Advertenties


2 vragen -| sleutel reageert niet -|- Welke vering

Gestart door sjender, 14 oktober 2005, 22:58:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjender

Ik heb 2 vraagjes:

Ik heb een Megane Coupe 2.0 uit '96.

1) Mijn sleutel reageert niet meer, alleen het rode lampje erop brand nog.
Nu krijg ik hem dus ook niet meer van de startonderbreker af.
Ik heb al een andere batterij geprobeerd, de reservesleutel is een keer in de was geweest dus die is ook kaduuk.
Is er nog een manier om de auto aan te krijgen?

2) Ik wil weer standaard veren onder mijn auto zetten, nu schijnt dat er 12 (!) verschillende soorten veren zijn voor mijn auto.
Je kan met een kleurcode op de schokbrekers zien welke veren je moet hebben, ik heb alleen geen standaard schokbrekers meer.
Is er iemand die weet hoe je toch erchter kan komen welke vering ik moet hebben?

Ik hoop dat er iemand is die deze dingen weet,,,  8)

Jeroen

1 Een beetje zoeken hier op het forum kan geen kwaad, het sleutel/startblokkering probleem is pas terug nog behandeld.

2 Ga met je kenteken naar de dealer, daar kunnen ze in de computer zien wat er bij jouw auto hoort.

sjender

1) zal ik eens gaan doen.

2) dealer weet het ook niet...

Ruud v E

probeer de zekering van de startblokkering/ centrale deurvergrendeling ( vijfde van links, tweede rij van onder) er eens uit te halen ( zie boekje). even een minuut er uit laten en er dan weer er inprutsen.. bij mij piepte hij een keer en deed het toen weer gewoon.

Viper

op da van je sleutel he, je kunt je auto starten door je startblokkeringscode in te geven via je knop van de centrale vergrendeling maar denk toch da je beter ff naar de garage gaat, dan is da zo in orde  ;)

greetz Viper

Roy

tipje
om je sleutel(s) in te lezen van een ph 1 moet je in de auto gaan zitten, zet de auto op contackt, druk de centrale knop in de auto om de auto van binnen uit op slot te doen in en zet de auto op slot,
dan laat je hem los en dan houd je hem vervolgens ingedrukt net zo lang (30sec) tot dat ie klik/klik zet ( deuren open/ deuren dicht) dan haal je je sleutel uit contackt en richt je op je ontvanger, (binnen spiegel)
druk op je knoppie van de sleutel (wel twee sleutels hebben anders vervald de andere sleutel)
en als het goed is zijn de dan weer in gelezen.. !!! su6

roy

Ilona

Sjender ik heb hetzelfde probleem.
Zou je me willen email aub?
ilonar8@hotmail.com

Je zou me er een groot plezier mee doen.

Groetjes Ilona

guidoB

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem met de veren. Kenteken invoeren in de garage en keuze uit 12 verschillende veren. 8)7  Bij mij zijn de originele niet meer 'af te lezen' en ik zoek dus nu de kleurcode of het typenummer van veren voor een 2.0 16V uit '96. Heb je dat nog kunnen achterhalen??

Bedankt!!

mvg,

Guido

baltusg <at> zonnet.nl

Roeland

Citeertipje
om je sleutel(s) in te lezen van een ph 1 moet je in de auto gaan zitten, zet de auto op contackt, druk de centrale knop in de auto om de auto van binnen uit op slot te doen in en zet de auto op slot,
dan laat je hem los en dan houd je hem vervolgens ingedrukt net zo lang (30sec) tot dat ie klik/klik zet ( deuren open/ deuren dicht) dan haal je je sleutel uit contackt en richt je op je ontvanger, (binnen spiegel)
druk op je knoppie van de sleutel (wel twee sleutels hebben anders vervald de andere sleutel)
en als het goed is zijn de dan weer in gelezen.. !!! su6


kan iemand dit is stap voor stap uitleggen?
het lukt me niet... moet ik de sleutels naar één richten opt laatste of hoe?
als je op je binnenspiegel moet mikken? waarom dan 2 sleutels...

iemand hulp  _o_


groeten Roeland

Roeland


sjaak 62

Laat eens kijken of je ontvanger in de auto nog goed is, want die is bij mij ook eens stuk geweest!
Succes --

Roeland

mijn ontvanger werkt,

1 sleutel werkt ook,
maar mijn reservesleutel wilt het niet doen...

ForeverYoung

Aangezien er hier nogal wat onduidelijkheid bestaat/bestond over het programmeren van de sleutel,

is dit misschien wel handig:

http://i7.photobucket.com/albums/y274/ForeverYoung-Renault19/sleutelprogrammering.jpg
Bron: Autodata

als het hier niet mag staan dan hoor ik het wel, moet men mij maar even PM'en (ook als je dus graag die sleutelprocedure wil bekijken)



Roeland

thx dit is duidelijk maar hij doet het nog steeds niet  l-

als ik de knop induw voor te ontgrendelen in de auto vergrendelt en ontgrendelt ie automatisch niet.
ook niet als ik hem langer in houd.


de knop werkt "gewoon" vergrendelen op de rode kant, en ontgrendelen de andere kant op..

wat scheelt er dan?

Jaro

#14
Ik heb eens in een parkeergarage gestaan met hetzelfde probleem. Nieuwe batterij in m'n sleutel gedaan, reserversleutel thuis opgehaald, allemaal zonder resultaat.

Anderhalf uur op de wegenwacht gewacht (had het vreselijk druk dus absoluut geen klachten over de goede man).

Hij komt aan, hoort m'n probleem aan en zegt, "probeer eens te starten".... niets.... "Haal hem eens van de handrem af.".... oke.... Hij duwt de auto een meter van z'n plaats... "Probeer het nou nog eens"...

Vroemmmmmmmm! Lopen.

"Kan te maken hebben met een magnetisch veld. Soms moeten we auto's helemaal de parkeergarage uitslepen voordat ze het doen."

Hij vertelde dat het ook wel eens voor kan komen als je tussen twee "foute" auto's in staat.

Auto even van z'n plaats duwen is altijd de moeite van het proberen waard.


Vraag me niet hoe het kan. Heb ook een phase 1 1.6e met IR sleutel en zou echt niet weten hoe een magnetisch veld invloed kan hebben op een infrarood signaal, maar ik stond erbij en ik keek ernaar.

Check it out!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev