Advertenties


winterbanden. 2 of 4

Gestart door Birt, 2 november 2005, 22:34:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Birt

En zo krijg je een leuke discussie. voor mij is er nu de volgende keus:
17 inchers die er nu onder zitten gaan er deze week nog onder weg om de winter te overbruggen naast de Soes.

De keus is met de huidige 14 inch velgen die ik nu dus wil gaan gebruiken:
1. voor 2 winterbanden en achter de banden die ik nog heb: (ceat spider; traction A, temperature B)
2. voor 2 all weather banden en achter de banden die ik nog heb.
3. nog 2 halen van hetzelfde type en dus 4 gelijke, maar geen winter dus.
4. 1 omgekeerd.
5. 2 omgekeerd.

Wat zouden jullie doen. 4 winterbanden is dus geen optie. En wat beter is waar de beste banden moeten zitten, zal ik morgen aan mijn garage vragen.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Stefan

ik neig toch naar nr. 1
alhoewel ik niet zo kapot ben van CEAT...(ondanks dat de kwikfit beweert dat het "best een goede band" is)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Birt

band is idd niks mis mee. maar het is ook geen michelin. maar beter dan 205 breed op natte wegen.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Birt

optie 2 is het geworden. wel weer wennen met zo'n hoge smalle band.

over welke banden de beste moeten zijn, de garage melde het volgende (euromaster): De beste band moet voor zitten om de simpele reden dat deze het hardst slijten. Verschilllende banden is sowieso niet handig, maar in geval van daar waar je nu mee rijd, is dit de beste optie. Je rijd nu eigenlijk op zomer banden, maar je hebt voorbanden die iets beter geschikt zijn voor de winteromstandigheden. Verder is het persoonlijk waar je mee rijd. Sportief ingestelde rijders moeten voor het beste schoeisel hebben met vooraandrijvers ivm het uit de bocht trekken. En achter zou je bredere banden van hetzelfde type moeten hebben, voor meer grip, aangezien de achterzijde van de auto erg licht is in verhouding.

En een waarschuwing had hij ook nog: je kan bekeurd worden in bv duitsland als je een ongeluk veroorzaakt en je op zomerbanden blijkt te rijden. Met een gewone controle kunnen ze je als buitenlander niet zoveel maken. dus rijstijl aanpassen en niet rijden met sneeuw, want daar zijn je banden niet geschikt voor.

BirT

_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Erik Olijnsma

Citaat van: Birt op  6 december 2005, 20:18:08
En een waarschuwing had hij ook nog: je kan bekeurd worden in bv duitsland als je een ongeluk veroorzaakt en je op zomerbanden blijkt te rijden. Met een gewone controle kunnen ze je als buitenlander niet zoveel maken. dus rijstijl aanpassen en niet rijden met sneeuw, want daar zijn je banden niet geschikt voor.

klopt, zouden ze op den duur hier ook eigenlijk moeten doen

Birt

Dat is op zich natuurlijk wel logisch, maar voor die 2 dagen dat er hier in nederland sneeuw ligt een beetje overdreven. Vind eerder dat de overheid moet invoeren dat je vrij bent als je met de auto naar je werk moet en er ligt sneeuw. Krijgen we toch nog eens iets.  ;)
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Birt

dat geld idd alleen bij voorwiel aangedreven auto's.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

paulides

Ik heb een setje 15" winterbanden, maar nog geen velgen voor mijn Cabrio 1.4 16V uit 2001.
Passen hier velgen onder met een ET waarde van 50?

Birt

_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Wouter

Ik heb sinds 3 weken (dus net optijd voor het slechte weer 8)) gelukkig ook een set winterbanden om laten leggen:
Hankook 195 -50/16 om de originele 16v velg. Rijd verder prima alleen lijkt het of de wang wat zacht is. Is dit normaal bij dit type band? Of zit er niet genoeg lucht in? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen aangezien ze net nieuw om de velg liggen...(door profile tyrecenter).
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Marc H.

Ik heb een setje 15" winterbanden, maar nog geen velgen voor mijn Cabrio 1.4 16V uit 2001.
Passen hier velgen onder met een ET waarde van 50?

Ze zullen wel passen, maar bevordelijk is het niet. Origineel is ET43, de velgen komen dus wat meer naar binnen te liggen, oppassen dus dat ze niet aanlopen tegen de veerpoten of de binnenschermen. Daarbij is je onderstel afgesteld op velgen met ET43, andere velgen monteren kan dus tot gevolg hebben dat je stuur- en weggedrag van je auto anders wordt. Ik zou gewoon even op Marktplaats kijken, en je huidige ET50 velgen verkopen, eveneens op Marktplaats.

paulides


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev