Advertenties


Vochtige voorruit

Gestart door Michel Cijs, 14 november 2005, 21:48:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Michel Cijs

heb het dreft trucje maar geprobeerd, ben benieuwd of het scheelt  :D

@ferdi, gebruik je airco regelmatig, af en toe gewoon aanzetten

ik gebruikte hem ook te weinig en daardoor kwam het systeem onder teveel druk en ging er wat kapot, das altijd duur aircomateriaal. Na een tip van de hervuller weet ik er nu wat beter mee om te gaan en gebruik ik hem bijna altijd nu; dit werkt echt prettig en schijnt dus zelfs beter te zijn voor het systeem  :D

Michel Veltman

hoor graag of het werkt Michel :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

solidsjakie

Je kan smorgens ook gewoon airco aanzetten, en kachel op hoogste stand.

Airco droogt ook de lucht(de bekende plas water).

Ferdi

Citaat van: Michel Cijs op 23 november 2005, 19:34:46
heb het dreft trucje maar geprobeerd, ben benieuwd of het scheelt? :D

@ferdi, gebruik je airco regelmatig, af en toe gewoon aanzetten

ik gebruikte hem ook te weinig en daardoor kwam het systeem onder teveel druk en ging er wat kapot, das altijd duur aircomateriaal. Na een tip van de hervuller weet ik er nu wat beter mee om te gaan en gebruik ik hem bijna altijd nu; dit werkt echt prettig en schijnt dus zelfs beter te zijn voor het systeem? :D

ik had een foldertje gehad van de renault dealer, en daar stond dat je je airco minimaal 10 minuten per week aan moet hebben, doe ik dan ook... ;)

ennuh, ff oftopic, om het aan te vullen, minimaal 10 min. voor je je motor afzet, je airco van te voren uitzetten  :D

Michel Cijs

klopt

@michel v, het lijkt iets te helpen, toen ik vandaag thuis kwam was de voorruit niet beslagen ;)

Greencabrio

En hier hetzelfde vanochtend 6 uur in de wagen! En niet beslagen! Toch nog wat kunnen leren van wegmisbruikers he!

Michel Veltman

goed te horen dat het (iets) helpt :D
vanmorgen was het ook weer feest met het slechte weer buiten..toch eens proberen dit weekend!

* Michel Veltman bedenkt zich alleen dat mams geen dreft gebruikt :) ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Timo Zuiderduin

dan moet je maar met het sun vaatwas blok over het raam schrapen,.. misschien dat dat ook helpt. :)

JanJ

Ik herken het probleem ook wel.

Het is bij mijn auto wel iets erger geworden na het inbouwen van een open dak (webasto). Dit dak bleek een erkend probleempje te hebben waardoor het een klein beetje doorlekte op de plaats waar het rubber gehecht zit (t.h.v. de binnenspiegel). Na een reparatie bij Webasto is dit aanzienlijk verbeterd.........................

Helaas met dit weer, vooral na in- en uitstappen met natte kleding, wil het regelmatig voorkomen dat het afdekkapje van het I.R.- ontvangertje onder de spiegel van binnen beslaat. Hierdoor weigert de afstandsbediening nogal eens.

Gezien al deze reacties lijkt het dus helaas echt een Megane-probleempje........................... :(

Jan.

Jeroen

Met natte kleding in en uit stappen is natuurlijk geen M?gane probleem, maar daar heb je in elke auto last van.

JanJ

Jeroen,

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.

Maar wat ik bedoel is dat het vocht blijkbaar wel gemakkelijk de auto inkomt en er in blijft maar moeilijk de auto weer uitgaat........................

Overigens om op mijn vorige verhaaltje terug te komen.................................na de reparatie t.b.v. mijn open dak is het niet meer voor gekomen dat er aan de binnenkant van de voorruit ijs staat! Misschien een kleine tip dus?!

Jan.

Roy

Beslaan doen ze beina allemaal met airco of zonder maakt niet uit...
Spuit de rubbers eens allemaal in met silicone spray (hoe je het ook typt) dat helpt echt een stuk (vergeet de koffer-bak/open-dakje nie..)
heb er nu namelijk geen last meer van. Pollenfilter vervangen kan ook nog wel eens een optie zijn...

roy

ronaldm

Ik reed gisteravond naar huis en  toen viel me ineens op dat een stuk van mn tellers beslagen waren, en mn achterruit was van binne ook een heel stuk beslagen hoe kan dat ???

een tijdje de ventilators op 4 gehad toen waren mn telleres weer goed, maar t is toch niet normaal dat je tellers en binnekant achterraam beslaan

wouter arnouts

zet er eens een vocht vreter in dat werkt ook erg goed maar zet hem wel goed vast anders is heel je auto zeik nat

Michel Veltman

heb nu paar weken vochtvreter in de auto maar zoveel vocht komt er niet in...en hij past precies onder de stoel bij me ;D
en veel verschil merk ik niet met de voorramen..maar kwaad kan het ook weer niet
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev