Advertenties


Motor loopt onregelmatig op LPG

Gestart door Kj, 17 oktober 2005, 21:21:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kj

Hallo mede-Renault-o-fielen!

Sinds 2 maanden ben ik de gelukkige bezitter van een Megane Coupe 1.6 16V op LPG G3 met 164.000 km op de teller. De auto bevalt goed (ondanks wat achterstallig onderhoud, lang leve de ex-lease auto's die na 125.000 km geen noemenswaardig onderhoud meer gehad hebben), alleen met het gassysteem heb ik ruzie. Stappenmotor al gereinigd, gasslot vervangen, maar motor loopt wazig. Klacht is als volgt, bij constant gas geven en dan iets gas verminderen reageert de motor erg sterk. Oftewel, hij laat duidelijk merken dat gas verminderen niet z'n hobby is (zou ik ook hebben  ;) ). Gas geven reageert ie wel normaal op. Ikzelf zit te denken aan een vervuild gassysteem, of wellicht 'valse lucht'. Onlangs is ook een van de motorsteunen al vervangen.

Is bovenstaande klacht iets wat een van jullie herkent?

Groeten,
Kj

Kj

Hmm, ik geloof dat ik een merkwaardig probleem heb ;), gezien het aantal reakties.....

Groeten,
Kj

RaymondTroost

tja motorsteunen weet ik alles van 8)

maar je gasprobleem weet ik ook niet.. Dus als je gasloslaat gaat die vreemd doen?..

Kj

Ja, net of ie de hik heeft.... Erg vaag. Heb nu ook al rode lampjes op het dash gezien bij terugschakelen. Er leuk, zo'n disco-bakkie.

Ik denk dat ik mijn auto maar is ga onderwerpen aan een inspectie op lekken in het gascircuit, om in elk geval het valse lucht verhaal uit te kunnen schakelen....

Greetz,
Kj

Rmc_Jelluh

valse lucht kan ie alleen krijgen bij de inlaat  daar wil nog wel is een scheurtje zitten als je ooit een backfire heb gehad verder kunnen nieuwe bougies en kabels veel doen heb ik zelf nl regelmatig vervangen dat helpt..
probeer dan is 4 punts bougies die zijn beter geschikt voor gas.. wel wat duurder.. :S..

Timo Zuiderduin

heb je hem al eens laten uitlezen?

Kj

Hij heeft onlangs wel nieuwe bougies gehad, maar ga is checken of het wel de goede zijn.... Je weet het tenslotte nooit. Verder waren er sporen van backfire (voordat ik hem kocht). Nooit uitgelezen volgens mij, wel een gereinigde stappenmotor. Wat is uitlezen precies? Uitlezen van een computertje of zo?

Uitlezen kan zeker alleen bij Renault zelf? Wat kost dat ongeveer?

Scheurtje bij de inlaat ga ik ook checken, zet hem zsm even op de brug bij een vriend van me.

Timo Zuiderduin

Citaat van: Kj op 24 oktober 2005, 22:59:56
Hij heeft onlangs wel nieuwe bougies gehad, maar ga is checken of het wel de goede zijn.... Je weet het tenslotte nooit. Verder waren er sporen van backfire (voordat ik hem kocht). Nooit uitgelezen volgens mij, wel een gereinigde stappenmotor. Wat is uitlezen precies? Uitlezen van een computertje of zo?

Uitlezen kan zeker alleen bij Renault zelf? Wat kost dat ongeveer?

Scheurtje bij de inlaat ga ik ook checken, zet hem zsm even op de brug bij een vriend van me.


bij het uitlezen wordt er een computer aan de computer van je wagen gekoppeld,...
hiermee kunnen foutmeldingen etc. worden bekeken.

de kosten,.. geen idee!! bij mijn vorige auto werd het gratis gedaan maar voor renault heb ik geen idee!!

Rmc_Jelluh

euh hij loopt op benzine goed al haal je de luchtfilter weg maakt nieh uit..

uitlaten lezen kost geloof ik 50 euro maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... 
als je het gevonden heb moet je het nog maar is laten weten btw kunnen het ook de kabels van de bougies zijn he dat is ook klote te vinden..  en merkt je niet zo gauw op benzine..

Kj

Op benzine loopt hij wel goed, probleem zit hem vooral dus in LPG.

Inmiddels een afspraak gemaakt met de gasfitter, op 4 november gaan ze het gassysteem doorlichten. Ben benieuwd, hoop dat ze de oorzaak vinden, en dat het niet al te hard in de papieren gaat lopen..... Ik hou jullie wat dat betreft op de hoogte!

Tuned

veel voorkomend probleem, op gas laag in de toeren enz.

rode lampjes op je dashboard zei je?? neem aan dat de motor dan afgeslagen is..
dat kan komen als je je luchtfilter(standaard weet ik niet) TE VEEL in de rijwind heb hangen, normaal gesproken is dit een vereiste bij een sportfilter om zoveel mogelijk en zo koud mogelijke lucht aan te zuigen, maar omdat lpg al koud is van zichzelf...en dat gaat niet goed, dat probleem had ik ook met terug schakelen van 5 naar 4 en het duurde hem te lang had ik ook disco in de auto...lucht filter inlaat anders gehangen en geen probleem meer

Kj

Hmm, dus het luchtfilter kan ook nog.... Mijn auto is nog totaal standaard, dus denk dat het luchtfilter het dan niet kan zijn? Vandaag het toppunt, 2x afgeslagen bij terugschakelen voor het stoplicht van zn 3 naar zn 2.  ???

coupe-monte-carlo

dat afslaan kan misschien ook te maken hebben met je bdp sensor  ???

Kj


Kj

Goed, zoals het zich nu laat aanzien was het niet de LPG verdamper, al kwam na doormeting wel naar boven dat ie ietsjes armer loopt tussen 2000 en 3000 toeren. Maar nog niet aan vervanging toe lijkt me, dus die 460 euro hou ik liever nog even op zak. Wel zijn inmiddels alle motorsteunen vervangen, wat een heel stuk scheelt. Ook blijken er bij aankoop bij de eerste servicebeurt zoals het er nu naar uitziet gewone, en geen LPG bougies ingezet te zijn (heb ze niet gezien, dus heb hier geen zekerheid over, ga ik nog na). Motorisch en voor wat LPG  betreft is er verder niets aan mijn auto gedaan, maar de rode lampjes zijn weg, hij rijdt een stuk rustiger, slaat niet meer af en zo. Voor ik mijn definitieve eindoordeel geef wacht ik nog een paar dagen af, maar als mn 1.6 16V Coupeetje zo blijft gaan als ie nu gaat, ben ik weer een gelukkig mens en kan ik mijn geld gaan investeren in andere dingen dan achterstallig onderhoud!  8)

Greetz,
Kj

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev