Advertenties


2.0l gekocht, paar vraagjes

Gestart door willemhs, 22 oktober 2005, 22:34:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

willemhs

Ik heb een andere auto op het oog. Een donkergroene 2.0L op g3 uit '98. In nette staat, met airco, arbags en abs erop. Bij aflevering krijgt de auto een verse apk, en maken ze hem winterklaar (koelvloeistof ed). Ik heb alleen nog enkele vragen over deze auto's.

1.De verkooper zei dat deze auto's allemaal 16 kleppers zijn. Ik de man verteld dat er ook een 8v versie is. Hoe kan ik nu zien of deze auto een 8v of een 16v is?

2.In de FAQ lees ik dat er ook een 2.0 IDE uitvoering bestaat. Wat is IDE, en hoe kan ik zien of deze auto misschien ook een IDE is?

3.De auto maakte achter soms een 'tok-geluid'. Nu had ik in de FAQ gelezen dat de achterschokbrekers vaak geluid maken, maar dat dit niets geeft. Wat voor een soort geluid maken de achterschokbrekers? Waardoor maken de schokbrekers geluid, en is dit te verhelpen door ze bijvoorbeeld in te vetten ofzo?

Timo Zuiderduin

Je kan op het kentekenbewijs zien of het een 16v of 8v is. of het kenteken ff invoeren op RDW!!

willemhs

Je bedoelt hier https://info.apk.nl/ovi/oviinvoer.aspx

Ik krijg alleen deze informatie:

Voertuigsoort  Personenauto
Merk  RENAULT
Handelsbenaming  MEGANE COUPE; 2.0
Kleur(en)  Groen
Brandstof  LPG (Liquified Petrol Gas)
Aantal cilinders  4
Cilinderinhoud  0 cm3
Aantal zitplaatsen  0
Aantal staanplaatsen  N.v.t.
 
Massa ledig voertuig  1.058 kg
Maximum massa voertuig  1.540 kg
Massa rijklaar  0 kg
Laadvermogen  N.v.t.

Ik kan hier niet uit opmaken of het een 8v of 16v is

Jeroen

16v = witte tellers en vooral remschijven achter.

Verschil tussen 16v en IDE, lees het verhaal van de M?gane Coup? bij de clubauto's.

Stefan

IDE is alleen geleverd in het Fase 2 model.
Injection Direct Essence oftewel directe benzien inspuiting 140 PK
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EyesOnly

Citaat van: willemhs op 22 oktober 2005, 22:34:00
1.De verkooper zei dat deze auto's allemaal 16 kleppers zijn. Ik de man verteld dat er ook een 8v versie is. Hoe kan ik nu zien of deze auto een 8v of een 16v is?
Schijfremmen achter, 16V
Trommels, 8V

willemhs

Citeerals je de motorkap open doet en denkt,
zo die zit vol...dan is het de 16V
Citeer16v = witte tellers en vooral remschijven achter.

helaas, dan is t 'n  8v

Ik lees in de FAQ dat bij een 8v de kleppen ingesleten kunnen zijn na 150.000km op lpg. Deze auto heeft 180.000km gelopen, op g3. Er bestaat dus een kans dat de kop gereviseerd moet worden. Maargoed, je moet wat risico's nemen in t leven :-\



Meganez

Ik heb die van mij met 180.000 km gekocht. De vorige eigenaar vertelde mij dat de kop al gereviseerd was. Ik had nog van een kennis gehoord, die bij de renault werkt, dat als de kop al vervangen was ze nooit meer dezelfde kopbouten gebruiken, en deze altijd vervangen voor toks-bouten. Er zater torks in dus ik dacht dat het wel goed zat.. Niet dus.. Kosten me ff 1500 euro vlak nadat ik al mijn geld al uit had gegeven, en dan baal je hoor.. (ik moest verplicht mijn nieuwe liefde voor 3 maanden aan de kant zetten om te kunnen sparen)

willemhs

Das wel mooi genaaid ja. Waarschijnlijk zal de koppakking een keer vervangen zijn, dan vervangen ze de kopbouten ook.
Ik rijd nu een 1.6e waarvan de kop (bij mijn weten) ook niet gereviseerd is, maar hij loopt als een zonnetje. Mijn 1.6 heeft nu 197.000km op de teller. Het risico dat de kop gereviseerd moet worden is dus even groot als bij de 2.0L.

marc

hallo willem,

heb je nu en 2.0 gekocht of niet?
of rij je nu (nog) een 1.6?

als je op zoek bent naar een 2.0 8V met LPG(3).........

Ik heb een compleet uitgevoerde uit 1998:
o.a. boorcomputer, digitale tellers, airco, 16V velgen + Pirelli's 195-50-16,
blauwe tellerbladen etc.
mail maar indien interesse:

marc.

willemhs

ik heb de auto gekocht, ga hem morgen ophalen.
mocht er nog iemand interesse hebben in een 1.6e....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev