Advertenties


Volgend probleem : Kachel geeft geen warmte af

Gestart door Wesley, 10 november 2005, 00:24:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Alsof het nog niet genoeg is heb ik er weer een probleem bij :(
Mijn kachel werkt gewoon niet meer !
Er is wel wat verschil tussen als ik hem warm of koud zet met de draaiknop maar om nou over warmte te spreken, nee dus.
Nu vraag ik mij dus af hoe dat nou kan komen ? Hij blaas namelijk wel gewoon lucht, tevens heb ik een probleem met dat knopje voor je luchtventilatie weet even niet hoe dat heet maar dat knopje waarbij hij de lucht van buiten haalt ofzo ?
Anyway, ik druk dat knopje in en het lampje gaat branden, het lijkt dan wel alsof je iets open hoort draaien wat volgens mij normaal is, dan volgt er een moment dat hij PLOF zegt en het weer even stil is, vervolgens door nog een PLOF, iemand enig idee ?

WIE HELPT MIJ DE WINTER DOOR :D

wouter arnouts

ik heb er ook geen verstand van maar mss iets met je koelvloeistof  ???

Kj

Eh, wat voor auto heb je gekocht  >:D

Klinkt als dat er een kachelschuif niet zo goed meer werkt. Of er is een slang van de hete luchttoevoer losgeschoten onder de motorkap. Koelvloeistof lijkt me nou niet echt van toepassing op het verwarmingssysteem.....  :angel:

Groeten,
Kj

wouter arnouts

jawel want als je geen koel vloeistof heb kan hij ook niet meer verwarmen toch ???

Kj

In geval van geen koelvloeistof knalt je motorblok uit elkaar, koelvloeistof koelt de motor en dient niet ter verwarming (tenzij je een centrale verwarming hebt aangelegd natuurlijk....  ;)). De hete lucht die je in de auto krijgt, wordt langs het blok aangezogen mbv de ventilator die je harder of zachter zet, en een klep die weinig danwel veel warme lucht met koude lucht mengt (temperatuurregeling).

Marc H.

Beste Wesley,