt ook nog een goed adres voor versnellingsbakken is vlakbij den bosch ..

eeyz jelle...

je versnellingsbak aan gort gereden? neem aan dat je je vorige coupe bedoeld?

Wesley

Citaat van: Paul v Dijk op 19 november 2005, 17:29:41
Het stelmechanisme van je koppelingskabel op je koppelingspedaal lijkt mij stuk te zijn....
Dat geeft met het loslaten van je pedaal een krakend geluid.
Als hij een beetje onderin zit ontkoppelt hij niet helemaal, waardoor je slecht of niet kunt schakelen

Klinkt gelukkig niet zo heel ernstig mocht dat mijn probleem ook werkelijk zijn,
Ik heb even een geluidsfragment opgenomen hoe mijn koppeling nu klinkt als ik um intrapt.
Dit is sinds gister dat geluid, dit is niet dat veertje wat ik af en toe hoor.

Voor de duidelijkheid ik trap in dit fragment 2x mijn koppeling in,
1x intrappen en loslaten, en nog een keer intrappen en loslaten.

En neee het is geen sex fragment wat je hoort :)

Hier is de link(s) :

http://rapidshare.de/files/7893747/koppeling.wav.html

of : http://s44.yousendit.com/d.aspx?id=1XMDEI999ZKX63BNRC8UZY67VI

MB82

Nou heb ik geen krakend geluid maar een piepend geluid bij het loslaten van de koppeling, misschien hetzelfde probleem? Het schakelen en koppelen gaat over het algemeen wel goed bij mijn auto...

wouter arnouts

haha tis net een beer die in winterslaap is  :P

maar het klinkt niet best

Wesley

Hoe kan ik zelf even checken of het stelmechanisme van mn koppelingskabel nog werkt ?
Waar the hell zit dat ding uberhaubt :D

MB82


Wesley

Die van mij bromt niet meer ??? :D
maar ik heb nog wel dat ik echt goed mn koppeling moet intrappen om te schakelen, kabel misschien wat strakker zetten ?
En met dat veertje hoe kan ik die bekijken of alles goed zit ?

Paul

Citaat van: Paul v Dijk op 19 november 2005, 17:29:41
Het stelmechanisme van je koppelingskabel op je koppelingspedaal lijkt mij stuk te zijn....
Dat geeft met het loslaten van je pedaal een krakend geluid.
Als hij een beetje onderin zit ontkoppelt hij niet helemaal, waardoor je slecht of niet kunt schakelen

Die stelt de kabel dus strakker
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev