Advertenties


Behandeling lederen bekleding

Gestart door Kj, 22 oktober 2005, 20:46:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kj

Hoi allen,

Ik heb een Megane 1.6 16V Privilege, met donkerblauwe lederen bekleding (schijnt vrij weinig verkocht te zijn). Moet ik het leer nog ergens mee behandelen of zo? Ik heb al allerlei rare dingen gehoord, waaronder sla olie. Ben benieuwd naar jullie adviezen/tips.

En kun je kleine beschadigingen in het leer (waar de kleur er afgeschuurd is) bijwerken met iets als schoensmeer of zo in de juiste kleur, of is ook daarvoor een of ander goedje te koop?

Bedankt,
Kj

Joost-cabrio

ik heb ook leer in mijn auto
een 2.0 16v ide met blauwe leer.
zo af en toe poets ik het op met leer reiniger, dat verzorgt en reinigt.
ik moet zeggen heb er helemaal gaan problemen mee, maar het was wel duur ik d8 11 euro voor eem klein busje maar ik doe er al een jaar mee.

mvg joost

Kj

Hoi Joost,

Geeft dat middel ook weer kleur aan 'kale' plekken van het leer? En waar is dat te koop?

Groeten,
Keesjan

Joost-cabrio

ik heb het gewoon bij een autozaak gekocht waar ej ook de onderdelen besteld.
en het geeft geen kleur terug.

Kj

Ok bedankt in elk geval!

Iemand anders tips voor het terugbrengen van kleur op afgesleten plekken leer?

Thanx!

Remko LvB

Kj,

Bij diverse meubelzaken hebben ze waarschijnlijk wel flesjes met leerverf, hier kan je eventueel de kleur iets mee terug brengen (afhankelijk van de hoe diep de afgesleten plekken zijn) Helpt alleen maar als het opervlakkig zit. Is er in diverse kleuren, dus ff goed kijken welke het beste past bij jou kleur. Ikzelf was heel zuinig op mijn leer. Als ik auto ging wassen, nam ik ook het interieur mee, gewoon eerst met een vochtige doek alles afnemen, waarna ik het met leervet insmeerde (van HG), zodat het lekker soepel bleef (en dus ook geen slijtage plekken kreeg).

Jeroen

Mijn broer heeft pas terug de leren bekleding van de Range Rover laten behandelen.