Advertenties


Mijn megane is net een bus

Gestart door Wesley, 31 oktober 2005, 13:49:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Ken je dat geluid van als je in een bus zit dat helemaal doordringt tot in de hersens ? :D
Nou dat heb ik dus in mn megane, het lijkt wel alsof het van de achterwielen afkomt ofzo.
Een soort van hngggggggggggggggggggggggg geluid, het wordt ook harder als mijn snelheid toeneemt :(

Ik ga binnenkort toch voor een grote beurt maar weet iemand al wat dit kan zijn ?
Kan ik daar alvast rekening mee houden :D

En staat er ergens een lijst van wat ze nou precies allemaal checken bij een grote beurt op internet ?
APK ?

EbOoZ

Ik had laatst ook een hnggggggggggggggggg ggggggg geluid en dat waren m'n wiellagers. Je kan het checken door de wielen rond te draaien (als hij omhoog staat natuurlijk) en dan moet je ook licht het hgggggggggggggggggg geluid horen ;D

RaymondTroost

duidelijk de lagers..

heerlijke topic titel btw  :)

Wesley

#3
Lagers ..
Hmm kzal morgen die bus eens opkrikken :D
Is het verstandig om alle 4 wielen dan meteen met nieuwe lagers te voorzien ?
Wat zijn de kosten ongeveer per lager ?
Is het een grote klus voor een monteur om het te vervangen ?

RaymondTroost

nee als het bv alleen linksachter is ofzo dan kan je het beste links en rechts doen omdat het toch per set wordt aangeleverd van 2 stuks.. mijn lagerset koste 17,50 exl dacht ik

Wesley

#5
Zoo valt dat even lekker mee :D
En is het veel werk voor een monteur qua tijd ?
Ik heb namelijk een vriend die is monteur maar heeft weinig tijd, dus als dit niet zo grote ingreep is scheelt het mij ook weer geld :)

Stefan

wiellager vervangen kost meestal toch wel zo rond de 125 euri hoor inclusief alles...
Ligt eraan waar je het laat doen natuurlijk ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

ze hebben bij mij toen idd ook alleen maar 1 kant vervangen ja ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RaymondTroost

jah en 3 maanden dernaa komt die andere vervelend doen.. Doe gelijk beide scheel dan weer extra werkuren :D en sorry het was 75? zat gewoon met 17,50 in me hoofd :P

Stefan

kan na 3 maanden zijn,
kan ook naar een jaar zijn,
je weet het niet met een wiellager, als de ene kant kapot gaat, kan de andere nog wel tijden meegaan.
Zo kan je alles wel "alvast" vervangen natuurlijk ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wesley

Nou heb mn wiellager rechtsachter vervangen, kosten waren voor de wiellager 44,- euro en laten vervangen door een kennis van me. Links achter hoor je ook een heeeel klein beetje dus die ga ik binnenkort ook even vervangen maar mn auto is weer heerlijk stil als ik aan het rijden ben :)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

bas1984

heb laats me lager aan de vookant laten vervangen.... lager koste 70.50 euro

Antonio

Heeft iemand een prijs opgave van de wiellagers van een renault megane coupe 1.6 16V. Mijn voorste 2 lagers moeten worden vernieuwd en nu ben ik wel benieuwd wat dat geintje me gaat kosten bij de reanult dealer.

Dus als iemand een prijs weet graag

Stefan

wiellagers per stuk ongeveer 52,50
en dan arbeidsloon erbij
+ btw
zegmaar rond de 150 euri totaal(bij de dealer dus)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev