Advertenties


Stappenmotor vraag ( NIEUW PROBLEEM )

Gestart door Wesley, 31 oktober 2005, 13:41:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Beste mensen,
Ik heb een probleem met mn stappenmotor maar wat moet er nou precies draaien ?




De rode pijl : Dat puntje draait niet
De blauwe pijl : zwarte omhulzel? draait wel en ook op en neer

Wat kan er dat kapot gaan als die dus wel zo hoort ?


Ook iets heel stoms
Ik bel de renault dealer op voor een stappenmotor en die verteld dat het hele gasklephuis dan vervangen moet worden.
De stappenmotor is niet los verkrijgbaar, kosten 183 euro EX. btw

Ik nog een renault dealer bellen ( Van Gorp )
En die vertelde mij dat ik gewoon een stappenmotor op kan komen halen voor 83.85 inclusief btw !

Hoe kan dit zo verschil zijn als het om dealers gaat ?

peterachterop

vraag Moniek maar eens hoe zij over renault dealers denkt (http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=853.0)

Maar staat er geen nummer op de stappenmotor? Dan geef je die gewoon zodat ze die uit t magazijn vissen.

Tuned

hee van gorp mijn vrienden :D
daar had ik het dus ook over over de losse stappenmotor
wat er moet draaien?? volgens mij niets
dat bij de blauwe pijl moet je op en neer kunnen schuiven
en bij de rode pijl dat puntje moet je schoon maken teminste dat haal ik uit de FAQ :police:

Wesley

Citaat van: Dave op  1 november 2005, 09:10:58
hee van gorp mijn vrienden :D
daar had ik het dus ook over over de losse stappenmotor

Had dat dan ff eerder verteld, had ik allang een nieuwe stappenmotor erin zitten :D

Tuned

heb dat ook al eerder verteld in andere topics over de stappenmotor  ;D ;)

Wesley

#5
Ik had dus ook al ergens gelezen dat er iemand was die een stappenmotor had gekocht bij de dealer voor rond de 85 euro, maar ik kon niet meer terug vinden wie dat was anders had ik het wel ff aan je gevraagd :D
Ik ga zo direct naar van gorp, nu maar hopen dat die nieuwe stappenmotor mijn probleem oplost. Heb namelijk een paar weken geleden mn computer uit laten lezen bij renault in de koperstraat en die zeiden dat het onregelmatig toerental kwam door een kapotte lamda-sonde, die heb ik vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem.

Timo Zuiderduin


Wesley

#7
Nee nog niet, wat is dat precies ?

Wesley

NOu de nieuwe stappenmotor zit erin, alleen mijn probleem is nog steeds aanwezig.
Zucht :(

Wesley

Okee, een hele nieuwe stappenmotor erop en nog steeds hetzelfde probleem. De eerste paar dagen LEEK het probleem verholpen te zijn niet dat het helemaal over was het springen van de toerenteller maar het was iig ietsje minder.

Nu is het dus nog steeds, het ik alleen als ik van mn gas afmoet en een beetje laat uitrollen zeg maar, het lijkt ook ( weet ik niet zeker ) dat het erger is als ik op dat moment mn rem en koppeling intrapt.

Ik heb dus een nieuwe stappenmotor geprobeerd en er zit een nieuwe lamdasonde op, wat kan het nu nog meer zijn ? Vacuumvervroeger hoorde ik iemand over ?

HELLLUP

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

RaymondTroost

hehe, die van mij had het ook.. toen ik me kat eruit liet halen was alles over :)

Wesley

Citaat van: Paul v Dijk op  8 november 2005, 16:24:33
Rij je op lpg??

Nee op benzine,
Wat het vreemde lijkt is dat als wanneer ik V-Power tankt heb ik er duidelijk veel meer last van dan bij gewone benzine, het is namelijk bij V-Power zo dat hij echt loopt de klapperen, wanneer ik deze tank zo veel mogelijk leeg rij en gewone 95 Loodvrij tankt zakt ie soms langzaam een heel klein beetje op en neer, toch vind ik het nog irritant!
Wat is trouwens een bdp sensor ?

Timo Zuiderduin

Citaat van: Wesley op 10 november 2005, 00:19:36
Citaat van: Paul v Dijk op  8 november 2005, 16:24:33
Rij je op lpg??

Nee op benzine,
Wat het vreemde lijkt is dat als wanneer ik V-Power tankt heb ik er duidelijk veel meer last van dan bij gewone benzine, het is namelijk bij V-Power zo dat hij echt loopt de klapperen, wanneer ik deze tank zo veel mogelijk leeg rij en gewone 95 Loodvrij tankt zakt ie soms langzaam een heel klein beetje op en neer, toch vind ik het nog irritant!
Wat is trouwens een bdp sensor ?

Ik rij de laatste tijd ook steeds op V-power en mijn motor begint ook steeds vaker af te slaan en last te krijgen van toeren-schommelingen.
vanmiddag gelijk maar weer ff euro95 erin keilen!!

pfff,. ik moet die BDP ook nog steeds vervangen maar vergeet steeds garage te bellen!!

Wesley

Okeej, alleen denk ik niet dat het bdp bij mij een probleem hoeft te zijn, mijn motor slaat namelijk helemaal niet af ?! Correct me if i'm wrong  O0

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev