Advertenties


Motor die stationair niet goed loopt

Gestart door Koolaid, 22 oktober 2005, 02:21:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Koolaid

Ik heb een megane coupe 1.6e. Deze loopt stationair op 750 tpm ( wat ik al redelijk aan de lage kant vind, zoiets loopt naar mijn weten meestal op 1000 ongeveer) . Maar dit zakt soms ook nog wel eens en dan maakt hij en geluid van " Ik moet de motor wakker houden! " ( soort van jing jing JING jing geluid... get it? ). Klinkt misschien een beetje gek, maar jullie begrijpen het vast wel. En af en toe valt hij dan ook uit. Niet heel vaak, maar toch..

Nu lees ik hier van alles... stappenmotor schoonmaken, mapsensor slang vervangen.. maar wat zij nu de kenmerken etc? Voordat ik hem ergens naar toe breng ben ik liever een beetje voorbereid. Of de auto zich inhoudt , geen idee... merk het niet enorm maar zo vaak plank ik er dan ook niet mee ;)

Alvast bedankt!!

Koolaid

Hij zakt nu zelfs soms terug richting de 500 toeren... De 1ne keert start ik de motor en draait hij op 1000tpm, de andere keer 750 en de andere keer 750 maar dat zakt direct en dan valt de motor uit ( of ik moet ff hard het gas indrukken ;) ) Niemand een idee?

Koolaid

Nu ik de FAQ heb gelezen klinkt het enorm als de stappenmotor die schoon moet worden gemaakt... maar ik ben echt een 0 als het gaat om dat soort dingen.. Straks sloop ik meer dan ik maak.. ;) Weet iemand hoe veel dit ongeveer kost bij een garage? Mocht dit redelijk veel zijn dan ga ik maar eens kijken of er een handige harrie in de buurt is die het voor mij kan doen.

Wendy


ronaldm

Citaat van: Wendy op 25 oktober 2005, 13:06:26
750 is trouwens goed voor een 1.6;)

ja zoveel draait de mijne ook, alleen als ik m start zit ie rond de 1000 toeren maar zakt na een tijdje gewoon

Timo Zuiderduin

Citaat van: ronaldm op 25 oktober 2005, 15:16:31
Citaat van: Wendy op 25 oktober 2005, 13:06:26
750 is trouwens goed voor een 1.6;)

ja zoveel draait de mijne ook, alleen als ik m start zit ie rond de 1000 toeren maar zakt na een tijdje gewoon

Als ik hem start (koude motor) begint ie op ongeveer 2000 toeren te draaien. totdat ie weer een beetje opgewarmd is en dan zakt ie netjes naar de 750.

Voor zover ik het begreep lag bij mij het probleem bij de BDP-sensor. (ik moet deze nog steeds vervangen  :embarassed: )

Timo Zuiderduin

Citaat van: Remko de W. op 25 oktober 2005, 20:05:12
bij een koude start moet ie verhoogd stationair lopen,
dat deden we vroeger zelf met de choke,
weet je nog... ;)

en in de faq staat ook hoe je de stappenmotor schoongemaakt moet worden...

ja klopt,.. 1000 tpm is dan niet vreemd,.. alleen als ie net als bij mij 2000 of meer tpm draait is het niet normaal :(

Koolaid

Oke dan mag 750 normaal zijn, maar daar onder absoluut niet.. en afslaan al helemaal niet ;)

Dus grootste kans dan dat het de stappenmotor is? En ja ik heb gelezen hoe je hem moet schoonmaken, maar ik heb 2 linkerhanden als het om zulke dingen gaat... kortom, weet iemand wat zoiets ongeveer gaat kosten om het te laten doen?

Koolaid

#8
Ik bedoel qua prijs ;) Maar goed, als het een half uur kost kan het ook niet echt duur zijn....

Ik neem begin volgende week ff contact op met de garage :) Tnx allemaal.. en ik laat het weten of dat het was.. maar ik verwacht van wel..

Koolaid

#9
True true... ach ik zeur wel ff flink dat ik nu genoeg gezeik heb gehad met de auto etc... ;)

Koolaid

Goed. Ik heb de auto weg gebracht.. En gelukkig sloeg hij ook daar regelmatig uit ;)

Ze hebben de stappenmotor schoon gemaakt, de .. vergeef het me als ik wat verkeerd zeg want ik weet er echt niets vanaf  ;) maar de gaskleppen zijn schoon gemaakt etc.. en nog wat dingen heeft hij schoon gemaakt. Daarnaast heeft hij voor alle zekerheid alle bougies vervangen.. en ik hoef nu nog niets te betalen ook nog.. straks wel ;) Maar hij wil eerst zelf zeker weten dat de auto nu goed loopt..

En dat doet hij zeker! Hij loopt zelfs beter adn toen ik hem kocht heb ik het idee.. Alles loopt gewoon een stuk soepeler.. met het gas geven voel je dat de motor gewoon "zachter" loopt.. Zo een gevoel als dat je hebt bij een gloed nieuwe auto, dat je niet de motor voelt trillen in je gaspedaal etc. Alles loopt weer helemaal lekker! Dus ik ben zeer tevreden :) Tnx voor jullie info etc!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev