Advertenties


mogelijk probleem met de torsie as?

Gestart door Erik Olijnsma, 23 oktober 2005, 22:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Erik Olijnsma

ik heb vandaag voor de 2e maal in 1 maand tijd een apart geluid gehoord in mijn coup?.
Als ik diep inveer,bij bijvoorbeeld een verkeersdrempel, dan hoor ik een soort eng gekraak van achteren komen.
Het klinkt bij de torsie as.
2 uur later ben ik weer met de auto weggegaan en toen was het wederom weg. en heb net weer 100 snelweg kilometers erop zitten, en weer totaal geen geluid daarvan.

wat zou dit mogelijk kunnen zijn?

Het klinkt nog het meeste op, als je een auto op een schuine helling parkeert, op de handrem trekt, met je voet nog op de rem, en dan de rem loslaat, dan hoor je de handrem even werken.


Bob

Zijn het niet je schokbrekers achter  ???

Erik Olijnsma

Citaat van: Bob op 24 oktober 2005, 20:14:24
Zijn het niet je schokbrekers achter? ???

kunnen die kraken dan? ik heb dat echt nog nooit gehad

Bob

Ik ben achter verlaagd, maar nog wel met de originele schokbrekers. Bij een diepe inslag hoor ik ook vanalles daar vanachteren  :-\

Erik Olijnsma

kloterig, dan zouden het dus best de schokkers kunnen zijn

Bob

Nou ben ik geen monteur... dus pin me niet vast met deze opmerking  ;)

Erik Olijnsma


Bob


Erik Olijnsma

nou, als die 2 zich even melden en kennis willen delen  ;D

even kijken of t serieus is

Erik Olijnsma

oh sorry, had jouw post niet gelezen  :P

en over het weer: ik weet het niet, maar het klinkt zo onlogisch, aangezien het weer veel verandert, maar ik dit maar 2x nog heb gehad

Paul


dan wachten we even op Paul... :)
[/quote]

Ik ben er :laugh:
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

Ik zou het niet weten, ik heb wel eens meegemaakt, dat er een steentje tussen het rubber van de achteras zat (bij een Laguna).
De remdrukregelaar wil ook wel eens kraken, maar die heeft de fase 2 niet.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Marc H.

Probleem heb ik al vaker gehoord. Ook bij de oude R21 (jaren geleden) kraakte de achteras. Dit zijn waarschijnlijk de rubbers in de ophanging. Een beetje kopervet ertussen en het is wel afgelopen. Het heeft inderdaad te maken met warmte en koude, zoals iemand anders al opmerkte. Ik weet niet of een coupe ook een stabilisatorstang achter heeft, maar daar geldt hetzelfde voor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev