Advertenties


Olie bij de bougie????

Gestart door Birt, 2 november 2005, 22:24:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Birt

Was van het weekend autootje aan het poetsen en gelijk maar even onder de motorkap het een en ander een beetje opgepoetst. Nu trok ik de bougiekabel van de derde cilinder los. Toevallig was het deze. Zie ik in het kuiltje rondom de bougie een beetje olie liggen. Dus dacht ik van, wat krijgen we nou weer. Maar de andere drie zijn droog. Auto loopt verder goed. Kan dit kwaad? Of wat kan er aan de hand zijn? Heb het nog nooit eerder gezien.

Alvast bedankt voor de reacties.

aanvulling: betrefd het 1.6e blokkie. standaard muv luchtfilter en achterdemper.
Kon mijn bougie er niet uitdraaien of aandaaien aangezien mijn bogie sleutel niet zolang is.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Patrick

Ik denk dat de klepdeksel pakking lek is.

Birt

Hoe kan ik dat zien? de bovenste rand blijft namelijk wel aardig schoon. zweet een beetje. kan net genoeg zijn natuurlijk
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Patrick

Als het een klein beetje lekt loopt het al naar beneden,
bij je bougie blijft het liggen en hoopt het op.
Kan bijna niets anders zijn.

Birt

Ok. zal hem eens goed oppoetsen en dan na een stukkie rijden eens weer kijken. Bedankt.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Erix

Plak er een strip garage papier tegenaan, dan kun je precies zien waar die lekt. Ga alleen niet extreem crossen en zorg dat het papier uit de buurt blijft van je uitlaatspruitstuk. Kampvuurtjes zijn voor in de zomer he ;)
ZX-Audio · the finest audio products around

Birt

vandaag aan het poetsen geweest. Alle bougies eruit gehad en schoongemaakt. bij 2 van de 4 (middelste 2) lag wat olie bij. de derde het meest (van links als je ervoor staat). Ik vind dat je die bogies niet echt kan vast draaien. ze blijven lang draaien en dan in eens zitie vast. maar goed. lijkt wel goed te ziitten nu. Die bougie gaten zijn wel mooie vuil verzamelaars.
Stappenmotor ook gelijk maar schoon gemaakt.
nu eerst maar even rijden en dan weer eens kijken.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev