Advertenties


Behandeling lederen bekleding

Gestart door Kj, 22 oktober 2005, 20:46:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Kj

Hoi allen,

Ik heb een Megane 1.6 16V Privilege, met donkerblauwe lederen bekleding (schijnt vrij weinig verkocht te zijn). Moet ik het leer nog ergens mee behandelen of zo? Ik heb al allerlei rare dingen gehoord, waaronder sla olie. Ben benieuwd naar jullie adviezen/tips.

En kun je kleine beschadigingen in het leer (waar de kleur er afgeschuurd is) bijwerken met iets als schoensmeer of zo in de juiste kleur, of is ook daarvoor een of ander goedje te koop?

Bedankt,
Kj

Joost-cabrio

ik heb ook leer in mijn auto
een 2.0 16v ide met blauwe leer.
zo af en toe poets ik het op met leer reiniger, dat verzorgt en reinigt.
ik moet zeggen heb er helemaal gaan problemen mee, maar het was wel duur ik d8 11 euro voor eem klein busje maar ik doe er al een jaar mee.

mvg joost

Kj

Hoi Joost,

Geeft dat middel ook weer kleur aan 'kale' plekken van het leer? En waar is dat te koop?

Groeten,
Keesjan

Joost-cabrio

ik heb het gewoon bij een autozaak gekocht waar ej ook de onderdelen besteld.
en het geeft geen kleur terug.

Kj

Ok bedankt in elk geval!

Iemand anders tips voor het terugbrengen van kleur op afgesleten plekken leer?

Thanx!

Remko LvB

Kj,

Bij diverse meubelzaken hebben ze waarschijnlijk wel flesjes met leerverf, hier kan je eventueel de kleur iets mee terug brengen (afhankelijk van de hoe diep de afgesleten plekken zijn) Helpt alleen maar als het opervlakkig zit. Is er in diverse kleuren, dus ff goed kijken welke het beste past bij jou kleur. Ikzelf was heel zuinig op mijn leer. Als ik auto ging wassen, nam ik ook het interieur mee, gewoon eerst met een vochtige doek alles afnemen, waarna ik het met leervet insmeerde (van HG), zodat het lekker soepel bleef (en dus ook geen slijtage plekken kreeg).

Jeroen

Mijn broer heeft pas terug de leren bekleding van de Range Rover laten behandelen.
Ziet er weer als nieuw uit.

Was ook gesleten en er zaten van die "barstjes" in.

Als hij terug is van vakantie zal ik eens vragen wat het gekost heeft.

Michel Cijs

Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2005, 11:20:23
Mijn broer heeft pas terug de leren bekleding van de Range Rover laten behandelen.
Ziet er weer als nieuw uit.

Was ook gesleten en er zaten van die "barstjes" in.

Als hij terug is van vakantie zal ik eens vragen wat het gekost heeft.

en waar heeft ie dat laten doen?

Jeroen


Jeroen

Broer terug van vakantie, dus gelijk gevraagd.

Koste hem 100,00 euro per stoel.
Best veel dus maar het ziet er weer als nieuw uit.

Ze doen met apparaat alles opvullen.
Het bedrijf wat het bij mijn broer heeft gedaan, heeft dit apparaat speciaal moeten huren.
Dus misschien was het daarom zo duur.

Ik zou zeggen google of gouden gids eens wat rond en vraag naar prijzen.

Kj

Ja, die behandeling wordt me te duur. Zelf doen wordt het dus..... Nu alleen nog een kleurinbrengend smeerspulletje in de juiste kleur vinden.... Gelukkig zijn de beschadigingen oppervlakkig!

Ruud v E

Ik heb vorige week zelf een busje donker-blauwe leder 'verf' bij een interieurzaak gekocht. werkt perfect, maar echte schuurplekken verdwijnen er natuurlijk niet mee. wel wordt het leer weer mooier van kleur en voelt weer soepel aan.
Kosten +/- 7 euro  :D

Ruud v E

.... Je kunt gewoon donkerblauw nemen. Het is namelijk niet zo dik en bindend als schoensmeer (vloeibaar). de grijze stiksels behouden ook gewoon hun kleur... mengen is dus absoluut niet nodig.. gewoon opbrengen en uitpoetsen ;)

Michel Cijs


Ruud v E

lijkt me ook!! iemand ervaring met dit product??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev